Sarı Papatya

Tonguç : Anneeee.. Burda ne çok oyuncak var, birazını ap eve götürelim mi? Olmaz dersen yenisini de alabiliriz hani :))


Dün gittiğimiz Canan ablanın evinden fotograflar..

Tonguç, mutlu bir şekilde Tolga abisinin oyuncaklarıyla oynadı, bir çok sesli ve hareketli oyuncak karşısında ağzı açık şaşırıp kaldı, bazen de korktu.

Oyuncakların sesi değil, ses yüksekliği beni bile ürkütüp rahatsız ediyor şahsen. Ne diye böyle yaparlar bu oyuncakları hiç anlamıyorum. Oğlum da gözlerimden tepkimi ölçüyor. Annesinden bir tutam güven iki tutam sevgi sözcüğü istiyor. Ben korkar ya da ürkersem o da aynı şekilde davranacak :) Bu ses karşısında ne yapmalı acaba?

İşte bu. Bende çok severim çadırları. O henüz 0 yaşında ama bunun da keyfine vardı.

Görsel uyaranların öğrenmeye olan katkısı hiç şüphesiz ilk sırada. Öğrenmeye bu kadar açken bebekler, her gördükleri "yeni" onlara bir hazine kadar değerli geliyor. Biz de böyle gidip geldikçe gezmelere hem hasret gideriyor, hem de Tonguç'u daha bir meraklı daha bir mutlu ediyoruz.

Tek problem uyku sorunu oluyor gezmelerde. Çünkü Tonguç kendi yatağını istiyor uyumak için. Başka yatakta, başka yerde uyuyamıyor :( uyumayınca da huysuzlanıyor. O yüzden gittiğimiz ev sahibiyle olan samimiyetimize bağlı olarak bazen özür dileyerek erken kalkıyor ya da pusetini eve çıkararak bir ileri bir geri sallıyoruz en kötü ihtimalle de uyutamayıp harab oluyoruz..

Bu bir kaç gündür Tonguç uykusundan yine ağlayarak uyanmaya başladı ve tabi gece de bilmiyorum kaç kez uyanıyor. Bunlarda dönem dönem olacak olan haller diyorum kendime. Çünkü üst ön 2 dişi çıkartırken de böyleydi. Ve işin kötü tarafı bir dişin çıkması o kadar da kısa zaman da olmuyor. Galiba yeni diş çıkarıyoruz, ben yine buna bağlıyorum bu durumu bakalım öyle mi olacak. Bu gün öğleden sonra da pek huysuzdu mesela. Yerde durmuyor, ayakta sıkılıyor, uyumak uyumuyor, uyusa hemen uyanıyor :((

Nihale giderken yanıma 2 body aldım fazladan bir kaç saat içinde üstündekiyle beraber 3 nü de sırılsıklam su yaptı. Ağzından o kadar çok su akıyor ki yağmura gerek kalmadan biriktirip bütün barajları dolduracağız yakında. Ağzından su akması değişmese de su miktarından müthiş bir artış oldu. Elleri de sürekli ağzında. Kendi tadına doyamıyor yavrum :)

Yemek konusunda korktuğum olmadı. Yeni sisteme bizde Tonguç da kolay alıştık. Herşeyiyle istediğim gibi olması zaman alacak ama okulların kapanmasına ne kaldı şurda?

----------

Cevap yazamadım yorumlara tekrar özür diliyorum herkesten. Bu aralar bir de kıyafet konusunda problem yaşıyoruz. Artan hava sıcaklıkları ve dahası hızla büyüyen Tonguç yüzünden ona ne giydireceğimizi şaşırdık. Kıyafetleri havaya göre çok kalın, yazlık alışverişe de daha çıkmadık. Diş Partisinde Dostlarımızın hediyelerini giydik bizde. Herkesten Allah Razı Olsun ama orda da şöyle bir problem çıktı ki sormayın dostlar :( Tonguçun göbekten hiç bi şort rahat olmadı hepsi belinden sıkıp, iz yaptı. O yüzden bir kaç gün önce bel lastiklerini söküp bebe lastiği takarak genişlettik. Şimdilik bir iki şortu var ama yine de en kısa zamanda alışverişe gitmek gerek. Üst kıyafette bir problem olmuyor genelde zaten elimizdekiler Tonguç düşünüldüğünden hepsi büyük alınmış :)

Yukarıdaki yeşil tulumu Babaannesi Çarşamba günü Çarşamba Pazarından almış Tonguç'a. İnanamayacaksınız ama 2 yaş yazıyor üzerinde. Maşallah benim tatlı oğluşuma :)). Ben civardaki çocuk mağazalarını gezdim her yürüyüşe gidişte ama Tonguça göre tulum bulamadım. Üretilmiyormuş büyük sınıfına girdiği için, alt üst takımlar var daha büyükler için ama onlarında bel lastikleri çok sıkı alamadım yavruma bir şey. En kısa zamanda bir Cevahir turu yapıp Tonguç'u rahat ettirmeli.

Ayşe Şule beğendiğin takım alt üst Sevgili Yıldızın hediyesi. Bende görünce vuruldum :) Teşekkür ederiz tekrar tekrar kendisine ve beğenin için sana. Pantalonda 3-4 yaş yazıyordu yalnız sanırım ömürlük giyicez :) şimdi pantolon olarak ilerde de şort olarak :)

En alttaki ise sevgili Pıtırcığın hediyesi , sağolsun..Mavi body ise benim kışın Tonguç'a 18-24 ay için almış olduğum body ler. Şimdiden kullanıyoruz :) Özellikle hediyelerimizi giyiyoruz ki alanlar görüp mutlu olsunlar diye :)

----------------------------------------

Nihal'in evinde de Tonguç yine bol bol oyuncaklarla oynadı.



Fotograftaki köpek öyle yüksek bir sesle şarkı söyleyip dans ediyor ki bir ara ağlayacaktı Tonguç. Sonra düğmesinden kapatıp eline verdik. Tüylü köpeği elinden düşürmeden çekiştirip durdu.

Oyuncağını bu kadar sevdiğine göre Gerçek Köpekleri de çok sever mi acaba? Ayça bu kadar köpeklerden korkarken ;)
O sevsin ama mümkünse bensiz ve büyüyünce.. Bir kuşu bile eline alamayan ben, bu korkumu yenebilir miyim bilemiyorum. Hayvansever biriyim, yanlış anlaşılmasın. Ama sadece uzaktan sevebiliyorum :) O yüzden en sevdiğim hayvan çeşidi Balıktır :) Bunda dokunmak zorunda kalmamanın da etkisi var tabi :))


Güzeller güzeli Zeynep Abla, Doğum günü Çocuuu Ceyda ve Mavi Şeker Tonguç..


Aralarındaki 5 ay ve 0 boy farkıyla Tonguç ve Ceyda..


Eve dönerken..

Rabbim! Sen Yarattığın hiç bir şeyi NEDENSİZyaratmaz, Yaptığın hiç bir şeyi SEBEPSİZ yapmazsın. Senin Gücün, karanlık bir gecedekimsenin görüp farketmetmeyeceği bir küçük karıncadan, engin denizlerdeki hiç görmediğimiz bir balığa, güneşin aydınlığında suyla hayat verdiğin bir bitkiye ve yaratılmışların içinde en özel kıldığın biz insanlara kadar HER CANLIYA yeter.
Rabbim! Sen bizleri koru, sebebleri ve nedenleri unutup isyan edenlerden eyleme.. Amin

8 yorum:

  1. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    yeşillerle nede güzel olmuş tonguç efendi. maşaallah barekallah...
    havalar okadar sıcak ki talhayı atlet külot gezdiriyorum evin içinde... inşaallah isteğinize göre kıyafet bulursunuz paşaya...

  2. mummy Says:

    Ayçacım sizlerin yazdıklarını okurken bebeklerin ne kadar zor büyüdüklerini anlıyorum..Biz şimdi gazıyla kakasıyla uğrşırken sizikiler gibi olunca diş problemi çkyor her yaşın farklı zorluğu var demek..Neyse Allah dermansız dert vermesin..Gene çok yakışıklı çıkmış maşallah..Öptüm onu pamuk yanaklarından..

  3. gül Says:

    maşallah oğluma annesi ama gerçekten kıyafet konusunda işin çok zor standartlar dışı çocuğun olunca gerçekten istediğini bulmakta ve giydirmekte zorlanıyorsun
    ben de bu seneye kadar hep bir yıl geriden almak zorunda kaldım zayıf oldukları için bu sene arayı kapattık neyse ki biraz.
    ama sağlıklı olsun da sen de hep büyük alırsın boşver

  4. Esin Says:

    maşşallah tongucumaaa,
    diş mevzuu hiç bitmiyor yaaa ayça aynı sıkıntılar bz de de başladı yine,her yeri salya ömerin,7. çıktı sanırım 8. geliyor,bu diş mevzuu hiç bitemeyecek gbi :))
    Ne zaman gidiyorsunuz cevahire biz de gelelim ömerle ,hem tanışırız:))
    Lastik mevzuuu na gelince ömerin de karnında sürekli lastik izi oluyor,tulum da almak istemiyorum kısa sğre giyiyor,ben de senin gbi yapayım bari,lastikleri değiştireyim :))
    çok öptük sizi:))

  5. Betül KAVAL Says:

    MAŞALLAH VALLAHİ OĞLUMLA ARALARINDA BİR AY VAR YANİ BİZİMKİ BÜYÜK NORMALDE AMA BAKINCA TONGUÇ BÜYÜK GÖZÜKÜYOR. ÇOK DERTLİYİM HİÇ BİR ŞEY YEDİREMİYORUM YAPMADIĞIM ŞEYLER KALMADI AMA YOK YEMİYOR TAVUĞU HİÇ SEVMEDİ NE ÇORBA NEDE BAŞKA ŞEKLİYLE PÜRELERİ BAZEN YİYOR. YOĞURT 2 GÜN GÜZEL YEDİYSE 3 GÜN YEMİYOR PES ETMİYORUM TABİKİ HERGÜN YAPIP YEDİRMEYE ÇALILŞIYORUM .. EN SEVDİĞİ KAHVALTI BAŞKA ÖĞÜNLER HEP GEÇİŞTİRME. DOKTORUNA SÖYLEDİMMİ VİTAMİNLERİNİ VERİYORMUSUN DÜZENLİ TAMAM DİYOR. 14 ÜNDE TEKRAR KONTROL VAR BAKALIM YİNE AYNISINIMI DİYECEK BİZİMKİ VALLAHİ OKUDUKÇA SANA ÖZENİYORUM ALLAH NAZARLARDAN KORUSUN İNŞALLAH BÖYLE DEVAM EDER GERÇEKTEN YEMEYEN ÇOCUK ÇOK ZORMUŞ...


    SEVGİLER

  6. Adsız Says:

    hayvanlardan bende korkuyorum
    nolcak bu çocukların hali ayçacım onlarda korkacaklar heralde bu gidişle
    ve şık tatlı oğlumuza pek yakışmış hepsi
    yeni ciciler bizdede sorun bakalım ufaktan başladık
    nişantaşının girişte peros var orayada baksana tişört ve şortlar çok güzel
    alalım ya nolcak onlar herşeye layık ve değer

    maşallah yiyip,içip gezilmiş yine
    iyi yapıyorsun devam...
    öptüm
    yıldız

  7. Kremali'nin annesi Says:

    Yakisikli ve de gezgic yigenim benim. Maasallah ne kadar saglikli, mutlu ve huzurlu. Sen cok iyi bir annesin Ayca. Tonguc'un hem fiziksel hem de sosyal gelisimi icin kendini adeta paraliyorsun. Insaallah bu emeklerinin karsiligini hem bu dunyada hem de otelerde alirsin.

    Bakiyorum yigenim simdiden kamp provasi yapmaya baslamis. Cadiri da baya bir doldurmus cussesiyle ama umarim Kremalime de yetecek kadar yer vardir:) Gerci bizim afacan orada olsa, inceliycem diye kesin yikardi cadiri ama olsun:))

    Bir de son resmine bayildim! Cidden cok zevkli bir yaz gardrobu hazilamissin Tonguc icin. Yuregine, zevkine saglik:)

    Cok opuyoruz ikinizi de,
    Sevgiler,
    Ayse Sule

  8. Kremali'nin annesi Says:

    Daha once de dedigim gibi, kiyafetlerin hepsi cok zevkli. Guzel yigenim, iyi gunlerde sihhatle, keyifle giysin insaallah.

    Hediye oldugunu bastan bilseydim, inan ki tahminde bulunur, ve hangisini kim hediye etmis bilirdim. Simdi sen soyleyince hic sasirmadim cunku. Her biri, onu hediye eden kisinin zevkini ve karakterini cok iyi yansitiyor ve ben de sanirim artik hepinizi cok iyi taniyorum. Inanilmaz birsey ama demek ki sanal ortam insana daha cok gozlem yapma ve daha dogru saptamalarda bulunma imkani veriyor.

    Sevgiler,
    Ayse Sule