İlk Kelimesi : DAYI



Veeee Tonguç ilk kelimesini söyledi :)


Tahmin eden var mı acaba ilk kelimeyi? İçinizden ne geçiyor, Baba ya da dede ? hayııırr.



Tonguç'un ilk kelmesi DAYI oldu :)


Dayılarımıza duyrulur. Tonguç ilk defa dayı dedi, artık hanginiz üzerinize alınırsınız bilemiyorum :)


Uzakta olsanız da gönlümüzde yakınımızdasınız. Bakın bunu Tonguç da gösterdi :)


Tonguç dün de, ondan önceki günde dayı dedi inanamadım kulaklarıma :) o kadar belirgin söyledi ki çok hoştu :) Şarkı söylemenin dışında konuşmaya da başladı ya Maşallah Oğluma..




Ben, Baba Tonguç ve Yavru Tonguç havanın güzelliğini fırsat bilip hep beraber yürüyüşe çıktık. Çok güzel oldu. Biz Tonguç'la nerdeyse her gün birlikte dışarı çıkıyoruz ama Baba Tonguç'un da bizimle olması bizi ayrıca keyiflendiriyor. Öyle kaptırmışız ki kendimizi akşama kadar gezdik, gezdik ve gezdik. Ayaklar yoruldu, ruhumuz dinlendi sonuç olarak.


Yolun sonuna doğru Tonguç mızıkçılık yapıp da-da-da-da diye söylenip durdu :) Dışarı çıkmak, sokaklar, insanlar, arabalar, sesler onun çok dikkatini çekiyor ve gezmeyi seviyor. Ama eğer çok uykusu geldiyse o zaman başlıyor söylenip, nara atmaya :)




Bu günlerde okuyacak kitap arıyorum kendime. Evde malesef hiç okunmamaış kitabım yok. Ne okusam hangi kitabı alsam düşünüyorum. Aslında tavsiye bir iki kitap vardı ama aklımdan uçup gitmişler? Sizin var mı tavsiye edeceğiniz kitaplar?

Kaç gündür fırsat kolluyorum fotograf makinesi ve kameradaki görüntüleri bilgisayarıma aktarmak için. Sağolsun Baba Tonguç'a verdim o görevi o aktardı. İşte dünden bu günden Tonguç manzaraları :)
Dün Gezerken..



Oyun Oynarken..




Bu gün Baba Tonguç' gülümserken..






Her bebek birbirinden farklı. Bazılarının görsel öğeler daha çok dikkatini çekerken, bazılarının da sesler daha çok ilgisini çekiyor. Tonguç'un geçmiş zamanlarda ses daha çok ilgisini çekse de şu aralar görsel öğelere olan ilgisi daha da artmış durumda. Renkli ve sesli oyuncakları çok seviyor, Babasının, elini hareket ettirerek onun yüzünü kapamasını ve ayaklarını çıplak olarak birbirine dokundurup hiç durmadan birbirine vurup, hareket ettirmeyi..

Rabbim! dinlenmemiz için verdiğin gece ve çalışmamız için verdiğin gündüz için sana şükürler olsun..

17 yorum:

  1. ahmetselimveannesi Says:

    merhaba Ayça
    ilk kelimelerini duymak cok heyecan ve keyif verici degil mi :) Ahmet Selim de ilk dede demişti. Dayı iki ayrı hece olarak iyi bir başlangıç :)
    Gezmek gercekten cocuklara cok iyi geliyor,bizim su sıra biraz bogazımız gıcık kapmıstı ama ben yine de güneş gordukce dısarı cıkardım,gezdirdim. İnan hasta olmasına ragmen evde olmaktan daha iyi geldi yavruma, şifa oldu resmen :)

    kitap tavsiyesi demişssin, nacizane önerim : Cengiz Aytmatov - Toprak Ana. yeni çıktı,şu an elimde okudugum kadarıyla hoşuma gitti diyebilirim. Beyaz Gemi de cok güzel,yine Aytmatov dan.
    Oğlusunu öpüyorum
    sevgiler

  2. Adsız Says:

    Merhaba Ayca,

    Tonguc'un ilk kelimesi hayirli ugurlu olsun ! Masaallah ne kadar sevimli, mutlu ve huzurlu bir bebek. Yuzune baktikca insanin ici aciliyor. Rabbimin kendilerine bahsettigi tum bu guzel nimetleri hep hayra kullanirlar insaallah.

    Ali Kerem'in resmini istemekle beni nasil da zor bir duruma soktun anlatamam; dun aksamdan beri hangi resmini gondersem acaba diye kivranip duruyorum; resimleri kendi aralarinda once ceyrek finale sonra da yari finale kalacak sekilde tasnif ettim. Ama final asamasinda tikanip kaldim :) Ben de birden fazla gonderip karari hakemin yani senin takdirine birakmaya karar verdim :) Bana e-mail adresini bildirirsen ilk firsatta gondermeye calisacagim.

    Selam ve sevgilerimizle,
    Ayse Sule

  3. Bir Hoş Seda imiş... Says:

    Güzel kalpli güzel düşünen hergün yeni dualarıyla gönlümüzü ve günümüzü güzelleştiren (Maşallah)güzel bir evlat sahibi ayçacığım.İnan bebişin resimlerine maşallah demeden bakmıyorum:)çok ama çok sevimli bu çocuk ben nasıl koktuğunu merak ediyorum:))o mis kokusunu duyunca neler hissediyorsun?Resimlerinden dayanamıyorum yanımda olsada sevsem o yanaklarını ısırsam diye geçiriyorum içimden:))))(tabiki şaka )Maşallah Barekallah

  4. Kuaybe Says:

    Sevgili Ayşe Şule, öncelikle sana buradan yazmak istedim.. Benim sayfama yazdığın yorum gerilerde kaldı ve belki teşekkürümü oraya yazsam göremezsin diye buraya eklemek istedim.. Güzel sözlerin için çok teşekkürler..

    Gelelim küçük "Dayı"cıya.. Bizde de var üç dayı ve Yusufcuk da bayılıyor dayılarına ama ilk onların ismini söylememişti.. Kıymetini bilsinler ufaklığın dayıları :))

    Annesi, evde okumadığın kitap kalmadı da okuyacak şey arıyorsun demek.. Bu cümleyi ben de söyleyebilmek için neler vermezdim!

    Ben Siyah Süt'ü okuyorum bu arlaar ve fena sardı.. Bayıldım şu ana kadarki kurgu ve tespitlere.. Tavsiye edebilirim..

  5. siyap Says:

    sitenizi yeni takip etmeye başladım.allah bağışlasın oğlunuz çok tatlı ve ilk kelimesi hayırlı olsun...

  6. Adsız Says:

    ayçacım selam
    önce dr.söyleyeyim doğum yaptığım hastanede ilk gün kontrolünü yapan doktora devam ediyorum aslında önceleri kararsızdım hast.dr. diye,çünkü muayeneler kısa sürüyor,bir telaş oluyor hazırlıksız gidersen bir çok şeyi sormayı unutuyorsun diye ama sonra aşı takibi için devam ettim zaten hazırlıklı gidiyorum aşılar bitene kadar gidicem sonra 1-2 isim var bakıcam,buraya yazmayayım ad istersen mailleşiriz-zaten resim istemişsin çok hoşumuza gitti doğrusu ne hoş dimi birbirini tanımayan 3 anne ve bebişleri
    bende ali bebeği merak ediyorum sevgili ayşe şule
    diş buğdayı partisi yaklaşımın sevindirdi beni şöyle cevizli,narlı,şekerli diş buğdayımız,zengin bir menü eş-dost,sevilenler minik kuşlarımız yeni dostluklar ve umarızki daha niceleri-sevgili ayşe şuleyide geldiklerinde tanır bide o zaman yaparız maksat eğlence olsun di mi
    kitap okuyabiliyor olmana çok imrendim inan sanırım çalışıyor olmak insanı daha dinç tutuyor,ben gün bittiğinde bir muhakeme yapıyorumda elle tutulur bir tek kızıma verdiğim yoğun ilgi var,sanırım daha zaman yönetimi konusu bizde etkin değil,tonguç paşadan ders almalıyım hocam...
    bugün aşı ve dr.günümüzdü,dr.önümüzdeki ay hepatit ve pnömokoktan sonra 12.aya kadar ara var dedi,ne söyleyeyim sevindim,öyle ağlıyorki dayanamıyor insan ama gerekli yapılacak birşey yok,Allah eksikde etmesin
    rota virüsü aşısını yaptırdınmı,ateşli ishalle ilgiliymiş ve 4-24 ay gurubunda sık olurmuş ve 5 yaş altında,gerçi hijyensizlik kaynaklı diye yazıyor ama merak ettim
    ayşe şule sen yaptırdınmı bilgin varmı paylaşırsan sevinirim
    kardeşimin müdürünün kızı olmuş ve 9 gündür hastanedeymiş o da korkmuş bugün yana yakıla aradıki abla yaptırdınmı diye
    ayça ne dersin bir bilgin,fikrin varmı
    ve gerçekten ayşe şuleninde dediği gibi bizim yorumlar artık aştı yahu,adeta bir söyleşi moduna girdi umarım bize kızmıyorsundur...
    ilk kelimeniz hayırlı olsun umarımağzından hep hayırlı kelamlar çıkar ve sizleri bu kelamlar hiç utandırmaz-darısı bizlere heyecanla bekliyoruz-
    öptük sizi
    yıldız

  7. Adsız Says:

    Teşekkür ederim Ayça.. Çok ama çok tatlı bir oğluşun var maşallah subhanallah. Nasıl bir duygudur henüz bilemiyorum ama konustuğunu duymak çok keyif verici olsa gerek. Kitap sormuşsun ben Elif Şafak'ın "siyah süt"ü bugün bitirdim tavsiye ederim şimdide Ayşe Kulin "Veda"yı almak istiyorum tavsiye edenler oldu aklında bulunsun. Tonguçu kocaman öp yerime olurmu. A.e.olun

  8. Adsız Says:

    Teşekkür ederim Ayça güzel duan için.. Çok ama çok tatlı bir oğluşun var maşallah subhanallah.
    Bayadır takip ediyorum yazdıklarını,nasıl bir duygudur henüz bilemiyorum ama ilk kelimesini duymak çok keyif verci olsa gerek..
    Kitap sormuşsun; ben Elif Şafak'ın siyah süt'ü bugün bitirdim tavsiye ederim..
    Şimdide Ayşe Kulin'in veda'yı alamak istiyorum tavsıye edenler oldu aklında bulunsun. Tonguç'u kocaman öpermisin yerime:) A.e.olun

  9. AYSUN Says:

    Ayça maşallah yaa çok güzel bir oğlun var. Allahım nazarlardan korusun. İlk kelimesi de hayırlı olsun:) Dayı çok ilginç geldi yaa. Aferin tonguça...

  10. Ayça Says:

    Merhaba Ahmet Selimin annesi, senin de dediğin gibi gerçekten çok heyecan ve keyif dolu ilk sözcükleri ilk heceleri duymak.. Geçmiş olsun ayrıca.
    Cengiz aytmatovun daha önce şiir kitabını okumauştum. İlk fırsatta yazdıklarını da alıp okuyacağım, teşekkürler..

    Sevgili Ayşe Şule teşekkür ederiz iltifatlarınıza. Ben ve biz elimizden geldiğince mutlu olmaya ve bunu yavrumuza yansıtmaya çalışıyoruz sanıyorum o da bunu hissediyor ki mutlu mesut gülümsyip duruyor aramızda. Rabbim tüm bebeklerin yüzünü güldürsün :)
    Resimkonusuna gelince lütfen rica ediyorum finalmiş en güzeliymiş upraşma. bütün bebekler güzeldir, en çirkin en uygunsuz halleriyle bile en tatlı en şirin yine onlar. hem ben inanıyorum ki Ali Kerem annesinin tatlı dilliliğini almıştır tadına doyum olmuyordur. Bizimkisi merak işte. Anne olduğumdan beri pusetin içinde bir bebek görsem, üstü örtülü de olsa merak edip görmek istiyorum. hata öpüp koklamak sevmek istiyorum. Yapmıyorum gerçi hepsini evde Tonguça saklıyorum :)
    Öpüyoruz ve sabırsızlıkla bekliyoruz resimlerinizi..

    sedam canım Allah razı olsun ne güzel sözler söylemişsin bize :) Rabbim sana da nasip eder inşallah da bizde senin bebeğini öper severiz. Yanaklarından henüz bende ısırmadım ama bacaklarını hart hart yapıyorum. sana da verelim bir parça ablası :)

    Kuaybe cim biz senin kadar kitap kurdu olamadık daha. bizimki nazicane kendi halinde. O kadar çok fazla kitap yok evde zaten okumak için alıyoruz özellikle fuarlardan çok ca ve zamanla okuna okuna bitiyor. Siyah sütü ben alalı ve okuyalı çok oluyor. bende zevkle okumuştum. Hatta yazarı olsam şunu da bunu da yazardım dediğim çok şey oldu ama gerçekten güzeldi. ben dayanamayıp tavsiye istediğim gün gidip diğer kitaplarını da aldım Elif Şafakın.

    Teşekkür ederiz Siyap her zaman bekleriz, bizde geliriz :)

    Yıldızcım tamam ozaman parti hep beraber. Diş çıkınca ayrıntıları konuşuruz.
    Dediğin aşıyı ben yaptırmadım hatta zatürre aşısını da bir bilgim yok duymadım dersem pek bir cahil mi olurum bilmiyorum etrafımdaki kimse yaptırmadı yaptırsak mı dersin? araştıralım bakalım.
    Teşekkür ederiz ayrıca ik kelime tebriği için,darısı sizin başınıza :)
    Yorum konusuna gelince inanın darılıyorum. İstediğiniz zaman istediğiniz konuda anlatın yazın paylaşın. bizde ortak olalım sevginize üzüntünüze mutluluğunuza değil mi ama?. Okyan ve yazan memnunsa kime ne :)

    Nebahat teşekkür ederiz ne güzel szler bunlar böyle :) siyah sütü dediğim gibi okudum bende tavsiye ederim okuamyanlara..

    Sağolasın Aysun.. ben bol bol tatlı ve meyve yedim hamileliğimde Yavrum da sanırım ondan tatlı oldu :)Şaka bir yana Tekrar tekrar teşekkürler

  11. Ayça Says:

    Ayşe Şule senden çok özür diliyorum. Mail adresi istemişsin yazmayı unutmuşum :( şimdi geldi aklıma :(
    profilde yazıyor zaten ama bakmamış olabilirsin. ayca_0@yahoo.com
    yıldız sende bana bu adresten dr isimlerini mail atabilirsin. Teşekkürker

  12. Adsız Says:

    Ayca'cim, rica ederim; asil sen kusura bakma. E-mail adresinin profilde oldugunu sonradan farkettim. Resimler dun aksam yola cikti, herhalde simdiye varmislardir :)

    Selam ve sevgilerimizle,
    Ayse Sule

  13. Ayça Says:

    Merhaba Ayşe Şule,
    resimlerinizi yeni görebildim. Allahım o ne tatlılık öyle.. Maşallah Ali ye.. O kocaman gözleri var ya bayıldım onlara. burda yayınlayayım ister misin herkes o tatlışı görsün :)

  14. Adsız Says:

    ayçacım mail attım umarım ulaşmıştır
    öptük
    yıldız

  15. Ayça Says:

    Yıldız yeni aldım canım maşallah kızın pek bir şirin maşallah ister misin kızının resmini burdan yayınlıyalım?

  16. Adsız Says:

    Guzel iltifatlarin icin cok tesekkur ederiz Ayca Teyzesi. Aslinda senin icin cok daha tatli resimlerinden ozel bir slide show hazirlamistim ozene bezene; ama babasinin son dakika sansurune ugrayip gonderemedim (Bu kadar ozenme, cocuga nazar degerse sonucta biz uzuluruz diye frenledi beni kendileri:)

    Teklifin icin de ayrica tesekkurler; resimlerden uygun gordugun bir tanesini yayinlayabilirsin...

    Selam ve sevgilerimizle,
    Ayse Sule

  17. Ayça Says:

    Sanırım babalar hep böyle düşünüyorlar. Ben daha Tonguç doğmadan istiyordum blog açmayı bizimde babamız istememişti nazar değer diye. şimdi o gururla gösteriyor blogun adresini veriyor arkadaşlarına :)
    az sonra Ali Kerem yayında :)
    hiç biri iltafat değildi içimden geleni söyledim. Maşallah çok ama çok tatlı böyle bakınca insanın içi ısınıyor