Tonguç ve Yemek

Tarif 1:

1 yemek kaşığı irmik biraz su (1,5 çay bardağı, kendi göz kararınıza göre değiştirilebilir) ile pişirilir.

Bir kaseye alındıktan sonra içine 1 tatlı kaşığı pekmez ve elma ya da armut püresi ilave edilerek yenilir.

İçine arzunuza göre, çok az ufalanmış tam buğday unu ekmeği ya da bebe bisküvisi ekleyebilirsiniz. Meyve olarak da biraz portakal suyu koyabilirsiniz.

Bunu gece yatmadan önce yediriyorum Tonguç'a 2 gündür, severek yiyor. İçine zamanla dövülmüş ceviz gibi eklemeler yapmak istiyorum.

Tarif 2:

Tarhana (acısız ve baharatsız) az bir suyla kaynatılır. İçine çok az nane ve zeytinyağı ilave edilir.

Tarif 3:

Tarhana (acısız ve baharatsız) az bir suyla kaynatılır. İçine yoğurt, nane ve zeytinyağı ilave edilir. Bir nevi yayla çorbası oluyor.

Tarif 4:

Yağsız et ( köfte büyüklüğünde) ya da kıyma

çeyrek soğan ince doğranmış

yarım patates

yarım havuç

1 dal maydanoz

1-2 dal ıspanak yaprağı ya da pırasa

1 küçük domates

düdüklü tencerenin içinde pişirilir. Sonra üzerine çok az tuz, zeytinyağı ilave edilir.

Ben önce eti pişiriyorum sonra diğer malzemeleri pişen etin üzerine koyup pişiriyorum.


Tonguç ilk katı gıda denemesini 61. gün kaka problemi nedeniyle armutla başlamıştı, dr. reçetesiyle. İşe yaramadı, kayısı suyu veya erik suyu verebilirsiniz demişti dr. onları da verdik ve işe yaradılar diyebilirim. Ama aslında belki bunlarında katkısıyla bilemiyorum kendiliğinden bir süre sonra geçti. O süre içinde kaka yapması için verdiğimiz 1 yemek kaşığı ilaveler dışında anne sütü dışında su bile vermedik.

4. ay başladık katı gıdalara. Hem tatlara alışsın dedik hem de bize göre Tonguç bu duruma hazırdı. Her zaman ve düzenli olmasa da elma suyuyla başladık sonra sebze çorbası verdik. Elma püresini de sebze çorbasını da tel süzgeçten geçirip verdik. Sebze çorbası yukardaki tarif değildi. Pirinç havuç patates üçlüsünden oluşuyordu. 1 öğün meyve suyu ve 1 öğün çorba. Çorba 5. ay itibariyle dr. un tarifiyle yukarıdaki hali aldı.

5. ay biraz daha düzene girdik. Sabah meyve püresi, öğle sebze çorbası ve ikindi de yoğurt. Her zaman hepsine uymadık yeri geldi uyku saati nedeniyle yoğurt yenmedi bazen de iş yüzünden sebze çorbası pişmedi. Bazen biz yerken sofradakilerden tattırdık bazen eline muz verdik. Yavaş yavaş alıştı hepsine.

6. ay da da kahvaltıya geçtik. Ihlamur ya da meyve püresi ya da anne sütü içine fındık büyüklüğünde tereyeğ, kibrit kutusu kadar tuzu alınmış beyaz peynir, 1 tatlı kaşığı pekmez, birkaç cicibebe ya da ekmek içi.
Sabah kahvaltısını yapıyor sonra anne sütünü içip uyuyor. Kalkınca dönüşmlü olarak pişirdiğim sebze çorbası, tarhana, yayla, tavuk suyu çorba larından biri, ikindi de meyveli ya da pekmezli yoğurt. Akşam için birşey vermedi dr. ama ben yeni yeni veriyorum. Ya irmikli birşeyler yapıyorum ya da yoğurdun içine pekmez ve ekmek içi koyup veriyorum.

Onun dışında mümkün mertebe sofraya onu da ilave edip görmesini sağlıyorum. Çok az da olsa bütün yemeklerden genelde tattırıyorum. Mesela bu gün Levrek verdim çok az. Pilav ya da makarna varsa veriyorum. Kahvaltıdaysak küçük bir parça yumurta ya da reçel, patatesli bir yemekse patatesinden... Kısacası herşeyden yesin ve öğrensin istiyorum. Bazen kaşıkla yediriyorum bazen de parmağımla. Gelecek aydan itibaren sofradan tatırdıklarımı miktar olarak artırmayı planlıyorum. Tadımlık değil doyumluk yemeye başlasın istiyorum. Bir de şu an meyvesini ya da sebze çorbasını tel süzgeçten geçirmiyorum. Gerektiği kadar çatalla ezip veriyorum.

Mama sandalyesi alsak mı diye düşünüyoruz bu aralar Baba Tonguç'la. Evimiz çok küçük nereye sığdıracağız bilmiyoruz gerçi. Alırsak hangi marka almak lazım? Kullanışlı olur mu?

Yemek konusunda acemi annenin yaptıkları bu kadar. Aklıma gece gece gelenler bunlar. Tecrübeli annelerden tavsiyeler bekliyoruz her konuda.

Herkese iyi geceler diliyorum.

Allah işlerinizde kolaylıklar versin...

4 yorum:

  1. Adsız Says:

    Sevgili Ayca,

    Verdigin tarifler icin cok tesekkurler. Onca yogunlugunun arasinda vakit ayirip bizi bilgilendirmen beni nasil mutlu etti bilemezsin. Insaallah Ali Kerem, Ayca teyzesinin tariflerini severek yer: benimkileri hala sevdiremedim maalesef :(

    Ben de daha once bahsettigim yaziyi Turkce'ye ceviriyorum, ama araya misafirlige gitmeler, misafir agirlamalar girince, maalesef bitiremedim. Insaallah en kisa zamanda gonderecegim. Simdilik su kadarini soyleyeyim; isin puf notasi su; bebekleri meme emerken yada biberonla beslerken uyutmak, cogunlukla geceleri uyanmalarina ve ac olmasalar bile memesiz ya da biberonsuz uyuyamamalarina sebep oluyormus. Cunku bebek, uykuya dalmadan once yaptigi en son isi hafizaya kaydeder ve bir sebeple uyandiginda ayni seyi yapmak ister, yapamazsa da tekrar uykuya dalamazmis. Ancak bazi tedbirler alarak bu aliskanligi kirmak, ve bebek uyansa bile meme veya biberon istemeden, tekrar kendi kendine uyumasini saglamak mumkunmus. Yalniz dis cikarma gibi olaganustu donemlerde, gece uyanmalarina hazirlikli olmali ve kesintisiz uyku beklentilerimizi en azindan simdilik dusuk tutmaliyiz gibime geliyor.

    Allah hepimizin yardimcisi olsun insaallah. Size cok guzel ve bol uykulu bir hafta diliyorum Ayca'cim :)

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  2. AYSUN Says:

    Ayça mama sandalyesi güzel birşey ama o kadar büyükler ki ve o kadar az kullanıyorlar ki gerek yok bence. Bize abimler vermişti kocaman bişi o kadar hantaldı ki açıp kapamak ölümdü attık kenara. Ikea dan küçük bir mama sandalyesi aldık şimdi onu kullanıyoruz. Ama Berk efendi artık sandalyede oturmak istiyor. Büyümüş de...

    Sandalyelerin üzerine monte edilebilenler var onlardan alabilirsin aslında.

    Tarifler de çok güzel. Afiyet bal şeker olsun Tonguç'a...

  3. AsYa Says:

    Ben Ikea aldım..
    Hem ucuz, hem çok şık ,hem temizlemesi kolay,hemde arabaya atıp bi yerlere götürebilirsin.
    Yani IKEA kısaca:)

    Ben çok memnunum..
    Mutlaka al sandalye,bende bizim eskiden sandalyemiz mi vardı derdim:P
    ama gerçekten çok faydalı ve gerekli bişi.. Efe artık orda yemek yediğini çoook iyi biliyor:)

    Berk kadar büyüyünce kullanmasınlar canım.

  4. gül Says:

    maşallah maşallah büyümüşte sandalyeler de değişik şeyler yiyecekmiş
    evet ben de katılıyorum geçiçi bir süre kullancaksın ev küçük diğer portatif seçenekler bakarsan iyi olur ya da yer sofrası yapın ailece o da istediği gibi yesin saçsın