Yorum-Sal :)

Sevgili Yıldız,
Öncelikle geçmiş oslun umarım şu an iyisindir..
Doğduğundan bu yana Tonguç'un yüzüne hiç bir kozmetik ürünü ya da her hangi birşey sürmedim. Sabah yüzünü ıslak pamukla silmek ya da banyo yaparken yüzünü suyla yıkamak dışında bir şey yapmıyorum. Poposu sadece 1 kez pişik oldu (onu da daha önce yazmıştım). Herkesin överek anlattığı nivea pişik kremini vb. sürmem rağmen geçirmeyince aklıma doğal ürünler geldi. Aktardan Saf Zeytinyağı aldık. Şu an alt değiştirdikten sonra poposuna ve her banyodan sonra tüm vücuduna masaj olarak ondan sürüyorum. Kesinlikle mükemmel. Hem pişiği yok ediyor, hem pişik yapmıyor, hem de teni yumuşacık oluyor bebeğin, gerilmiyor. Ben çok memnun kaldım herkese de tavsiye ederim. Ayrıca yine bu konuyla ilgili olarak yazmak isterim ki, doğumdan hemen sonra Tonguç'un babaannesi, Tonguçun poposuna pişik kremini ince beyaz tabaka şeklinde sürüyordu pişik olmasını engellemek için. Kontrol için hastaneye gittiğimizde Hemşirelerden epey azar işitmiştik bu konuda. Pişik kremi sürülecekse çok çok az ve tene yedirilerek sürülmeliymiş. Hiç bir fikrimin olmadığı bir konuyu azar yiyerek de olsa öğrenmiştim :)


Doğumdan önce bir ihtiyaç listesi yapmıştım, oldukça kabarık. Kimden ne duysam yazdım ve sonunda gerekli olabilecekleri kendimce karar verip aldım. Listedeki herşeyi almamama rağmen yine de aldıklarımın içinden de gereksiz bir sürü şey çıktı. Mesela az önce yazdığım asla pişik kremi ve bebek yağı almamalıymışım. Hem doğal hem de iki işlevi birden gören Saf zeytinyağı yeterliymiş. Bundan başka Burun aspiratörü almıştım onu da bir kez bile kullanmadım. İhtiyaç olursa alınması gereken ve her yerde bulunan ucuz bir şey zaten. Kulak çubuğu yine onlardan biri. Banyodan sonra havlusuyla acıtmadan siliyorum kulaklarının arkasını içine de kesinlikle dokunmuyorum. Kir ya da akıntı bakınca görülse bile bir müddet sonra kendiliğinden düşüyor ellemiyorum.


Onun dışında Sebamed sabun ve şampuan almıştım. İyi ki de almışım diyorum. Geçen gün bitince Dalin sabun (hediye gelmişti) açtım. Aman Allah'ım aralarında gerçekten çok büyük fark var, kullanınca hmen anladım. Dalini kullandığımda Tonguç'un teni öyle kurumuştu ki dokununca garc gurc ses çıkardı. Bu yüzden ben kesinlikle Sebamed Sabun diyorum. Şampuan olarak hala aynı şişeyi kullandığımız için onda da fark var mı bilmiyorum. Bitince göreceğiz artık. Alırken dalga geçenler olsa da tarak takımından çok memnun kaldım. Konak diye birşey kalmadı çünkü. Kıyafet olarak da favorim tulumlar oldu. Hala da öyle. En çok tulumları seviyorum. Bel lastiği sıktı derdi yok, ya da ayağı beli açıldı sıkıntısı. Giydiriyosun bebek içinde rahatça hareket ediyor, bir yeri açılmıyor, aynı zamanda emerken de rahatça emziriyorsun. İlk zamanlar özellikle emzirirken alt-üst takımların üstü yukarı toplandığından emzirmek gerçekten zor oluyordu. Sırf bu yüzden hep tulum giydirdim Tonguç'a. Banyo filesi yine iyi ki almışım dediklerimden. Kesinlikle mükemmel birşey. Banyo konusunda biz acemiler için ideal. Lansinoh krem aynı şekilde memnun kaldıklarımdan. İlk emzirme sonrasında çekilen o müthiş ızdırabın sona erdiricisi oldu benim için. Aklıma bunlar geliyor. Uzun ve karışık oldu biraz ama belki okuyacak hamilelere referans olur. Bu konuda daha sonra daha açıklamalı ve düzenli bir liste yazabilirim.


Bağımlılık ve bağlılık durumları benim de özellikle düşündüğüm ve dikkat etmeye çalıştığım bir konu. İnsanın kendine duyduğu özgüven bağımlılığı bağlılığa çeviriyor bence. O yüzden onların bize bağımlılığını özgüven duygusuyla doğru yöne yönlendirebiliriz. Ama gelelim bizim onlara olan bağımlılığımıza, işte o konuda yapacak birşey yok. Taze annelik hormonları tüm vücuda yayılmış ve ele geçirmişse kalp ve bedeni ne yapılabilir ki? Zamanla o da normale dönecektir diye düşünüyorum. Kendimi istesem de ondan, onu düşünmekten, onunla beraber olmaktan alıkoyamıyorum, koymak da istemiyorum :) Memnunum ben halimden :)

Sevgili Pınar sen zaten çok özverili ve düşünceli bir annesin Can çok şanslı :)



Sevgili Ayşe Şule Aminnn diyorum duana. Umarım ağrısız acısız bir diş çıkarma dönemi geçiririz.


Sevgili Firdevs Darısı başımıza :)

----<--<-@

Baharı ve sıcağı çok seven biri olarak havanın güzelliği bendeki güzel duyguları da tomurcuk tomurcuk tekrar açtırdı. Herşey güzel geliyor gökyüzündeki maviyi izlerken. Bir de yanımda derin mavi Tonguçum varsa keyfime keyif katılıyor.Diş kaşıntıları devam ediyor Tonguç'un. Parçalarcasıa kaşıyor eline geçirdiklerini, bakalım ne zamana kadar devam edecek bu durum?

Rabbim! Sen Rahmetini esirgeme bizlerden... Amin

14 yorum:

  1. Mısır Patlağı :) Says:

    Çok güzel yazmışsın .

    Bende hiç bir kozmetik ürün kullanmıyorum çok severek aldığım setleri kızımın miss tenine kullanmaya kıyamıyorum çünkü o kadar doğal bir güzellik ki hiç bir şeye ihtiyacımız olmadı.

    Evt seba med harika ...

    Ama ben büyüdüğünü düşünerek farklı deneyimler yapıyorum evde çok sayıda bulunan sabun ve şampuanları denedim şu ana kadar yan etkisini görmedim ...

    Tonguç çok şirin bizde dişleri kaşıyoruz bakalım Kiminki önce pıtlıycak :)

    Sevgiler..

  2. Adsız Says:

    ayçacım iyi dileklerin için sağol daha iyice oldum sanki helede böyle tatlı anneciklerle dertleşince daha iyi oluyorum inan
    dün doğumgünümdü kızımla bir ilki daha yaşadık geçen senede vardı ama içimde ve dadece 1,5 aylıktı insan bir tuhaf oluyorki anlatamam yaşayınca göreceksin-seninkinede az kaldı dimi-
    çok komikti sanki hissetti öyle neşeliydiki tüm gün,yemek yapmama hatta evi birazcık toparlamama bile izin verdi akşam yemek yerken bizi izledi,annem ve kardeşlerimle oynadı,güldü ay gerçekten komikti ne diyeyim darısı sana tatlım-uzun oldu ama paylaşmak istedim seninle-
    bizde bir kez büyük pişik hadisesi atlattık ve sizden 1 hafta sonraydı
    zeytinyağı ve trosyd diye bir merhem kullandım eser kalmadı
    sebamed bendede favori
    ve burun aspiratörüne güldüm bende almıştım öylece dolap bekliyor
    nivea pişik kremi gerçektende
    berbat ve göğüs kremindede hemfikirim benim 1 ay hiç sütüm gelmemişti ve yara oluşmuştu göğüslerimde lans.toparladı hakikaten
    tarak takımıda öyle yuvarlak ucu hiç zorluk vermedi ve tabaka halinde konakları çıkardı
    ben vücuduna losyon sürdüm ilk zamanlar ama dikkat ettimki çabuk emiyor ve yumuşaklık pek hissedilmiyor ne varsa doğallıkta var
    kurtuluş caddesinde ıhlamur ve nişantaşının girişindeki zencefil harika yerler
    kendin içinde kayısı ve susam yağı kullanabilirsin çok iyi geliyor,hamileliğimde çatlama olmasın diye az yağ almamıştım,ne günlerdi...
    biberonda dr.browns çok iyi geldi bize ve emziktede nuk'un emziklerini sevdi tabi ben 2 tanesini kaynatırken telef ettim o ayrı...resmen erittimde.
    kulak temizliğindede aynı sistemi uyguluyorum kendini dışarı atıyor zorlamaya zedelemeye gerek yok
    ve ana kucağı benim kurtarıcım oldu alıpda memnun kaldığım ürünlerde favorimdir
    ben 2 haftadır yüzünü sabahları elleriyle beraber ılık suda yıkıyorum suyun sesini seviyor ve hoşuna gidiyor yaparken anlatıyorumda iyi oluyor
    ayçacım şimdilik böyle elma ile kayısıyı püre olarak verdinmi hiç ve armut sorununu çözdünmü merak ettim
    oyluşla sizi öptük size mutlu hafta sonları...

  3. gül Says:

    maşallah maşallah ayçacım deneyimli anne olmuş tavsiyeler de bulunuyor ben de canı gönülden seni destekliyor ve sana katılıyorum artık hele bu çağda ne varsa doğallıkta var bebklerin bu zor aylarında bütün annelere Allah kolaylık versin

  4. Ayça Says:

    Merhaba mısır patlağı diş partisini beraber yaparız artık :) yakındır..

    Sevgili Yıldız,
    evladın eşin ve tüm sevdiklerinle nice mutlu sağlıklı hayırlı senelere diliyorum.
    Ihlamur bizimde uğrak yerimiz. Hazmileyken bende susam yağı, çilek yağı, badem ve kakao yağında bolca kullanmıştım.şimdide ordan organik badem incir fıstık tarzı kuruyemişleri alıyorum sütüm için.
    Yıldız elmayı çok uzun süredir püre olarak veriyorum ben. tabi elma çok sert ve fazla pütürlü değilse( elmanın cinsine göre değişiyor) armut olayında çok yardımcı oldun sağolasın dediğinden babası almış nasıl severek yiyor anlatamam. onuda püre veriyorum dr. elmanın püresi armut ve havucun suyu verilecek desede.. püreden bişikayeti yok tongucun sevkle yiyor.
    bu arada ben de sana ve Ayşe Şule ye sormak istiyorum hangi aşıları yaptırdınız? zatürre aşısı yapıldı mı? diye teşekkürler

    Gül Hanımcım ben de inanamıyorum sanki yıllardır anneymişim gibi hissediyorum kendimi. sanki Tonguçla doğmuşum :) Teşekkür ediyorum duaların için. öpüyorum

  5. Adsız Says:

    Merhabalar Ayca,

    Kanada'daki uygulama geregi Ali Kerem'e 2. ve 4. ayda olmak uzere su ana kadar 2 kez asi yapildi. Her seferinde de Karma (DBT), Cocuk Felci (Polio), HIB ve Pnomokok asilari yapildi. Doktor tavsiye ettigi icin, her asi sonrasinda cok az miktarda ates dusurucu verdik ve cok sukur bir sorun yasamadik. Hatta belki vermesek bile olurmus diye dusunduk.

    Hepinize guzel ve bol gunesli bir haftasonu diliyoruz. Bugun bizim buralar da guzel ve gunesliydi ama (-) 10 derecenin (yaziyla eksi on!) ustune cikamadik henuz :(

    Sevgiyle,
    Ayse Sule

  6. Ayça Says:

    Cevap için teşekkürler Ayşe Şule :)
    -10 dereceye inanamadım ya nasıl yaşıyorsunuz orda ALIŞMAK NE KADAR DA ZOR OLMALI? Bir de dr kontrollerinizi sormak istiyorum ordada rutin bir şekilde onlar mı sizi çağırıyoe yoksa siz mi gerek görerek gidiyorsunuz? ordaki dr lar ne söylüyorlar msela? ne tavsiye ediyorlar? memeleket farkı var dr muayene farkı var mı diye merak ettim. fazla uzun oldu kusuruma bakma seni sıkmak istemem :) sağol

  7. Adsız Says:

    ayçacım iyi dileklerine sağol inş.hepimize geçen bir temenni ve dua olsun
    ayrıca birlikte yapılacak diş partisi fikri mükemmel
    uygularsak ne güzel olur dimi hem ilerde oyun arkadaşıda olur bizim afacanlar
    aşı konusu şöyle:doğduğunda hepatit yaptılar,sonraki kontrolümüzde karma 5'li,sonra pnömokok 1.doz olduk karmaya 1 ay ara verdi dr.Bu ay karmanın 3.dozunu olacağız 6.aydada pnömokok 2.doz ve hepatit dedi doktorumuz
    ve bende yurtdışını merak ediyor ve ayşe şuleye soruyorum bizden farklı bişeyler varmı bi öğrenelim bakalım
    armuta sevindim şifa olsun inşallah bizde severek yiyoruz
    konuyla ilgisiz ama hayatta hep neysem öyle oldum ve hep böyle bekledim insanları ama anladımki öyle değil,insanlar ahbaplar değişiyor,yavanlaşıyor,yapılanlar öylesine tatsız geliyor
    seninle yazışmaya tamda bunun farkına iyice vardığım anda başladım ve senden dürüst etkiler aldım,çok teşekkürler ayça,tonguç iyiki varsınız
    sevgiler
    yıldız

  8. Adsız Says:

    ayçacım yazarken atlamışım 2.ayımızda verem aşısıda olduk
    sevgiler yıldız

  9. Adsız Says:

    Ah Ayca, insan bir sekilde alisiyor. Belki inanmayacaksin ama su an yasadigim eyalet daha once yasadigima oranla cok daha iliman sayilir:) Gerci buranin kislari cok daha uzun suruyor ve kar neredeyse 7 ay ortadan kalkmiyor ama hava sicakligi cok nadiren -20'nin altina iniyor. Ben SOGUK denilen seyle bundan daha once yasadigim eyalette tanismistim. 7 sene kadar onceydi, doktora egitimim icin, elimde iki bavul dolusu yun kazak, manto ve deri cizmeyle Turkiye'den yola cikmistim saf saf. Bu kadar malzemeyle evelAllah bana soguk moguk islemez diye dusunuyordum. Ama feci halde yanilmisim. Oranin bazen -40 (yaziyla eksi kirk!)'i bulan soguguyla basetmek icin ezberi bozmam ve gardrobu bastan asagi yenilemem gerekti. Isin sirri soyle: ice kat kat pamuklu giyinmek, ustune buralarda fleece denilen ic monttan, en ustune de ruzgar/kar/yagmur gecirmeyen ozel kabanlardan gecirmek gerekiyor. Tabii bu sik kiyafeti, benzer malzemelerden sapka, atki, eldiven ve ultra sik kar botlariyla tamamlaman sart !!! Ah o botlar var ya o botlar; ilk gordugumde hayatta giyinmem ben bunlari demistim; ama tabii buz uzerinde bir kac kez dusup dersimi alinca nasil da pasa pasa giymistim, gormeliydin :)

    Neyse, gelelim doktor mevzuuna; burada aile doktorlugu sistemi var Ayca. Herkes once aile doktoruna gidiyor, eger o gerek gorurse seni bir uzmana sevkediyor. Saglik hizmetleri acisindan nispeten gelismis bir ulke Kanada ve belli sartlari tasiyan herkes yasadigi eyaletin saglik sigortasindan ucretsiz yararlanabiliyor. Ancak iyi bir uzmana gorunup, siradisi birkac tetkik (MR vs.) yaptirmak icin bazen cok beklemen gerekebiliyor. Bizim oglan dogdugunda onu babasinin aile doktoruna kaydettirdik. Bugune kadar cok sukur sadece iki kez karsilastilar; o da asilari ve genel kontrol icin. Genelde cocuk cidden hasta olmadikca asla recete yazmiyorlar ki en cok da bu yonlerini begeniyorum. Soylemesi ayip biz bu gectigimiz Aralik-Ocak aylarinda Turkiye'deydik bebisimizle birlikte; sanirim hava degisikliginden olsa gerek Ali Kerem in burnu akmaya basladi. Biz de tavsiye uzerine bir uzman doktora goturduk oglumuzu. Adam "bu cocuk cok hasta mutlaka antibiyotik igne olmali" dedi. Bir suru ilac yazdi. Ben, icime sindiremedigimden, kendi cocukluk doktorumu telefonla arayip, onun da gorusunu aldim. Iyi ki de oyle yapmisim. Kadin ilaclarin ismini duyunca dehsete kapildi; "sadece burnu akan, onun disinda uykusu istahi ve huzuru yerinde olan bir bebege bu kadar guclu bir ilac ben olsam asla yazmazdim" dedi.Ben de tabii receteyi recycle coplugune gonderdim, yazan doktorun kulaklarini bir guzel cinlataraktan. Ali Kerem de cok sukur kisa zamanda burun akintisindan kurtuldu kendi kendine. O doktora verdigimiz yuklu muayene parasi hala icimde bir yerlerde oturmus kalkmiyor :)

    Tonguc'u cok opuyor, hepinize iyi bir hafta diliyorum... Cok uzun oldugu icin kusura bakmayin; ben de sevgili Yildiz gibi burayi samimi bir ortam olarak goruyor ve cok seviyorum; eh tabii her firsatta da icimdekileri dokup saciyorum ortaliga :)

    Ayse Sule

  10. Bir Hoş Seda imiş... Says:

    Oh ne güzel anneler:) bizlere anne olmadan verdiğiniz bilgilere çok teşekkür ederiz yarın öbürgün anne olursak yaşadık:)hiç zorluk çekmeyeceğiz inşallah desenize.Tonguçu öpüyorum bolbol:P

  11. Seyhan Says:

    Ne güzel yazmışsın Ayça, İnşallah bende yakın zamanada bu tecrübelerden yararlanırım.Bu arada çarşamba günü dayanamadım yeniden randevu aldım doktora gittik yumurtlama gününü hesaplasın diye adam bizi resmen kovdu :) yeniden muhayene olduk.niye bu kadar paniksiniz her şey normal dedi 5-6 ay daha deneyin olmazsa gelin falan dedi biz azarı işittik eve geldik:)

  12. Adsız Says:

    Ayca,

    Bir onceki mesajimda (himm makalemde diyeyim de yayinlanmis makale sayim artmis olsun :)) cok onemli bir bilgiyi atlamisim. Soyle ki, Kanada'da, yeni dogan bebeklere ve annelerine hemen dogum sonrasinda bir public nurse tahsis edilir. Bu hemsire hanim, lohusayi ve bebegini, haftada bir kez evlerinde ziyaret eder. Sozlu ve yazili bilgilendirmeden tut da, temel saglik hizmetlerine kadar (bebegin genel durumunun gozlenmesi, boy ve kilosunun takibi, varsa annenin pansumanlarinin yapilmasi, etkin emzirme tekniklerinin gosterilmesi vs...) pekcok konuda lohusaya yardimci olur. Ayrica ziyaret disinda da hemsireye telefondan ulasip dertlesmek mumkundur. Bazi arkadaslarim, postpartum psikolojisiyle olsa gerek, bu hizmeti sanki bir yabanci evlerinde kendilerine ahkam kesiyormus gibi algilamislardi. Ama ben cok faydasini gordum ve memnun kaldim.

    Sevgiyle,
    Ayse Sule

  13. Ayça Says:

    sağol yıldız :) sizde iyi ki varsınız..
    hele taaa kanada dan bizi yalnız bırakmayan Ayşe Şule iyi ki varsın :)yıldızcım şu diş partisini gerçekten bir düşünelim bence. Pınarım da can la gelirse daha bir güzel olur. kanada ya da msn den canlı yayınla Ayşe şuleyi alırız ohhh değmeyin keyfimize oluruz :)
    Yıldız bişey sorucam? sneinle aynı semtte oturuyoruz acaba siz angi dr a gidiyorsunuz? yazmak istemezsen buraya mail atarsan sevinirim..

    Sevgili Ayşe Şule,
    "uzunca yazmak istesem blog açardım kendime" diye
    düşünürsün belki diye öyle yazdım yoksa, lütfen yanlış anlama. kelimelerin olmasa, nefesin mutlu ediyor beni gerçekten:) burda olduğun için anlattığın her şey için teşekkür ederim :) lütfen uzun uzun anlat..
    anlattılarını flash haber izler gibi dnledim inan Ağzım açık kaldı. Öyle hisettim ki soğuğu içim ürperdi resmen. Zaten oldum bittim pek sevmem soğuğu. Nasıl dayanıyor tahammül ediyorsunuz? takdir ettim doğrusu.
    tr de malesef bir çok dr. böyle hemen al ilacı içir şurubu yapıyorlar.. bizde bu yüzden en iyi dr arayışına giriyoruz ya..
    Ben müthiş merak ediyorum senin ve yıldızın yavru kuşunu. Bir fotograf yollayın desem çok şey istemiş olur muyum?
    Bizde Seni ve Ali keremi öpüyoruz..

    Sevgili Seda, yaşarken daha iyi anlıyor insan erkeklerin nasıl askerlik anıları bitmiyorsa kadınların da doğum ve annelik anıları bitmiyor. ve bunu öyle vicdani bir şey olarak görüyouz ki her hamile ya da her anneliği düşünen için anlatıp duruyoeuz :) Sen yeter ki anne olmaya arar ver, biz hep yanındayız..

  14. Ayça Says:

    Ben tam yorumu yazıp yayınladım karşıma 2 tane yorum onayı çıktı o yüzden tekrar yazıyorum. Pıtırcığım canım, ben biliyorum öyle tatlı öyle şirin öyle güzel bir yavrun olacak ki sen ble bakmaya kıyamayacaksın. Ama zamanı var işte, tatlının şerbeti çekmesi gibi o da kendi içinde güzelleşiyoe tatlılaşıyor ama beklemesi gerek işte biraz annesi acele etme, yavaş yavaş ama en güzeli olacak. Aksi diye bir şey yok, aklına bile getirme. Sen hele bi müjdeyi ver ben senin yerine Tonguçla alışverişe çıkar ne lazımsa alırım. senin yorulmana müsade etmeyiz. ama lütfen hayırlısı için dua et, olması önemli değil hayırlısının olması önemli.

    Ayşe Şule, ne güzel hizmetler bunlar. Keşke burda da olsa aynıları. Özellikle doğum sonrası hemşire gerçekten çok güzelmiş.Ahhh ahhh....