9 Aylık Olduk.. Çok Şükür


19 Haziran (dün) itibariyle tam 9 aylık olduk. Dr. kontrolüne henüz gitmedik ama özellikle şu kansızlık tahlili için önümüzdeki hafta gitmeyi düşünüyoruz. İnşallah sonuç daha iyi olur.


Haber veremediğim çok şey oldu bu yazamadığım zaman diliminde. Herşeyden önce Tonguç geri geri emeklemeden sonra tam gaz ileri emeklemeye terfi etti. Sürekli geziyor, merak ettiği şeyler olunca nerdeyse uçarak gidiyor yanlarına. Dahası tutunarak ayağa kalkıyor. Uzun süre ayakta duruyor. Onu ellerinden tutup gezdirmemizi istiyor.
Anne-Baba-Oyun düşkünlüğü son noktaya çıktı. Bizden ayrılmak istemiyor. Sürekli oyun oynayalım gülelim istiyor. Böyle olunca da uyumak uyutmak problem oluyor.

Dün babaanneyi Çanakkaleye uğurladık. Büyük ihtimalle okuyacaktır yazımı hala vasıtası ile, Tonguç ve çekirdek aile olarak tekrar tekrar teşekkür ediyoruz ona ve dedeye verdikleri emek ve sevgi için. Eylül' de başlayacak olan bu maraton için biraz dinlenip güç toplamalarını da tavsiye ediyoruz :)



Artık okula beraber gidip geliyoruz oğlumla. Seminer döneminin maskotu oldu Tonguç. Kucaktan kucağa dolanıp, her gördüğüne gülüp gidiyor. Tek sorun bazen çok uykusu geliyor :) ama onunda üstesinden geliyoruz. Okul çocuk cenneti gibi ve hepsi genelde küçük. Öyle olunca kaynaşma ve tanışma açısından oldukça iyi oluyor.


Uzun süredir yazamadığım için bizi merak edip yorum yazan, mail atan, hatta telefonla arayıp soran bütün dostlara can-u gönülden teşekkür ediyoruz. Sebebe girmeden geldik işte burdayız diyorum :)) Yeterli olur herhalde..Hepinizden Allah Razı olsun. Rabbim gönlünüzdeki bütün güzellikleri çoğaltıp iki cihanda karşınıza çıkarsın. İyi düşünen iyilik bulsun, kötü düşünen iyilikle yola gelsin...


8. ay biterken;

  • Poponu havaya kaldırıp dururken önce birden tavşan gibi kendini öne doğru atmaya sonra da öne doğru emeklemeye başladın. Seni bundan sonra durdurabilene aşkolsun :)
  • Damacana, kanepe, yatak kenarları, masa altı, evdeki bütün kablolu prizli yerler, hoplama zıplama oyun alanın oldu.
  • Her gün küçük odanın penceresinden izlediğin kuşları ve uçakları tanıman ve kuşlar nerde dediğimizde pencereye bakman, tuu şeklinde kuş demeye çalışman.. 2. defa gittiğimiz ve babalar gününe rastlayan Emirgan gezisinde çiçeklere dokunup çiçekler nerde diye sorduğumuzda çiçeklere bakıp tanıman çok mutlu etti bizi. Her yaptığın gözümüzde olağanüstü bir hal alırken aslında bizi komik bir hale sokuyor acemliğimizle :)
  • Büyüdükçe ne kadar küçük olduğunu farkettik bebeğim.
  • Yemek konusunda zorlamadan herşeyden vermeye çalıştık. Çoğunlukla sevdiğin şey çorbalar oldu kahvaltıda da yumurta. domates yoğurt zeytin iyyykkk yaptığın yüzünü burusturan yagane yiyecekler bakalım nasıl alışacaksın onlara. Meyvelerden de karpuzu ve özellikle şeftaliye bayıldın.
  • Akşam 20:00- 21:00 arası uyuyor sabah da 06:45-07:30 arası uyanıyorsun.
    Uykun eskiye dönüş yaparak biraz daha düzene girdi. İstisnalar dışında her gece 3-4 kere kalkıp e mip uyuyorsun.
  • Hem mevsim hem de gelişim şerefine nerdeyse bütün gardobunu yeniledik.
  • Dil gelişimin bana göre çok iyi. Anlatmak için bir şey bulup kendince konuşup aynı zamanda anlatılanları da sanki anlıyormuşçasına dinliyorsun. dıgıl-diğil yanında cici, ceee, tuu, anne, anane .. vs gibi kelimeleri de söyleyebiliyorsun. Susayınca buuu diye ağlıyorsun :)
  • Boyun ve kilonu henüz bilmiyorum öğrenince not olarak altına düşerim.
  • Yüksek, ani seslere, hareketlere olan korku ve irkilmelerin bitti.
  • Parmağını daha ez emmeye başladın. Sadece uyku ve sıkıntı durumlarında emiyorsun.
Sevgili Ayşe Şule'nin yaptığı yorumu yorumsuz olarak aynen yayınlıyorum :)))
Kremali'nin annesi Says: 20 Haziran 2008 Cuma 19:17
-Alo orasi Hamidiye su bayii mi?
-Evet hanfendi buyrun nasil yardimci olabilirim?
-Evladim ben bir damacana su siparis verecektim. Ama benim suyumu, yeni ise baslayan arkadasiniz getirsin lutfen.
-Hangi yeni arkadasimiz hanfendi?
-Hani su yeni yeni emeklemeye baslayan mavi gozlu, sari sacli pembe nanakli olan arkadasiniz. Internette resmini gordum ve ben bu minigin elinden su icmezsem gozum arkada giderim dedim.
-Sanirim siz Tonguc arkadasimizdan bahsediyorsunuz hanfendi. Ama kendisi su an burda degil. Sizden once yuzlerce kisi aradi ve onlar da bizim suyumuzu illa ki Tonguc getirsin dedi. O yuzden arkadasimiz erkenden bir kamyon dolusu damacanayla servise cikti. Ne zaman doner bilemiyorum.
-Ama ben o kadar bekleyemem, cep telefonundan neyin arasaniz da once bana ugrasa.
-Torpil yapamayiz hanfendi, lutfen siranizi bekleyiniz.
-Ama ama ben Kremalinin anasiyim, siz hele kendisine bi deyin eminim hatirlar ve suyumu getirir benim guzel yigenim.
-Hanfendi, lutfen israr etmeyin, bakin daha hatta bir suru musteri var. O yuzden, simdi kapatmak zorundayim. Iyi gunler.
-Ama, ama.... Uhuuuu:(((
Ayşe Şule, istersen bundan sonra foto ları ben yükliyeyim sen replikleri yaz :) daha güzel olacak gibi. En azından benim sıkıcı kabiliyetsiz yazılarımdansa senin o tatlı dilin insanları buraya daha çok çekecektir.
Görmesek de varlığın yetiyor mutlu etmeye Allah razı olsun..

Onun kendine has, sakin, huzurlu, kendinden emin, rahat ve doğal tavırları çok hoşuma gidiyor umarım ilerde de böyle olur.

Rabbim onu bize sağlıklı olarak emanet ettiğin için sana sonsuz kere şükürler olsun..

11 yorum:

  1. Kremali'nin annesi Says:

    -Alo orasi Hamidiye su bayii mi?
    -Evet hanfendi buyrun nasil yardimci olabilirim?
    -Evladim ben bir damacana su siparis verecektim. Ama benim suyumu, yeni ise baslayan arkadasiniz getirsin lutfen.
    -Hangi yeni arkadasimiz hanfendi?
    -Hani su yeni yeni emeklemeye baslayan mavi gozlu, sari sacli pembe nanakli olan arkadasiniz. Internette resmini gordum ve ben bu minigin elinden su icmezsem gozum arkada giderim dedim.
    -Sanirim siz Tonguc arkadasimizdan bahsediyorsunuz hanfendi. Ama kendisi su an burda degil. Sizden once yuzlerce kisi aradi ve onlar da bizim suyumuzu illa ki Tonguc getirsin dedi. O yuzden arkadasimiz erkenden bir kamyon dolusu damacanayla servise cikti. Ne zaman doner bilemiyorum.
    -Ama ben o kadar bekleyemem, cep telefonundan neyin arasaniz da once bana ugrasa.
    -Torpil yapamayiz hanfendi, lutfen siranizi bekleyiniz.
    -Ama ama ben Kremalinin anasiyim, siz hele kendisine bi deyin eminim hatirlar ve suyumu getirir benim guzel yigenim.
    -Hanfendi, lutfen israr etmeyin, bakin daha hatta bir suru musteri var. O yuzden, simdi kapatmak zorundayim. Iyi gunler.
    -Ama, ama.... Uhuuuu:(((

  2. siyap Says:

    gerçekten sizi çok merak etmiştik neyseki döndünüz.emeklemeye başlamasına çok sevindim o da karıştırıcılar kervanına katıdı demek ki(ceren gibi)...eminim boyu ve kilosu da çok iyi çıkacaktır öpüyoruuuz,sevgileeer...

  3. annesininoglusu Says:

    uy uy maaşallah 41 kere annesi:))

  4. ahmetselimveannesi Says:

    annesi maşallah ne guzel buyumus, saclar da yakıyor hani :) uclarından dalgalanmıs. Daha nice dokuzlu yasları gormenız dılegıyle 9,19,29...
    sevgiler
    zeynep

  5. muko Says:

    gökgözlümm görmeyeli ne çok büyümüşşşşşş maşallah barekallah..

    çok ttalısn senn rabbim nazarlardan korusun..

    sevgiler...

  6. Ayça Says:

    Sağolun arkadaşlar güzel sözleriniz ve dilekleriniz için. bnizde hepinizi gerçekten çok özledik. vakit buldukça bütün blogları dolaşıp ziyaretinize gelicez inşallah.

    Ayşe şule yorumun baba tonguç u da beni de çok güldürdü. Yazıya ekledim sonradan, bilmem sormam gerekir miydi? affına sığınıyorum..
    teşekkür ediyoruz sana

  7. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    yürü be tonguç kim tutar seni...
    afferin benim paşama. ayçacım senin de tabana kuvvet hadi bakalım. ışık hızıyla giden bir bebenin peşinden koşcan bundan sonra :D
    sizden ses gelmesine sevindim. paşam kocaman olmuş ona da sevindim. bu gün çok mutlu oldum. allah ağzımızın tadını bozmasın :D

  8. Mısır Patlağı :) Says:

    :) 9. ay hayırlı Olsun inş.

    Mavi gözlü yakışıklı çalışkan Tongucu Öperim =) Merak etmiştik sizi Ve hasret giderdik bu tatlımı tatlı resimlerle..

    Sevgiler..

  9. AYSUN Says:

    Harika bir dönüş oldu:) Büyümüş Tonguç... Bakışları bile değişmiş. HOşgeldiniz... Seminer döneminde kolaylıklar. Bizim babamız da uğraşıyor:(

  10. Kremali'nin annesi Says:

    Ayca'cim, boyle bir jest karsisinda sadece mahcup mahcup tesekkur edebilirim sana:)) Zaten cok guzel oldugunu bildigim yuzunu guldurebildiysem ne mutlu bana:)

    Ama lutfen replik yazarligi konusunda kendine haksizlik etme. Senin blogun, hem resimleri, hem replikleri, hem de dualariyla benim icin her zaman cok ozeldi ve hep oyle kalacak. Burayi ziyaret edip de yorum birakmadan giden varsa sen onlari bizim minik tayzana havale et teyzesi. Onlari soyle guzelce bir sirkeleyip, tekrar sana geri getirsin. Bakalim ondan sonra yorum yazmadan gidebilecekler mi:))

    Tekrar tesekkurler ve iyi tatiller Ayca'cim:)

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  11. firdevs Says:

    hehheee :)) ayse sule'nin yorumundan korkup yorum yazmadan gidemedim :)

    gercekten tonguc ne kadar buyumus boyle :)) masaallah :)