Uzun zaman oldu görüşmeyeli yazmayı da okumayı da dostlarımızı da çok özledik.

Görüşemediğimiz bu 2 ay süre de Tonguç önce 20 sonra 21 aylık oldu. Şu an 22. ayın içerisinde. O kadar hızlı bütüyor ki ben yetişemiyorum öğrendiklerine yeni keşiflerine.
Genelde her gün yazı çalışması yapıyoruz. Annesinin ona aldığı pastel boyalarla önüne geleni boyamamk en büyük keyfi diyebilirim şu sıralar. Amaçsız, sıradan karalamalar, boyamalar olsa da hem hayal gücünü hem de el kaslarını güçlendirir diye düşünüyorum. Çoğu zaman ben ona kelebek çiçek ev sayılar harfler geometrik şekilller çiziyorum ve ona her birinin adlarını öğretiyorum. Çok çabuk öğrenmesi beni çok mutlu ediyor. Şimdiden üçgen, dikdörtgen, kare, daire geometrik şekillerini, 1, 3, 4 ,6, 10 sayılarını , A, E, T, O harflerini, BABA kelimesini, Klavyedeki shift, tab, space, ctrl tuşlarını tanıyor gösteriyor.


Hareketlilik son sürat devam ediyor her gün kendince yeni oyunlar türetip bunlara bizi de dahil ediyor. Ona her gün şarkı söylüyorum uykudan önce artık şarkısız uyumuyor ve nerde müzik ntsı görse "la la laa" diyerek onun şarkı, müzik olduğunu belirtiyor. İstiklal marşına Korkma diyerek giriş apıyor ama gerisini uyduruk hecelerle tamamlıyor :) Sordum sarı çiçeğe ilahisinin bir kısmını ezbere bilip söylüyor.
Arabalar en secdiği oyuncaklar. Çeşit çeşit arabaları kamyonları oldu ama yine de her gittiği yerdeki arabaları toplamadan eve dönmüyor. Bazen dalıp daikalarca masanın üzerinde arabasıyla oynuyor.
Oyun bahçesi yerini bu günlerde "kayyyu" ve "dedektif gecit" a bıraktı . Onları izlerken müthiş bir keyif alıyor.

Konuşma çabaları gittikçe artıyor. Çıkıntıyı bile biliyor söylüyor artık. Ve öğrendiği her şeyi bizi bıktırana kadar tekrar tekrar anlatıyor. Doktorların nasıl hastalarını muayene ettiklerini anlatmıştım şimdi lafını duyar duymaz başlıyor kalbini dinlediklerini ağzının içine aaa yaptırdıklarını anlatmaya...Nerdeyse bir çok kelimeyi söktü. Merakla cümle kuracağı zamanı bekliyoruz.
Okuldan öğretmen arkadaşlarım bize hayırlı olsuna gelmişlerdi yazamadım. Çok güzel bir buluşma olmuştu burdan hepsine tekrar teşekkür ediyorum. 11 bayan ve 11 çocuğun evimize misafir olarak gelmesi gerçekten müthişti bizim için :)

Sosyal faaliyetlerimize Tonguç'la Yunus Gösteri Merkezine gittiğimizi de eklemeyi unutmıyayım. Benim için eğlencesinden ziyade fazlasıyla yorucu oldu. Güzeldi ama ben umduğumu bulamadım.
Maviş Oğlumun saçlarını kestirdik 2. kez. Çok iyi oldu özellikle bu sıcak günlerde.
Atta en büyük zaafı akan sular duruluyor gitmek için paaaka diyor hemen. Ve beni kapıda karşılıyor her gün eve sokmuyor attaya götürmem için. Taşınmamızın şükürler olsun çok isabetli bir karar olduğunu onu gezdirirken bir kez daha iyi anlıyorum. Allah herkese gönlünce hayırlı bir ev nasip etsin.
Ona uzun zamandır istediği scooter ı aldım sonunda hem de karne günü :) Karne hediyesi. Kullanmayı beceremese de her gün üzerinde talim yapıp çok mutlu oluyor.
Çukuuu diye diye ağlıyor, ağzına bir şey sokmak istemiyor Tonguç :( Çok kötü alıştı. Bu konu da yazacağım çok şey olmasına rağmen malesef yazamıyorum..

Unutmadan, son 2 aydır kitap kurdu olup çıktım iyice. Beynim sulandı diyebilirim ama çok keyif aldım :) Oncasının içinde herkese AŞK! AŞK! AŞK !(Elif Şafak) diyorum lütfen okuyun :)

Uyku saatleri de o büyüdükçe ileriye kayıyor artık 21:30 da yatağa gidiyoruz. Şansım yaver giderse 22:00 gibi uyumuş oluyor. Ve sabah ses olmazsa 7:30 da kalkıyor. Gece uyanmalarını saymıyorum. Sabaha kadar kesintisiz uyuyacağı günleri iple çekiyorum. Merak edenlere duyrulur hala ve büyük bir zevkle e miyor :) Bu konuda da tereddütlerim var içimde iki ses var biri bıraktır diyor biri de sana ne zararı var e msin diyor. Bende bocalayıp hiç bir şey yapmıyorum.
Ben de de uzun zamandır kramplar oluyor. Çok kötü canımı acıtıyor ve sık sık tekrarlıyor. Sebebini bilmiyorum ama vitamin eksikliği olabilir mi diye şüpheleniyorum. Hamileyken bile böyle olmamıştı.

Babasının mandolini çok hoşuna gitti. oynaması için biraz müsade edip tekrar ortadan kaldırdık. Kıymetini anlayacağı yaşa kadar görünürde olmasa iyi olur :)
Nasıl da boğazını düşünüp bir şeyler aşırıyor :)
Bu da yeni saçının ilk günki hali..
SIKILDIM :)
Şimdi ki gençlik bir başka.. Hangimizin o yaşta böyle teknolojik aletleri vardı :) bir de videosu var o daha bir eğlenceli ama yükleme probleminden onu buraya koyamıyorum.

Allah'ım! Sen yüreğimi biliyorsun. Canımdan çokkk sevdiğim S. ve B. 'a sağlık ver ne olur. Onlara acı çektirme.
Merhametini esirgeme üzerimizden, bizi senin yolundan ayırma..

8 yorum:

  1. Anne ve Bebisi Says:

    Ne kadar buyumus gercekten :) Masallah :) En son fotoa bayildim, delikanli gibi cikmis ;)))

  2. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    maşaallah kocaman olmuş...
    artık yazarsın bol bol dimi ayçacım :D umarım ben de yazarım tabi :( bir tembellik ki sorma atlatamıyorum bir türlü...
    son olarak rabbim dualarını kabul eylesin...

  3. Kremali'nin annesi Says:

    Masaallah benim mavis yigenime; ne kadar da akilli ve sevimli bir abi olmus!

    Bir de Ayca Hocam, yaz tatilinde bizim Kremali'yi size gondersem, o da ogrense soyle matematik, geometri falan :)

    Cok opuyoruz ikinizi de.

  4. Betül KAVAL Says:

    sizi görmek ne güzel özledik vallahi.

    tonguç beyde kocaman olmuş maşşallah. bi buluşturamadık çocukları. arayı uzatmayın lütfen özletmeyin bu kadar.ç

    sevgiler

  5. Pınarın Kulubesi Says:

    Görüşmeyeli ne kadar büyümüş, yeni eviniz hayırlı olsun.
    Ben de kitap okumaya sardım bu aralar. Evet herkes okusun AŞK'ı diyorum:)
    Can'da müziğe karşı çok ilgili.
    bir de oynaması var, kendine has dansı var :)
    çok tatlılar bunlar, her geçen gün daha tatlılar...

  6. Pınarın Kulubesi Says:

    Can'da kalemle karalama yapmayı çok seviyor ama özellikle tükenmez olunca başka yerler de nasibini alıyor. Bu sorunu nasıl çözdünüz siz, kurşun kalem verebiliyoruz biz sadece. Ancak ben sizin masada bir tükenmez kalem görüyorum:)

  7. aybike Says:

    Ayçacım öncelikle Allah senden razı olsun.Sayende aldım Aşk' ı.İnan soluksuz okuyorum tabi Hasan Erenden arta kalan zamanda.Öyle etkileniyorum ki anlatamam.
    Bu arada Tonguç çook büyümüş çok yakışıklı maşallah.Arayı açmayın bu kadar.
    Bigün tanışmak dileğiyle..
    sevgiler..

  8. senem Says:

    Ayçacım, Tonguç ne kadar büyümüş, uzamış... daha da bir yakışıklı olmuş sanki.. tam bir mavi boncuk.. özledik sizi...

    senem