Cuma günü Rehber Öğretmenimiz Handan Hanıma misafirdik. Bu fotografta o zamandan.


Tonguç'un etrafında hep kızlar oluyor :) Neden Acaba?


Tonguç'un okuldaki güzel ablaları :) Onlar nedense adıyla hitap etmek yerine Tonguç'a MAVİŞ demeyi tercih ettiler.


Tonguç'un okul maceraları daha (sıfır) 0 yaşında başladı. Ve sanırım çoooookkk uzun yıllar daha yenileri eklenerek devam edecek.



Kahve kadar keyifli ve çok eğlenceli Gülcihan Teyzemiz


Sevmeye doyamadığımız Saadet Teyzemiz



Okulumuzun 2 Beden Eğitimi (Saadet ve Gülcihan) Öğretmeninin de kalbini fethettik. Okula gelince herkes Ayça geldi mi diye soruyor, hiç üstüme alınmıyorum çünkü sorma nedenleriyle tamamiyle Tonguçla ilgili. Onu sevmek oynamak için benim sadece adım geçiyor.

Cuma günü plansız programsız yapılan bir buluşmanın haberini aldım. Sevgili Müfettiş Beyler Salı Günü (başka bir okulda) seminer çalışması için bizi bekliyorlarmış. Ahh, Ne sevindim ne sevindim sormayın :) 9:30 da guya başlıyacak olan toplantıya oğlumla gittik mecburen. Saatin 10:30 olmasına rağmen hala başlamamış bu çalışma, ben ve oğlum için çok faydalı oldu :) Sağolsun bana hiç zorluk çıkarmadı Tonguç'um. Çok fazla kalıp ortalığı birbirine katma olasılığına karşı geç başlayan toplantıyı yarıda bırakıp eve geldik.
Başka bir okulun bahçesinde nasıl beklenir? Sıkıntı nedir? Nasıl başa çıkılır? gibi türlü soruların cevaplarını aradık, uygulamalı olarak test ettik onca saat bahçede beklerken:)
Neyseki şu an evimizdeyiz ve bu okula git-gel faslının bitmesine de sadece 4 iş günü kaldı.
Yarından itibaren yeni bir okula geçici olarak taşınıyoruz. Ve ilk defa tanışacağız gelecek dönem eğitim-öğretime başlıyacağımız bu okulla. Neden başka okul? Çünkü okulumuz yıkılıyor. Şişli Belediye Başkanının her yıl yıkıp yeniden yaptığı okulllardan biri bu yıl bizim okulumuz oldu.. Böyle olunca da okulda sene sonuna doğru başlayıp bize illallah ettiren göçebe hallerimiz hem son bulacak hem de misafir okul olarak öğrencilerimizle başka bir okulda macera yaşayacağız :) Benim temiz titiz çalışkan öğrencilerim bu okulu ne hale sokacaklar acaba :))

Tonguç yaklaşık bir hafta önce 2 dişini daha çıkardı. Belli belirsiz görünen bu 2 dişle beraber toplam 6 dişi çıkmış oldu. Darısı Kerem Ali ve Oylum'un başına :)
Evde sürekli tutunma- ayağa kalkma -yürüme çabalarımız var. Hiç durmadan aynı hareketleri tekrarlayıp duruyor. Yerdeki modemi yakalamak için benim gitmemi fırsat biliyor. Resmen koşarak emekliyor :) Banyoya gitmeye deli oluyor yeter ki kapısını açık görsün hemen fırlıyor. Masanın üstündekileri görmek için kayan sandalyeye inat yine de tutunup parmak uçlarında ayağa kalkıp yukarı doğru kaldırıp kafasını (yorulup popo üstü düşene kadar) bakıyor.Bütün gece rüyasında ne görüyorsa artık ayağa kalkıp dikiliyor. Eskiden uyanır mızmızlanırdı şimdi ya yatağın kenarlarından tutmuş bana bakarken buluyorum onu ya da gözleri kapalı ağlayıp yukarı tırmanmaya çalışırken. Henüz kanepelere başlamadı ama yatağının kenarlarına tutunarak sıralıyor.
Alkış yapmayı öğrendi, coşkuyla alkışlayıp çıkan sesle mutlu oluyor :)
Müthiş meraklı, herşeyi görmek tanımak ve dokunmak istiyor. İlk defa yaptığı ya da gördüğü şeylerde yüzüme bakıyor bu ne der gibi :) Bende adını söylüyorum, artık aklında ne kadarı kalır bilmem :))
Ben mutfakta uğraşırken o da kapının önünde kepçe, kaşık, leğen, oyuncak ne varsa onlarla oynuyor, yanıma gelmek istiyor, izin vermiyorum kızıp söyleniyor :))
Bu aralar bir de daha önce sadece yemeye çalıştığı akustik sesleri çıkarmayı öğrendi. Kızınca daha bir haşin vuruyor :)

Bu da benim oğluma ördüğüm, inşallah gelecek kışa giyeceği kazak :)


Tatile az kaldı ben hala düşünüyorum. Nereye gitsek, nereleri görsek diye? Tavsiyeler varsa pek bir makbule geçer arkadaşlar? Kalabalığın fazla olmadığı, rahat edebileceğimiz, huzurlu ve güzel bir yer arıyorum :) Mümkünse yeşili ve Tonguç için denizi de olsun :)

Rabbim! İlk emrinle "OKU" yor, düşünüp anlamaya çalışıyor ve Sana hak veriyoruz. Sen bizi çok okuyan, çok düşünen ve çok çalışanlardan eyle. Amin

6 yorum:

  1. siyap Says:

    ayçacım kalabalığın fazla olmadığı,yeşili ve mavisi bol bir yer diyorsan ben sana Amasra'yı öneririm(tabi buraya daha önce gitmediyseniz)...ben 2 yıl önce eşimin memleketi olduğu için burayı gördüm ve hayran kaldım ist.'e de çok uzak değil...ayrıca yine Bartın'ın İnkumu diye bilinen bir sahili var arası 15 dak uzaklıkta...gelmişken Safranbolu'yu da gezebilirsiniz uzak değil...ama deniz açısından ben yine de kendi memleketim tarafları olan Ege'yi tavsiye ederim.mesela Bdrum Bardakçı mevkiinde Mavi Otel var hoş bir yer.Bodrumun o kalabalığından uzak sakin bir tatil için iyi bir yer...benden bu kadar başka sakin ve güzel bir yer aklıma gelirse yazarım,sevgileeer...

  2. firdevs Says:

    kazak cok sirin olmus :) gule gule kullansin tonguc :) sandaletleride cok afilliymis :))

  3. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    malesef yardımcı olamıycem... bizim tatil anlayışımız eşimin memleketine gitmekten ibaret. orada da deniz, kum, güneş yok dağ, taş, toprak var yani senin işine yaramaz :D
    tonguç maviş kazağını hayırlı günlerde giysin annesi... ne de yakışır paşama...
    sana son dört günde kolaylıklar dilerim. rabbim yardımcın olsun...

  4. YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) Says:

    AYÇA,
    Yeni okulunuz/muz hayırlısıyla olacak olacak ta ben hiç sevinemiyorum.
    Malum 9-4 saatlerinden dolayı.
    Anne olmasam hiç dert değil ama 10dk önemli olduğu bu günlerimizde düşündürücü oluyor haliyle.
    Kazak ta çok güzel olmuş eline sağlık.
    Ben böyle kenarı sürmeli(farklı renkli) olan şeyleri çok seviyorum.
    Bir de üstelik burma burma yapmışsın valla sen bu işte ustasın şekerim.

  5. Kremali'nin annesi Says:

    Ayca'cim, sandaletlere de kazaga da bayildim. Hadi sandaletleri gidip carsidan aldik diyelim, o guzelim kazagi nerde bulcaz biz simdi:)

    Saka bir yana, el becerine hayran oldum. Tonguc cok sansli senin gibi sevgili, bilgili,becerikli ve caliskan bir annesi oldugu icin. Belki simdi farkinda degildir butun bunlarin ama insaallah buyudugunde hayirli bir evlat olarak farkindaligini ve sukranini belli eder annesine:)

    Cok opuyoruz ikinizi de. Insaallah hayalindeki tatil mekanini bulur ve cok guzel bir yaz gecirirsiniz. Bizim yerimize de eglenmeyi ihmal etmeyin ama tamam mi?

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  6. lezzetyolculugu Says:

    MAşallah Rabbim nazarlardan korusun çok tatlı.Zaman hızla ilerliyor onlar büyüyor bizler yaşlanıyoruz.Günler su gibi geçiyor nerdeyse bütün gün işi gücü bırakıp kızımla oynuyorum geçen zaman geri gelmeyecek kızımla her anımın tadını çıkarmaya çalışıyorum.Her gün bir şeyler öğrenip beni şaşırtıyor ne çabuk öğreniyorlar değilmi...