1 yıl önce bu gün, 12 haftalık hamileydim ve bir kaç gün önce kanamam olmuştu. 12 hafta içinde normal sayılabilen düşüklere kendimizi hazırlamıştık aslında. Ama tam bu korkudan kurtulduk dediğimiz gün Martın 8 inde kırmızı bir süpriz beni bekliyordu. Tonguç gitmek ister gibi benden uzaklaşması gerçekten çok acıydı. Yapabildiğim tek şey, sadece ağlamak oldu.


Acilen apar topar Cerrahpaşa acile gittik. Tonguç'un keyfi yerinde elini başının arkasına koymuş yatıyormuş. Doktorlar çok güldüler onun bu haline ve rahatlığına. Ama ya biz? Baba Tonguç ve ben? Yüreğim pır pır ederken ben, Baba Tonguç dışarda muayenenin bitmesini bekliyor, tüm karo taşlarının enine boyuna sayısını ezberliyordu, stres ve korkudan. Her an her şey olabilir diye 2 gün kalkdığımız hastane odasında sanki 2 gün değil 2 yıl geçmiş gibiydi. Evde nerdeyse hiç ayağa kalkmadan yattım bir haftta boyunca ve sonraki haftalarda. Doğum günümü de yatarken, üzüntüyle geçirdim. Ve unutamayacağım Baba Tonguç'un aldığı kırmızı gülleri koklayarak..



Yaklaşık 1 ay süren bu kanamalar bitene kadar tuvalete gitmekten ve kırmızı rengi görmekten nefret etmiştim. Çok şükür bütün bu kötü anılar geride kaldı. Şu an bakmaya doyamadığım tatlı bir oğlum var. Daha ne isteyebilirim? Şükürler olsun Rabbim sana...


Bu günse..

Yanımda oturuyor, çıplak ayaklarını birbirine sürte sürte. Elleriyle de bir yandan pantolonunu çekiştiriyor. Arada göbeğini şişirip şişirip göğe doğru kaldırıyor. Gözleri bende, tanımaya çalıştığı gardrobunda, gardrobunun kapağındaki kocaman aynada görünen bebek yüzünde, kendinde..
Gülümsüyor. Ellerini yumup ağzını kapatıyor, utanır gibi.
Gülümsemeyi, utanmayı kim öğretti sana bebeğim? Ne zaman kimden öğrendin?



Yine bir 13 Mart, yine benim Doğum Günüm.

12 yorum:

  1. Kuaybe Says:

    Doğumgünün kutlu olsun Ayçacım.. Oğluşunla beraber uzuuuuuun, hayırlı ve mutlu bir ömür yaşa inşaallah.. Baba Tonguç'u da unutmayalım tabii :P

    Nice hayırlı yıllar..

  2. Adsız Says:

    Sevgili Ayca,

    Sabah sabah aglattin beni, alacagin olsun:)

    Sana tum sevdiklerinle birlikte saglik ve huzur icinde gecirecegin hayirli uzun bir omur diliyoruz. Utangac yavrularimiz, bu utanmaz dunyada, Rabbim'in bahsettigi guzel vasiflari kaybetmeden yasar ve bize hep gurur kaynagi olurlar insaallah...

    Sevgiyle,
    Ayse Sule

  3. siyap Says:

    doğum günün kutlu olsuuun.güzelliklerle dolu yeni yaşlara inşallah...

  4. nebahat Says:

    Doğum günün kutlu olsun Ayça..

    Sağlıklı, huzurlu, mutlu oğluşun, eşin ve sevdiklerinle çok güzel bi hayat sürmen duası ileee.

    Rabim gönlüne göre versin herşeyi hep mutlu ol..

  5. Adsız Says:

    Doğum gününüz kutlu olsun..
    Sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz nice mutlu yıllar..
    Neslihan

  6. Bir Hoş Seda imiş... Says:

    Yaşadıklarından sonra bile sürekli şükretmeyi bildiğini gösteren,anlatımıyla ve oğluna olan sevgisini bizimle paylaşan ve Rabbine bol bol dua eden (bu özelliğine bayılıyorum)bize örnek olan kardeşimin doğum gününü en içten dileklerimle kutlarım.İyiki seni tanımışız canım.Rabbim sana ve ailene sağlıklı huzurlu mutlu nice yıllar geçirmenizi nasip etsin.sevgiler

  7. Mısır Patlağı :) Says:

    Enn ama en içten dileklerimle doğum gününü kutlarım ve en çokta tonguç gibi bir delikanlıyı doğurduğun için kutlarım seni...

    Her bebişin dünyaya geliş hikayesi bambaşka hamd olsun onları bize hazinesinden bahşeden İkram sahibine...

    Yanaklarından öperim sevgiler ...

  8. Adsız Says:

    Selam Ayça,

    İyiki doğdun ve iyiki doğurdun

    Kocaman öpüyorum ikinizide.

  9. Adsız Says:

    doğumgünün kutlu olsun ayça
    sevgiler
    yıldız

  10. YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) Says:

    İyi ki doğdun,iyi ki varsın.Nice mutlu seneler dilerim.

  11. YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) Says:

    İyiki doğdun, iyi ki varsın. Seni tanıdığım için çok memnunum. Hayatının huzur ve mutlulukla geçmesini dilerim. NİCE SENELERE BERABERCE.......

  12. senem Says:

    Aycacim, gec kaldim ama dogum gunun kutlu olsun... o yasadigin korkulari en iyi ben bilirim herhalde ama senin hikayen muthis bir guc veriyor. Hele hele sonucta Tonguc gibi harika bir varligin ortaya cikacak olmasi dusuncesi.. muhtesem... oglunla ve sevdiklerinle birlikte nice yaslara!!