Yuh!

Anne "yuh" ne demek? bende söyleyebilir miyim?
dünden kalma bir soru. Bu ve buna benzer bir çok soruyla 1. sınıftan bu yana muhatabız malesef. Hele de el hareketlerinin anlamını sorması yok mu? işin içinden çıkılmaz bir hale getiriyor durumu zira bir çoğunu bende bilmiyorum ne anlama geliyor..
Sen dilediğince koru, kolla, gözet.. bir şekilde okul- arkadaş ortamı bunları öğrenmesine zemin hazırlıyor. Mutlaka öğrenecek duyacak ama ben ne kadar geç olursa o kadar iyi olur derdinde uzak tutmaya çalışıyorum herşeyden..

Emin olamadığı durumlarda bana sorması hoşuma gidiyor bir yandan da hemen kullanmıyor olması güzel. Öğretmenine sorabilirsin okuldayken diyorum ama sormuyor.  Nedense Öğretmenden çekinme olayı bu okulumuzda da devam ediyor. Öğretmenini sevdiğini kıymet verdiğini biliyorum ama bazı şeyleri sormak ya da söylemekte çok çekingen bir duvar örüyor, keşke biraz daha rahat olsa..

1. sınıftan bu yana ara ara günlük yazıyor Tonguç önceleri daha sıktı ama son zamanlarda önemli olayları not alıyor  bazende  içimi dökeyim diye  eline alıp yazdığı oluyor.. Yeni okulumuzda öğretmenimizin öğrencilerinden istediği haftalık günlük yazma ödevi varmış gelince öğrendik ama biz zaten yazdığımızdan hiç zorlanmadık. Öğretmen her pazartesi bu ödevi kontrol ettiğinde imza atıyor ve bu  Tonguçun hiç hoşuna gitmiyormuş meğer onu da geçen gün söyledi. Bu imzaları silsek olur mu sanki karalanmış gibi duruyor dedi. Bende tükenmez kalemle imzalanmış silinmez, istersen öğretmenine sayfanın kenarına işaret koymasını rica edebilirsin dedim. Bakalım öğretmene bu ricayı söyleyecek mi? Ulu orta ne söyleneceğini bilmeyenlerden genel olarak hoşlanmam ama Tonguç beyimizde bazen çekingenliğiyle malesef tam tersi mi olsaydı acaba dedirtiyor?


Tonguç'um Allah nazardan saklasın bu yıl oruçlarını tam tutuyor. Ve namazlarını eksiksiz kılıyor.. Bir gün oruç tutmadı sadece onda da gitar kursunda parti yaptılar. Biz zorlamıyoruz kesinlikle. Kendisi isteyerek tutuyor, çok şükür..
Öğretmeni her gün soruyormuş oruçlu musun diye. Bazen yanağını sıkıp bazen de acıkmıyor musun diye soruyormuş.. ilgilenmesi hoşuna gitmiş Tonguç'un.. Salı günü öğretmen galiba kızdı dedi.. neden dedim oruçluyum dedikten sonra oflar gibi iç çekti dedi.. sana değildir o kızsa zaten söylerdi dedim bende..
Çok tatlı bir öğretmenin var kızdığını hiç sanmıyorum endişe edip belki üzülmüştür aç susuz kalıyorsun diye dedim.. Kendimde öğretmenim ama anne olunca öğretmenin bir bakışının bile ne kadar önemli olduğunu daha iyi öğrendim. Küçük dünyasında öyle bir yer etmiş ki nefesinden bile bir anlam çıkarıyor mutlu ya da mutsuz oluyor..

Rabbim evlatlarımıza hayırlı bir ömür nasip etsin.. Karşılarına hep iyi insanları çıkarsın.. Bahtları da kendileri gibi güzel olsun..

1 yorum:

  1. Adsız Says:

    Yasiyor musunuz hala