Elif 1. ay
56cm 4300gr 37cm


Elif Hanım artık 1 aylık. Ne çabuk, ne güzel geçti son 1 ayımız. Yazmak eskisi kadar kolay değil benim için. Yorgunluk uykusuzluk ve bitmeyen bir telaş var. Ama her şey eskisinden de güzel. Bir rüyadayım sanki uyanınca herşey bitecek diye korkuyorum tıpkı filmlerdeki gibi. Hİç bitmesin nolur, hiç bitmesin bu mutluluk ve biz hiç ayrılmayalım birbirimizden..

Tonguç'un doğumu, tüm imkanlara sahip lüx bir hastanede olmuştu. Doktorum da çok iyiydi. Ama doğum sonrasında çok ağrı- acı çekmiştim. Toparlanmam uzun sürmüştü. Bir çok arkadaşımdan ve okuduklarımdan 2. sezeryanın çok daha zor ve acılı olduğunu dinlemiştim. Ama çok şükür ki doğum, herkesin anlattığından daha güzel geçti. Nerdeyse hemen toparlandım ve kendimi çok iyi hissettim.

Doğumdan hemen sonra hastaneye okuldaki çoğu arkadaşımın beni ziyarete gelmesiyle mutluluğumuz katlandı, hepsine tekrar tekrar teşekkürler bizi yalnız bırakmadıkları için :)

Serumun bitmesine az kaldığından ve en önemlisi benim kendimi iyi hissetmemden dolayı Annem, Tonguç ve Kayınvalidemi de hastaneye çağırdık onlarda öğleden sonra geldiler. Tonguç kardeşiyle tanıştı.

Tonguç'um çok yoğun ilgi göstermedi kardeşine karşı daha çok bana sarılmak, beni öpmek, benim yanımda oturmak istedi. Elif hanım da abisine hediyesini verince Tonguç hediyesini elinden bırakmak bilmedi. Herkes mutluydu çok şükür.

Elif'i görünce şok yaşadı herkes. Tonguç gibi sarı bir bebek beklediklerinden Elif oldukça değişik ve esmer geldi herkese. Ama gözlerini gören daha da şaşırdı. Arkadaşımın şaşırıp hayretle "Aaaaa! gözlere bak, mavi bu yaaa" deyişini hala unutamıyorum :)
Bense zaten, onun nasıl doğacağını çoktan biliyordum. Şaşırmadım hiç.
Kızımın saçları koyu kumral ama koyu renk olunca siyah deniliyor nedense :)

İlk çocuktan sonra bu kadar etkilenmem diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Büyülendim resmen. Çirkin biliyorum ama bana öyle güzel geliyor ki. Bakarken ki mutluluğumu, onda gördüğüm güzelliği tarif bile edemem. O benim canım. O benim GÜL Damlam. Ona bakınca bir gülü görmüş gibi oluyorum. Rabbim hayırlı uzun ömürler versin inşallah.

Tonguç 53cm ve 3700gr doğmuştu. 23 ay emse de doğduğunda emmez uyumaz bir bebekti. Elif ise erken doğmasının etkisiyle 50cm ve 3200gr doğdu. Ne kadar minik, ne kadar küçük denildi kızıma ama kızım Maşallah çok güçlü çıktı. Ben daha baygın, narkozun etkisinden çıkmadan o me me ye sarılıp hemen emmeye başladı. Böylece abisini geçmesi için fırsatı oldu kızımın. Şimdi 1aylık ve abisinin 1 aylık kilosunu geçti bile :) boyu ise nerdeyse aynı.

Dün aşısını ve kontrolünü yaptırdık Rabbime şükürler olsun ki her şey güzel. Bir pişik sorunumuz var ama inşallah o da geçecek. Tonguç da kullandığım gibi zeytinyağı kullanıyorum Elif de de ama Tonguç da işe yarayan zeytinyağı Elif de yaramıyor. Dr krem verdi alıp bir de onu kullanıcaz.

Erken doğan bebekler gerçekten kendilerini anne karnında hissediyorlar. Eli'fimiz ilk 10 gün neredeyse sürekli uyudu. 10 gün sonra ise yavaş yavaş kendine geldi.Uykusu azaldı gözlerini sürekli görür olduk. Tek sorun gündüz daha çok uyuyup gece az uyuması. Böyle olunca uykusuzluk gözlerimden akıyor tabi. Gündüz de Tonguç'um sağolsun beni uyutmuyor :)
Anne olmak böyle bişey sanıyorum. Ama buna rağmen mutluyum çok şükür. Onlar sağlıklı olsunlar da uyuyacağımız günlerde gelir elbet.
Ayça.. İşte bu benim :)
Tonguç'un gözüyle annesi
19 Eylül de hem Elif'e hoşgeldin, hem de Tonguç'un yeni yaşı hayırlı olsun babında babaanne ve anneanne ile birlikte pasta yiyerek küçük bir merasim yaptık.

20 eylülde Selim Abim, Türkan yengem ve yeğenlerim Furkan ve Enes bize geldiler Afyondan kalkıp. Çok mutlu olduk ailecek. Çok uzun zamandır görüşememiştik. Hem hasret giderdik hem de Tonguç'um abi sevgisine kandı diyebilirim. O, abileriyle mutlu mesut oynarken Elif de ben de biraz soluk aldık. Evde alışma dönemini daha kolay atlattık.


Tonguç'uma her şeyi önceden anlatmış olmam işimi çok kolaylaştırdı. Elifin yürüyemeyeceğini ama büyüdüğünde onunla oynayacağını, dişlerinin olmadığını yalnızca annesinden süt içebileceğini ona anlatmış olmam günlük rutinlerimizi kolaylaştırdı. Değişen her şeyi olgunlukla karşıladı ve kolay uyum sağladı. Sorun değil belki ama ölçüyü bilmediği için endişelenmemizi sağlayan sürekli Elif'i öpmek ve sarılmak istemesi oluyor. Onunla yalnız kalır kalmaz hemen yanına gidip ona sarılmaya sevmeye çalışıyor. Onun için de onları mümkün olduğunca yalnız bırakmamaya çalışıyoruz.Bunu saymazsak başka bir problemimiz yok, ilerde ne olur bilemem.

Tonguç da Elif le beraber büyüyor, öyle ki anneannesine bu gün ne içindi hatırlamıyorum "Kalbimi kırıyosun, ben üzülüyorum ama " diyecek kadar :) Havalar nedeniyle daha az dışarı çıkıyor ben de ona olabildiğince çok ilgi göstermeye çalışıyorum. Nokta birleştirme, çizgi çalışmaları, sayı sayma, zıt kavramlar, toplama gibi etkinlikler yapmaya çalışıyoruz.

Salı günü kısmet olursa Elif'imizin Mevlidi olucak, arzu eden herkese kapımız açık, bekleriz efendim..

Rabbim! bize verdiğin bu güzellikleri ne olur bütün kullarına nasip ve bu günlerimizi bize aratma..

8 yorum:

  1. gunlukcugum Says:

    Elif bebek hosgelmissss!!! Ikinci bebeklere bakis annneligin tadi daha bir baska. Gecenlerde arkadasla bunu konustuk cok mantikli geldi soyledigi! Ikinci defa ALLAHin Rahim sifati tecelli ettigi icin daha bir merhametli duygusal sevgi dolu oluyor insan.birde tecrubede olunca keyifli oluyor)rabbim kolaylik versin. Uykulari Bol olsun elifin.abisi hep sevsin elifi)amerikada olmasam davetinize gelirdik...simdiden kolay gelsin

  2. firdevs Says:

    ay masallah masallah :) ne kadar tatli bir bebek yaa :)) Ahmed'in yeni dogdugu zamani hatirladim . ne cabuk 8 aylik oldu :(

    Allah sizi birbiriniziden hic ayirmasin insallah ...

  3. Bir Melek Geliyor Says:

    Annem sen ne kadar güzel bir kızsın öyle maşallah sübhanallah mis kokulum.Ayçacığım Rabbim mutluluğunuzu daim etsin canım.sizden haber aldığıma çok sevindim.

  4. Ayça Says:

    Rana Teşekkür ederiz hem duaların hem de bizi oralardan takip ettiğin için. Türkiyeye geldiğinizde bekliyoruz o zaman..

    Firdevsim sağolasın canım. yorum yazamasam da yazılarını merakla takip ettiğimi ve beni çok mutlu ettiğini bilmeni isterim. yalnız kızımız 8 aylık olmadı henüz :)) o da olur inşallah

    sedacım canım iyiyiz çok şükür sen de bebeğin de iyidir umarım. bekliyoruz mevlide..

  5. pinar Says:

    Masallah bu prensese:)ilk gordugumde aklimdan gecen Elifde gun gectikce beyazlasicagi oldu cunku benim ikinci oglumda dogdugunda simsiyahti ama simdi sutbeyazi:)masallah allah sizi hic ayirmasin hep mutlu kalin:)

  6. Deli Anne Says:

    maşallah elif'e. Pınar'a katılıyorum neden bilmem artık koyu bebekelr açılıyor , açıklar koyulaşıyorlar gün be gün. Ayrıca sağlıklı olsunlar herşeyden önce.. sevgiler.

  7. Anne ve Bebisi Says:

    Cok cok tatli masallah :)

  8. annesininoglusu Says:

    Allah kabul etsin.Maşallah ikisi de çok tatlı minişlerin:))