Düzelecek Herşey


Zor günler geçiriyoruz. Çekilen acıları düşündükçe kendi küçük dünyasında yaşadıklarını da bir nokta gibi görüyor insan. Dili varmıyor konuşmaya. Rabbim vatanımızı milletimizi korusun ve böyle acılar göstermesin bize..

Bizim evdeki Deprem Tonguçbey'imizin okulda arakadaşlarına oyuncak fırlatma -zarar verme sorunu idi. O günden sonra Tonguç uyarılarımızı dikkate almış.,Zaman zaman yaramazlıklar olsa da kendini frenleyebiliyormuş küçük bey. Öğretmenimizi sık sık rahatsız etmek istemediğimden çok aramıyorum ama en son bu akşam tel de bana bunları söyledi. Kesinlikle daha iyi y miş.

Çok sevdiğim ve güvendiğim PDR uzmanı bir arkadaşım da sağolsun bana güzel fikirler verdi bu konuda. Onun "yaptığı her olumlu davranışı sözel olarak dile getir, yapmadıklarını söyleme" uyarısına da uyup yemekten sonra mesela " yemeğini bitirdiğin için çok mutlu oldum" cümleleri kuracağım bol bol :) ve haftalık gülen yüzlerimiz olacak. Tonguç günün değerlendirmesini görecek ve kurallara uyduğu- güzel davrandığı içinde teşekkür edeceğim ona 5 gülücük sonrası verilecek ödülle beraber. Bu ödüller daha çok manevi olacak.
Aslında Geçen pazartesiden bu yana evde bu konuyla ilgili güzel adımlar atıldı. Bir sarsıntı yaşadık ama bu bizimtoparlanmamızı sağladı diyebilirim.

Yemek konusunda da maşallah diyeyim oğluma bir kez daha. Yemeğe el süremeyen oğlum Elmasını eliyle yedi çatal yerine ve bunu devam ettiriyor. Dün akşam tavuğa sürdü elini ki normalde eline değdiği anda kopardı kıyamet. Bizim için gerçekten milat bunlar.

Bu akşam Tonguç biz yemek yerken yemek istemedi çorbasını (her şansı değerlendiriyor kendileri ) baba yok diye Anne sen yedir diye tutturdu. Ben de inatla "hayır kendi yemeğini kendin yiyebilirsin" diye yedirmedim. Onca döktüğü dile inat ben hala yedirmeyince küstü bana beyefendi. "BEN TAŞINICAM ANNE " DEDİ. Şaştım kaldım :) Nereye dedim "ÇOK UZAKLARA" dedi :) Hem şaşırdım hem üzüldüm hem güldüm :) Nerden duydu bilmiyorum. Bu aralar cümleleri fazla büyük bünyem kaldırmıyor :)

Bana okulda bir sürpriz yapıyormuş sürpriz olduğu içinde söyleyemezmiş :) merakla bekliyoruz bakalım ne çıkacak altından :)

Her hafta sonu ödevimiz var ailecek öyle hevesle gelip yapıyor ki ödevini daha cumartesiyi beklemeden cuma okuldan gelince. Ödevler de çok şeker ailecek bir tatlı telaş içine yapıyoruz.

Bir de hastalık var ki başımızda bu yıl evimizin 7. üyesi oldu çıktı. Daha 2 hafta önce bitirdi antibiyotiğini Tonguç Cuma günü yeniden başladı ateş ve grip. Bu sefer ilaç vermedim vermekte istemiyorum. Elif'i de bu sefer çok kötü yaptı hastalık. Özellikle burun tıkanıklığı ve huysuzluğuyla baş etmeye çalışıyoruz. Okulun ilk yıllarında normal diyor herkes. Mikrop Koleksiyonu yapıyoruz adeta her türüne açığız ne de olsa. Geçecek inşallah. UMCA aldık bağışıklık sistemini güçlendiriyormuş bir de SEVEN SEAS balık yağı. Onlarda inşallah işe yarar Şifa Allah tan tabii.

Milletçe BİR olmak Duasıyla..

2 yorum:

  1. YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) Says:

    Tonguç anaokuluna mı gidiyordu?
    Okul maceraları çok ilginç. Ben servisten alır almaz soru yağmuruna başlıyorum. Burak "Anne yeter artık sorma" diye kızana kadar:)
    Ne yedin?
    Ne içtin?
    Ne oynadınız?
    ...
    Değişik bir duygu insan çok merak ediyorMUŞ.

  2. Ayça Says:

    Yasemincim 5 yaş anasınıfına başladık bu yıl. Çok merak ediyor soruyordum ama artık sormuyorum yasaklandı :) O ne kadar anlatır canı sterse artık