8. Aylık Olduk..

Bu gün itibariyle tam 8 ay 1 günlük TONGUÇ.



10800gr - 76cm - 46,5cm

7. ay biterken;
  • Yüzündeki gülümsemen, her an her şeyi öğrenme ve kurcalama isteğin, kendince kelimelerin, söylenmelerin, şarkıların ve ben burdayım ben de varım bakışlarınla KÜÇÜK BİR ÇOCUK olduğunu daha bir hissettik babanla.

  • Oyunlara tam olarak anlamlı tepkiler verirken oyunun oyun olduğunu bilip hepsine etkin olarak katılmaya başladın.

  • Ellerini mükemmel bir şekilde kullanmaya başladın.

  • Aa'aaa, daaa, deee, baa baaa , hadiii ... kelimelerinin yanı sıra çoğunlukla taklit edemediğim ama bazılarını belirgin olarak anladığım "diğıl -diğil" gibi yeni kelimelerle sözcük ve konuşma dağarcığını genişletmeye devam ettin bizi güldürerek. Ve nerdeyse sürekli konuşmaya başladın :)

  • Diş Kutlama Partini yaptık ve sayende çok eğlenip mutlu olduk.

  • Üst Ön 2 Dişin daha çıktı.

  • Ağzını sımsıkı kapatıp yüzünü sağa sola sallayarak "yemek istemiyorum" demeye başladın. Kimden öğrendin acaba :)

  • Küçük bir tatil kaçamağı yapıp Armutlu'ya gittik ikimiz beraber.

  • Geri geri emeklemeye başladın.Bununla beraber hiç durmadan sağa sola ya da sırtüstü yüzükoyun dönmeye devam ediyorsun.

  • Yemek çeşitlerini artırdın. Taze fasulye, mercimek çorbası, yumurta...

  • Hayvanlara ve onların çıkardığı seslere karşı ilgin arttı. Kuşalrı tanıyıp onlara bakmaya başladın.

  • Babanın omzuna çıkıp koşturmacalı oyunlar keşfedip her gün bu oyunları istemeye başladın. Dışarı çıktığımızda da babanın omuzlarındaki mest durumların bize gülücük olarak geri döndü :) tabi tutmak için tuttuğun babanın saçları da ellerinde kaldı.

  • Salıncak ahbabın çocuk parkları 2. evin oldu.

  • İlk defa mini piknik yapıp çekirdek ailecek Emirgana gittik.

  • İlk 23 nisan çocuk bayramını, ilk anneler gününü kutladık.

  • İlk boğaz gezimizi yaptık.

  • Şaşkınlığın o minicik dudaklarına ve nefes alışına yansıyıp uzun uzun nefes alışlara dönüştü.

  • Ellerinle dudaklarımıza ve kendi dudaklarını "bilp - bulp" ve "laa laaaa- laguuuu" sesler çıkarmaya başladın bundan büyük bir keyif alarak.

Az önce dr. dan geldik. Parça parça yazdığım yazıma yendiden devam edeyim. Alttaki yazılar önceden yazıldı umarım bir mnatık hatası olmaz.

Geçen ay gdemediğimiz dr. kontrolüne bu ay iyi ki gitmişiz dedim. Çünkü beslenme açısından büyük reformlar yapacağız :) İnşallah tabii..

Öncelikle Tonguç'un gelişimi gayet güzelmiş 1 yaşın üstünde gidiyor dedi Meral Hanım (çok şükür). Boy 76 cm kilo da 10800gr olmuş. Kilosu için ya biraz gerilememizi ya da sabit kalmamızı istedi. Yani, ŞOK ŞOK ŞOK!!! DİYETE BAŞLIYORUZ :))) Yok aslında diyet sayılmaz. Meral hanım sadece porsiynları fazla doldurmamamız geektiğini, fazla yedirilen çocuklara üzüldüğünü ve yenilikler yapacağımızı söyledi:

Şöyle ki normal ev yemeklerine başlıyacağız artık. O gün evde ne yenecekse aynı yemekleri Tonguç da yiyecek. Ekstra hiç birşey yapılmayacak Tonguç için. O gün yemek de kabak dolması mı var? Tonguç da kabak dolması yiyecek. O gün evde pilav yoğurt tavuklu patates mi var o gün Tonguç da bunlardan yiyecek. Uygulama kesin ve net. Sadece baharat ve tuz olmayacak.

Ayrıca yemekler köylü usulü elle yedirilecek. Ezmek bulamaç yapmak yok. Tabağa yemeği koyup elle ezilip öyle yedirelecek. Elma armut gibi meyveler de elle ezilip yedirilecek artık. Hepsinden 1 er dilim alıp elinle ezip yedirebilirsin dedi dr.

Miktar olarak ne kadar diye sordum?Örneğin bu pilav yoğurt ve patatesli tavuk yemeğinin olduğu gün hepsinden birer kaşık bir tabağa konulacak ve yedirilecek dedi. Hepsinden birer kaşık yeterliymiş. Önceden pratik olsun diye, sulu köfte hazırlayıp dolaba koyabilir ve üzerine bir domates rendeleyerek hemen yedirebileceğimi söyledi dr. Hanım.

Aynı gün aynı yemeği mi yedirmeliyim? yoksa farklı yemek mi yapmalıyım akşam için diye sordum? Sen aynı yemeği yemiyor musun diye o bana sordu :) Ben zaten size yaptığınız yemeği 2 gün boyunca yedirin demiştim diyerek tekrar uyardı. Tonguç için ayrı yemek yapılmayacak.

Kahvaltı yaparken de eskisi gibi bulamaç yok. Sofra kurulacak, sofradaki herşeyden Tonguç beye yedirilecek. Nasıl? bir ekmek ya da yarım ekmek içi yeterli bunun içinde. küçük bir ekmek parçasının üzerine peynir, domates, tereyağ, reçel, zeytinden bir parça olabileceği gibi sofrada ne varsa ekmeğin üzerine ilave edilerek yedirilecek. Öyle büyük ekmek değil minicik minicik parçalar halinde olacak. Kısacası büyükler gibi kahvaltı yapmaya alışacak. Kalan ekmekle ve alışana kadar belki kahvaltı sonunda az bir bulamaç yapılarak verilebilir dedi. Ama alışana kadar. Ayrıca yanında pekmez ya da meyve suyu ya da ıhlamur çayı verilecek kahvaltı da.

Çocukta damak zevki oluşturmanın öneminden bahsetti Meral Hanım. Çocuk her yemeği tanıyacak bilecek. Benim annem böyle yapar makarnayı, benim annem böyle yapar yemeği demeli dedi. Düzenli olmanın da şart olduğunu, bunun için, nerde yemek yenilecekse hep aynı yerde, hep aynı saatte ve tabi ki hep beraber yenmeli yemek dedi. Bu üçlü düzen değiştirilmemeliymiş istisnalar dışında. Buna uyarsan, Sen rahat edersin ilerdi dedi. Zaten böyle yazpmazsan 1 yaşın sonunda benden iştah şurubu istemeye gelirsin dedi :)

Sabah kahvaltısında ben okulda olduğum için bir bilgim yok. Ama ben özellikle öğlen ve akşam yemeklerini zaten aynı saatlerde veriyordum. Ve akşam yemeğini özellikle beraber yiyorduk. Ama yer konusu öğlende değişiyordu açıkçası çünkü öğle yemeği sırasında ben koşuşturmacalı bir halde -eve gel çorba hazırla acele et yedir -yaptığım için hem onunla yemeye fırsatım olmuyor hem de salonda tv izlendiği için onu salona sokmamaya gayret ediyordum. Ama bundan sonra inşallah öğle yemeğini de akşamki gibi beraber ve aynı saatte yemeye özen göstereceğiz.

İnsan dr. nu da sanırım ya kendi gibi seçiyor ya da öyle değilse bırakıp başka dr u seçiyor :) Ben de bu düzen ve beraberlik konusuna çok önem vermeye çalışıyordum aslında kendimce, dr. da söyleyince çok güzel denk geldi. Amacımız 1 yaşına kadar sorunsuz bir yemek alışkanlığı kazandırarak büyütmek Tonguçbeyi. İnşallah amacımıza ulaşır güzel bir yemek ve hayat alışkanlığı kazandırırız kendisine.

Bu son duruma göre,

Kalkış Anne sütü

sabah 8:00- 09:00 kahvaltı

saat 10.00 su (süt için eve gelmeye son verdik )

12:00- 13:00 Öğle yemeği + Anne sütü

16:00 da meyve

19:00- 20:00 Akşam yemeği

Yatış Anne sütü

Bu arada her anne gibi bende kendimi şımartayım biraz :) Dr. Meral Hanım Tonguç beyin Altının bu kadar temiz ve iyi olması nedeniyle beni tebrik etti :) Nasıl bu kadar temiz, ne yapıyorsun dedi? Bende çok uzun zamandır her alt değiştirmeden sonra suyla yıkayarak temizlediğimi, ufacık bir kızarıklık da da zeytinyağı sürdüğümü söyledim :)

Ve Tonguçun yemeklerini kendim hazırladığım hazır mama ve cici bebe kullanmadığım için de ayrıca tebrik aldım :) İyi bakmışım oğluşuma :))

Son bir uyarı da bulundu kendileri. Tv kesinlikle yasak bebeklere. İş yapacağım diye sakın tv karşısına koyma dedi ki ben zaten gün içerinde tv izlemesinden çekinerek onu salona bile götürmüyorum. Bu konuda da anlaştık.

Tonguç a d vitamini ve ferrum damla dışında başka bir şey vermedi. Demir damlasını 7çarpı 2 yaptı gelecek ay da düzenli, verilen bu damlaların sonucuna bakacak. Ayrıca benim hamilelik kan tahlillerime baktı bende de demir eksikliği varmış benim de demir ilaçlarımı kullanmamı istedi.

Allah hiç bir bebeği aç ve annesiz bırakmasın. Tüm bebeklerin yemekleri Tonguç da olduğu gibi "su içse yarıyor" denecek kadar yarasın onlara :)

--------

Bu hafta yeni oyuncaklarımız geldi. İlk tepkisi :)

Çiçeğim çiçeklerle..



Dışarda gezeken genelde hep aynı soruyla karşılaşıyoruz.


-Reklamlarda oynuyor mu?


-Hayır.


-Oynatsanıza! Hani şu bebek reklamları var ya aynı ordaki bebekler gibi bu yaaa. Reklam gibi valla. Ay gözleri görüyor musun? Çok tatlııııı maşşşallah


........


Doğduğundan bu yana Tonguç'a hiç nazar boncuğu takmadım. Her zaman bunun fırçasını yerim ama dün 19 Mayıs törenlerinde Bay öğretmen arkadaşlardan da kesinkes takacaksın uyarısı gelince hem şaşırdım hem de tamam dedim :) Herkes nazar boncuğu takarmış meğerse de biz eksik kalmışız bakk bakk ne ayıp bizeeee :)) Nazara inanırım ama boncuk takmak ne bileyim garip geliyor. Ben nazar boncuğunun görünüşünü çok seviyorum. Ve kız çocuklarına görsel olarak çok yakıştırıyorum.



Cumartesi çekirdek aile olarak Taksim e kadar yürüdük. TRT nin önündeki beyaz taşlı havuz Tonguç'un çok ilgisini çekti. Biz de orada biraz bekleyip onun şaşkınlığını izledik etrafta ona bakanlarla beraber :)

Artık öyle sadece arabasında oturup gözleriyle seyretmeiyor aynı zamanda ellemek tutmak da istiyor. İşte kanıtı :)

Bu kedi de yayılmış, kurulmuş apartmanın önüne bize "KEDİ Mİ OLSAK" dedirtti. Öyle rahat öyle güzel görünüyordu ki :)

Pazar günü ise Maçka Parkındaydık. Tonguç yine ahbabı salıncaklarla güldü eğlendi kalabalığın içine karıştı. Bayılıyor salıncaklara :)

Ben de Tonguç a bayılıyorum bakar mısınız şunun haline :)


Dün de 19 Mayıs törenlerine katıldık Tonguç'la beraber. Okul yakın olunca çıktık güle oynaya. Allahtan çok kalabalık değildi sıkılmadan güzel vakit geçirdik okulda. İlgi odağı olduk, özellikle kızların.. söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama :)

O da bu ilgiyi boş çevirmedi tabi :)


Tonguç gösteriyi izlerken..

Herkes halinden memnun. Ablaları onunla fotograf çektirmekten memnun o da onların elindeki sopayı almaktan :) Dün sayamadım ama o kadar çok fotograf çektirdi ki Tonguç eline cep telefonunu alan bütün öğrencilerim ya tek fotografını çektiler ya da yanına çömelip beraber çektirdiler.
Dün sopasını veren ablası çok komikti. Tonguç elindeki sopasını davula her vurduğunda o da arkadan kendi davula burup güya o çalıyormuş gibi yaptı :) Tonguç bey de davula vurmanın ve sanki kendi çıkardığı davul sesinin gücüyle heyecandan ne yapacağını şaşırdı :) Bu kadar eğleneceğimizi bilsem Kamerayı yanımıza alırdım aceleyle sadece fotograf makinesini almıştım ama onunda şarjı çok azmış fazla görüntü yakalayamadım.

Rabbim! verdiğin sağlık esenlik ve mutluluk için sonsuz kere şükrediyorum sana. Sen annemi- babamı- eşimi- oğlumu- tüm akraba ve dostlarımı koru, onlara kolaylık ve hayırlı bol kazanç ver...

9 yorum:

  1. AsYa Says:

    maşallah kilosuna boyuna:) uzun boylu birisi olsa gerek ailede:))

    resimler güzel.tonguç'un keyfine diyecek yok..bize de söyleyecek söz kalmıyor:)

    Biz bi yere gidemiyoz ayçacım bu ara ana oğul hastayız..ama dünkü davetin için tşkler..

  2. Esin Says:

    öncelikle tonguça kocaman bir maaaaşallahhhh.
    Bence tonguçun yediğinden çok kesme,belki sadece ekmek tarzı şeyler olabilir..
    Geçen ay doktora gittiğimizde ömer 10400 gramdı boyu da 74 cm di,doktorumuz çok ii dedi
    Bu ay gittiğimizde bu sefer kilo 10500 boy 75cm ,sadece 100 gram almış.
    Doktor normal olduğunu , hem çok hareketli yediğini yakıyor , hem de diş çıkarma sürecinde az yer , kilo almaz dedi.
    10500 e bile uzunca maşallah çkti...
    Tonguçta aynı şekilde bundan sonra çok kilo almaz...
    Zaten belli bir aşamadan sonra popoları yer görmüyor,ya emekliyor yada bir yerlere tırmanıyor...5 ve 6. dişlerin çıkması zaten kabus...
    ne yiyor ne de duruyor,ömer ağlak,huysuz bir çocuğa döndü.
    Çok şükür şu iki gündür ii ..:)))
    Szii çok öptükkkk

  3. gül Says:

    maşallah oğlumuz hızla büyüyor
    doktorunuzun her dediğine şiddetle katılıyor ama ben de uygulayamamanın acısını yaşıyorum.1 çocuğa çok el karışırsa ondan hayır gelmez bizde de öyle oldu evde hem bakıcı hem anneanne hem ben olduk ilk beş sene sonra anaokulu hala düzen kuramadım
    ama sen öyle olmayacaksın inşallah
    nazarlığı da boşver ben de hiç takmadım hep okudum ve Allah'a havale ettim
    oğlunla sana huzurlu ve sağlıklı bir ömür diliyorum ailece tabii

  4. Kremali'nin annesi Says:

    Ah yerim ben senin o tokmagi tutan ve guya davul calan ellerini! Artik tokmak Tonguc'ta olduguna gore, herkes ayagini denk alsin bakiyim:))

    Ayca'cim, maasaallah yine birbirinden guzel resim ve faaliyetlerle kirmis gecirmissiniz ortaligi. Hepsi ayri ayri yorum gerektiriyor, insan hangi birine laf yetistirecegini sasiriyor. O yuzden cok rica ediyorum bundan sonraki haftasonlari bu kadar gezip tozmayin bakiyim:))

    Diyete baslayan tosun pasami cok opuyor, kucak dolusu sevgilerimizi gonderiyoruz buralardan oralara...

    Ayse Sule

  5. senem Says:

    Canim benim yaaaa, ne giyse yakisiyor bu adama... Ama ilk resimde farkettim ki benim en son gordugumden bu yana bayagi buyumus hakikaten. Masallah ona... Her halinden ne kadar mutlu ve huzurlu bir cocuk oldugu belli oluyor.
    Aycacim, en kisa zamanda yine Seyhan, Yildiz, sen, ben bir ayarlayalim da goruselim.

    Bu arada beslenme ile ilgili yazdiklarini ilgiyle okudum. Bizim kiz bir dogsun cok yararlanacagim bu deneyimlerden :)

    Sevgiler

    Senem

  6. Mısır Patlağı :) Says:

    Canım beniimm asıll sizinn resimler spper ötesiiiiiiii :))))

    Tonguç un salıncaktaki o gülüşlerine aşık oldum ben : ))))

    Mavişim gün geçtikçe dahada bir delkanlı oluyor hayuu seni ve tongucu kucaklarım : ))) sevgiler..

  7. siyap Says:

    maşallah Tonguç Bey'e rekor üstüne rekor kırıyor özellikle boyuyla,maşallah!...

    çok tatlı bir oğluş bu annesi yerim ben onun gülüşlerini.havalar ısındı bebişler daha bir neşeli,daha bir güzel oldu :))...

    sevgileeer...

  8. Adsız Says:

    Nice aylara yakışıklım benim

  9. aybike Says:

    Merhabalar,
    Tonguç beye kocaman bi maşallah diyorum.Çooook tatlı mavi gözlü prens.Ayrıca sizin sıkı bi takipçinizim ancak yorum yapmadan göz atıp çıkıyorum.Güzel resimler çook güzel yazıya dökülünce sonuç da çok güzel oluyor.
    Allah nazarlardan saklasın bu yakışıklıyı..
    sevgilerrr..