Ballı Kaymağım bu gün 26 aylık oldu.

Daha önce de yazdım biliyorum ama O kadar güzel "tamam" diyor ki... Ve bu günlerde sürekli bir "Anne yapıyocun?" sorusu, Ona söylediğim her şeyi dinleyip, yapsa da yapmasa da seni dinledim anlamında cümlenin sonunda mutlaka "Tamam" deyişiyle içimin yağlarını eritiyor resmen :)

Tüyap kitap fuarından aldığım Ya-Pa 2-3 yaş filfil serisi Tonguç'un çok hoşuna gitti . Her gün bayılarak okuduğumuz Tonguçun diliyle "tipat" lara yenilerinin eklenmesi Tonguç'un diliyle yine "Yacaşınnn" sevgi gösterilerine neden oldu. Kitaplar gerçekten işe yarıyor. O kadar kibarız ki Filfil görgü kuralları kitabımızdan sonra mutlaka iyiliklere "teşekkür" ediyor, yaramazlıklara "özür" diliyor, sabahları "günaydııınn" diyor, evden çıkarken "görüşürüz" ya da güle güle diyoruz el sallayarak :) kelime hazinesi iyice genişledi cümleler yerine oturdu, bizede artık o konuştukça onu yemesi kalıyor :)

Yaptığı ve yapmaya çalıştığı şeylerin sayısı da artıyor her geçen gün. Bu ne dönemi bilmiyorum ama sanırım biz ona girdik :) Ne yaparsam yapayım mutlaka "bende yapcam" cümlesiyle karşılaşıyorum. Ben de yapabileceği şeyleri yaptırarak gönlünü kırmıyorum. Okuldan geldiğimde mutlaka çantamı odama o götürüyor mesela, ya da kendi kirli çamaşırlarını o alıp götürüp yerleştiriyor çamaşır makinesinin içine. Çok işgüzar oğlum maşallah :) İş olsun yeter ki de o çalışsın istiyor. İnşallah bir ömür böyle devam etsin hayırlı işler için koşturmacaya.

Benim okula gitmeme de iyice alıştı. Eskisi gibi ağlayıp tutturmuyor. "Anne okula gitcek" diyor benim hazırlandığımı görünce. Demek ki okulu yani çalıştığım yeri görmesi onu bu konuda tatmin etti.

Baba Tonguç Salı'dan bu yana şehir dışında. Özledik.. Her gece telefonda Tonguç babasına "baba amin yapaa mııı?" diye soruyor ve babası uyku duasını okuyor :) Tonguç telefona bakıp ellerini kaldrıp sanki yanındaymış gibi duasını ediyor "aaaamin" diyerek.. Ayrılık zor, Allah kimseyi ayırmasın sevdiğinden..

Uykudan önce sallanma olayı artık bizde BİTTİ. Rabbime şükürler olsun ki bu konuyu da güzelce hallettik. Darısı tüm annelerin başına. Şu an, Tonguç la beraber yatıyoruz. O hemen "Anne masal anlatıııı mıııı" diye soruyo bende bir ya da iki masal anlatıyorum günlük hayatla ilgili ya da "anne şaaakı söleee mii" diyor ben hemen başlıyorum bütün bildiğim çocuk şarkılarını söylemeye :) sonra 5 dk bile sürmeden minik kuşum bir bakıyorum uyumuş :) Aman nazar değmesin MAŞALLAH :))
Kararlı olmak sanırım bu konuda bana en büyük avantajı sağladı.

Geçen gün hayal kuruyordum acaba okul dışında da çalışsam mı diye. Çünkü zamanında hem okul hem kurs hem özel ders arasında koşup duruyordum..Ve teklif geldi :) sanki içimi okumuşlar gibi.. Teklifi kabul etmedim ama egomu müthiş tatmin ettim :)) kabul etseydim hemen başlayacaktım. Düşündüm hiç bir şey benim ailemle geçirdiğim haftasonu uyanmalarının ve kahvaltılarının yerini tutamaz..

Demek ki düşündüğümü bilen ve karşılık veren biri var :) Ve kadınların plan değil hayalle yaşadığını bilen biri. Beni benden daha iyi tanıyan biri. Rabbim! Sen ne güzelsin..

2 yorum:

  1. gül Says:

    maşallah ne güzel ilerliyor Tonguç bey
    uyku işini halletmenize de ayrıca sevindim
    inan en güzel zamnaların şimdi kıymetini biliyorsun zaten de okula başladıklarında çok farklı dertler çıkıyor karşına

  2. senem Says:

    Ayçacım, nasıl da büyüdü Tonguç! Minicikti ilk gördüğümde ama tabi düşününce o zaman daha Neva ortada yoktu, o bile doğdu çıktı ortaya iyice. Zaman çok hızlı geçiyor :) Bu arada bayağı düzene oturtmuşsunuz anlaşılan Tonguç'la işleri. Maşallah ona. Gitgide daha da yakışıklı oluyor küçük adam.

    Bizden size kucak doluu sevgiler.

    S ve N