Görüyorum ki bir grip haller blog arkadaşlarıma da bulaşmış. Hepsine geçmiş olsun dileklerimi iletiyor herkese acil şifalar diliyorum. Tonguç'un da grip olduğundan bahsetmiştim.
Tonguç gribi hafif atlatıyor derken durum tam tersine döndü ve gece acile gitmek zorunda kaldık geçen hafta. Malesef 8 iğne vuruldu o minicik vücuda :(
Ciğerlerine biriken balgamı atmanın başka yolu yoktu. Tıkandığı için gece hiç uyuyamıyor huysuzlanıyor hatta öksüremiyordu bile. Yapacak bişey yok, ne olursa olsun o işkenceyi çektirmenin anlamı yok o minicik bedene. Eğer ilerlerse ciğerlere iyice yayılma durumu varmış. İğnesini vurdurduk zor olsa da çok şükür düzeldi. İğne, ilaç dolu bir hafta derken şu an çok şükür daha iyiyiz.



Tonguç büyürken,
"tamam" oluyor herşey. Yeni öğrenmiş ona birşey söylediğimizde "tamam" diyor hemen :) odadan çıkarken görüşürüz deyip el sallıyor, okula gideceğimi biliyor her sabah evden çıkarken ve eğer keyfi yerindeyse artık bana el sallıyor ağlamadan. Konuşuyor artık konuşmadıklarını ve şaşırtıyor bizi her kelimesinde. Olumlu olumsuz her şey ifade ediliyor.

Tipat (kitap) okumak onun için hala süper bir eğlence okumayınca kızıp "anne tipat okuuuuu" diyerek isyan ediyor. Geçen hafta Tüyap kitap fuarından ona bir sürü kitap aldım. Şimdi onları okuyoruz teker teker ve çok hoşuna gidiyor. Özellikle görgü kuralları kitabımız bizi çok mutlu ediyor. Bu akşam o kitabı okuyunca minik Tonguç kitabın sonunda hangisi doğru hangisi yanlış kısmındaki resimleri farketti ben söylemeden ve başladı aaa oyuncaklarını dağıtmış demeye. Sonra doğru resme baktık. peki sen odandaki oyuncakları topladın mı diye sordum. Odasına gidip bir güzel hepsini oyuncak sepetine koydu geldi:) Benim hadi oyuncaklarını topla dememe bile gerek kalmadı ya da onunla beraber odasına gitmedim kendi toparladı geldi. Gerçekten çabuk öğreniyorlar.

3 gündür yeni bir uygulamaya geçtik. Özellikle bu son zamanlar da uyumadan önce ayakta sallama olayını fazlaca abartmıştı Tonguç. Buna bir son demenin zamanınıngeldiğine karar verdim ve uygulamaya geçtik. Tonguç'a kitap okurken resimlerdeki çocukların nasıl uyuduğunu sordum. hangisini annesi ya da babannesi sallıyordu ayağında? Sonraaa ya kayyu :) onu hatta roziyi sallayan var mıydı? Peki ya sevdiği abileri nasıl uyuyordu? Biraz bunlardan bahsettim ki hala bahsediyorum. Ve sallamadan onu uyutmayı denedim. Oldu :) Babaannesiyle de anlaştık o da bundan sonra ayağında sallamıyacak Tonguç'u. Bakalım 3 gündür bayağı bir ilerleme kattettik diye düşünüyorum uarım bundan sonrası daha da kolaylaşır. Aslında bu konuda tek sorun gündüz uykuları. Gece ben uyuttuğum için hemen uyuyor ama gündüz babaanne uyutmak isteyince malesef ayakta sallasın diye uyumuyor. 3 gündür gündüz uykusu yok yani. Öyle olunca gece uyuması da kolaylaşıyor. Şu an ki amacımız gündüz uykularımızı tekrar geri kazanmak ama sallamadan :)
Tonguç doğduğundan beri hep söylüyorum en işkence saatlerim uyku olmuştur.. Uyumadı, uyumuyor..


Dışarı çıkma rutinlerinin vazgeçilmez parçası basketboll oyun sahası :) o koca potaya boyuna posuna bakmadan elindeki turuncu topla basket atıyor küçük bey :) abileri ablaları gibi


Ve geçtiğimiz hafta Tonguçun halası ve 2 kuzeni Çanakkaleden bize geldiler. 1 hafta doyasıya vakit geçirdiler minikler. Havaların en kötü zamana denk gelmesi nedeniyle hep evdeydiler ama yine de güzel vakit geçirdiler..

Minik Efe'nin de doğum gününü kutladık hep beraber. Doğum günüya da değil ne farkeder mum üfleme derdindeydi tüm minikler :)
Şu tatlılığa bakın.. İyi ki doğdun Efe..
Pastanın tadını alan böyle oldu :)

Ama benim oğlum da çok tatlı kıskanmasın hemen :)
Gülüşü ömrüme bedel..

Kurtarıcı kayyu iş başında :) gerçekten kurtarıcımız o bizim. Kuzen Nil e de bulaştırdık, beraber kayyu izlediler bol bol kendilerinden geçercesine :) bizim de dinlenme saatlerimiz oldu



Ve 3 kafadarlar :) kıyafetleri de onlar kadar güzel oldu :)
Allah, işini doğru yapanın hep yanındadır...

7 yorum:

  1. Alya Derin Sönmez Says:

    Tonguç'un gülüşü güzel evet ama gözleri çok daha güzel..Bakışları anlamlı.Maşallah.Küçük adamım..
    Bu arada Efenin doğum gününü kutluyorum..

  2. Sevil-Kaan Says:

    Geçmiş olsun, Allah şifalar versin. Ne kadar dikkat edersek edelim gripten kaçamıyoruz. Caillou sevdası bizdede devam ediyor. Bazen ben bile izliyorum:)

  3. zeynep Says:

    "Hala bi daa üflemmiii" :) Özledi bile halası yakışıklıyı.
    Alya Hanımada oğlum Efe adına çoookk teşekkür ederiz.

  4. mevudugaga Says:

    Maşallah çok yakışıklı Tonguç.Efe,doğum günün kutlu olsun.
    Benimde bir oğlum var Kuzey.İki aylık daha çok şey öğreniyoruz birlikte :)

  5. Ayça Says:

    herkese teşekkürler:)

  6. Bir Hoş Seda imiş... Says:

    ayçacığım süpriz teyze oluyorsun:))senden bişi isticem:)şu yakışıklının resmini yolla bana bende böyle şeker bir bebek istiyorummmmm.İmanlı ihlaslı Akıllı uslu zeki. Rabbim nazarlardan korusun.mavilerde çok yakışmış.

  7. Unknown Says:

    çok tatlı çocuk maşallah,melek gibi!