Tonguç 5 Aylık Oldu

70cm - 8200gr
Tonguç bu gün tam 5 aylık.. Dile kolay tam 5 ay. Ay dönümün kutlu olsun minik kuşum :)





O kadar büyüdü ki artık yatağında uyumak dışında destekle oturabiliyor.



4. ayın biterken;


  • Herşeyimiz, vazgeçemediğimiz, canımız, kanımız Sen oldun. Seninle baktık, seninle duyduk, seninle keşfettik dünyayı yeniden..
  • Oyun oynamaktan büyük keyif alır oldun. Bu ay senin için oyun ayıydı da diyebiliriz.
  • Ellerini dilediğince kullanmayı öğrendin.
  • Her ne kadar son zamanları saymazsak, uyuma kalkma yemek saatlerinle düzene girdin.
  • ilk defa seni kısa sürede uyutabildik. İnanamadık, afalladık :) gündüz 2 defa gece de daha uzun uyumaya başladın.İstisnalar olsa da :)
  • Ek gıdalara geçtik.
  • İlk yoğurdunu ilk sebze çorbanı ve bir çok yiyeceği yiyerek ilkleri yaşadık.
  • Obur olduğunu bir kez daha anladık :)
  • İlk defa seninle ayrı kaldık, işe başladım.
  • Yatmaktan sıkıldın oturmak için kafanı kaldırıp ayaklarından güç alıp, inatla savaştın.
  • Oturma isteğine bizde dayanamayıp seni destekle oturtmaya başladık.
  • İlk defa arkadaş ziyaretine gittik.
  • İlk defa Kurban Bayramı geçirdin hem de dayıyla, cümbür cemaat.
  • Senin için düzenlenen Okumaya katıldık.
  • İlk defa hep beraber uzun yolculuğa çıktık, feribota bindin.
  • Seni görmeyenlerin rüyalarına girmeye devam ediyorsun, anne karnından bu yana. İnsanlar seni rüyalarında görüp seviyor, haberlerini veriyorlar bana :)
  • Sevgi ve ilgi bağımlısı olma yolunda ilerliyorsun. Sevildiğini anlıyor ve cevap vermekte gecikmiyorsun. Gülmeye ve gülümsemeye bayılıyorsun. Gıdıklanmak ve ce' eeee oyunları yine favori oyunlarımız. Aynalara hep olduğu gibi yine hayranız.
  • 4. boy beze geçtik :) Aldığımız ve çöpe giden bez sayımız arttı :) gaz diye bir şey kesinlikle kalmadığı gibi arada büyük adam kakası da yapar oldun :)
  • Ana kucağından kayarak aşağı inmeyi öğrendin ve göbeğini şişirirp ilerlemeyi.
  • Kahkaha ve bağırmaların farkında olman ve ses denemeleriyle onları anlamlandırmaya çalışman sayesinde evdeki sesin iyice çoğaldı.

Dünden bir kare. Oğlumla kar tatilinin keyfini çıkarıyoruz :) Ama hep tatil olsa fena mı olur? Bu güzelliği görmeye değmez mi :)

Bu arada bu gün, kargodan bana bir paket geldi. Sevgililer günü hediyesi :)

Baba Tonguç'un Sevgililer günü için Netten sipariş verdiği hediye kargoya takılınca 5 gün gecikmeli olarak geldi :) Biraz daha gecikse, nerdeyse Baba Tonguç'un bana Doğum günü hediyesi olacaktı :) Kendilerine burdan Şükranlarımı Sunuyorum.

Yeni eğlencem :) 2000 parçalık bir puzzle. İş -güç, çoluk -çocuk olmayınca eğlensin, canı sıkılmasın demiş :) Tonguç okula başlayıncaya kadar biterse iyi :) Bitmezse beraber tamamlarız Yavru Kuşumla :)

Rabbim, yapılan her iyi ve kötü şeyin karşılıksız olmadığını, ezel ve ebedin sadece Sen olduğunu biliyoruz. Sen yolundan ayırma bizi.. Amin

9 yorum:

  1. ahmetselimveannesi Says:

    yeni ayınız hayırlı olsun
    yas gununu de kutlamanız dilegiyle..:)

  2. Mısır Patlağı :) Says:

    Ayy Naazlıyla tonguç aynı anda mı 5. aya giriyorlar :)

    21 eylül doğumlu bizim hatun :)

    Bu yakışıklıyla eş zamanlı çok sevdim bu işi : )

    Sevgiler

  3. Adsız Says:

    Anne karnindaki sureyi niye saymiyoruz annesi? Cok teessuf ederiz coook:)) Saka maka, 1 seneyi askin bir suredir birlikteyiz bebeklerimizle. Rabbim nice saglikli, huzurlu senelerde birlikte olmayi nasip etsin. Ben ve esim gibi gec evlenenler icin belki biraz hayal ama, insaallah seneler sonra torunlarimizi da gorur ve simartiriz :))

    Selam ve sevgilerimizle,
    Ayse Sule

  4. Ayça Says:

    Teşekkür ederim Ahmet Selimin Annesi :)

    Mısır Patlağı biz sizden büyüğüz :) 19 Eylül 2007 saat 15:50 de doğduk.

    Ayşe Şule sana da çok teşekkürler. İçten bir Amiiin dedim dualarına, sağolasın. Sende bebğinden bahsetsen bize seni ve bebeğini de tanısak? güzel olmaz mı?

  5. Adsız Says:

    ayça selam
    ben yıldız,birkaç gündür bilg.sorun vardı nihayet bugün hallolduda selamlaşabildik...
    öncelikle 5.ayınız kutlu olsun ve sevgililer günün,bizimde 3 haftamız var 5.aya
    ve sendemi şubat doğumlusun eğer öyleyse bir ortak noktamız var demek
    kar yağdığında ilk aklıma sen geldin ve adına inan çok sevindim umarım ilaç gibi gelmiştir...
    park yatakta hareketleri artık daha komik,ilk günleri aklıma geliyoda minicikti sanki yatakta kayboluyodu
    zaman çabukmu geçiyo ne
    sen nasılsın,sanırım okula daha bi alışmışsındır
    ve gelelim şu süt konusuna,aynısını yaşadım ve günlerce ağladım süt yok,çocuk aç,zaten hastanede vermişler mamayı çocuk bolluğa alışmış
    2-3 damla gelsede versek nasıl mutlu oluyordum
    ama şükür geçti gerçi bazen azaldığı oluyor ama elimden geldiğince iyi hissetmeye zorluyorum
    bir ortak yanımız daha...
    ve tek etkili maddenin su içmek olduğunu anladım inan fark ettiriyor.
    sevgiler
    öptük sizi...

  6. Ayça Says:

    Teşekkür ederim Yıldız :) Tatil gerçekten de ilaç gibi geldi keşke daha olsa :) dicem ama yüzüm yok.
    Ben Mart doğumluyum seninde geçti mi bilmiyorum şimdiden doğum günün kutlu olsun.
    Okul pek geçmiyo :) hem ayrılığa alışamadım ne işim var benim bura diyorum bazen. birde girdiğim sınıflar çok kötü olduğu için ne zevk alıyorum ne verim alabiliyorum, boşa kürek sallamak gibi geliyor :(
    süt olayı bende tamamen psikolojik bunu bir kez daha anladım. Kendimi ne kadar iyi hissedersem o kadar çok oluyor sütüm ama biraz üzüleyim hemen kaçıveriyor. su da tabi ki ok önemli.. Sen nasılsın?

  7. Adsız Says:

    ayçacım iyi olduğuna sevindim doğumgnüm geçmedi şubatta
    şimdiden teşekkürler
    1-2 haftadır bel ağrısı çekiyorum,üşütme kaynaklı olduğu çıktı,kas gevşetici,krem idare ediyoruz ama biraz uzayacak gibi
    okuldaki durumun için üzüldüm insanın bu halde çalışması zor,yani istemediği,verimsiz olduğu bir ortamda çalışmak zor,benimde önceki işyerimde halim öyleydi,stajım bitene kadar hergün üfleyerek gittim
    Allah yardımcın olsun,sabır versin
    bugün kızımla biraz dışarı çıktık elması bitmiştide ve yol boyu bebek arabalarına baktım,sıkıca sarınmış bebekler hep aynı ifadeli anneler,soğuk
    sonra düşündüm acaba onlarda bizde kendilerini görüyorlarmı diye
    belki birgün sizide görürüz dimi
    biz tonguçu tanırız annesi
    belkide sokağımızın sonundaki parka karşılaşırız yazın bellimi olur belkide birgün bir fincan kahvemizi ve elma suyumuzu içmeye gelirsiniz kimbilir
    bekleriz efendim
    kendine iyi bak
    sevgiler

  8. Adsız Says:

    Merhabalar Ayca,

    Kendini gizleyen blog takipcisi intibai verdiysem, lutfen kusura bakma. Iste ben ve bebegim hakkinda daha once hic biryerde aciklanmamis flas gercekler :))

    Ben 34'unde evlenip 38'inde (yani neredeyse torun tosun sahibi olacak yasta :)) ilk bebegini dunyaya getirmis bir anneyim. Hayatim hep okumak ve calismakla gecti. Hem doktora egitimim hem de esimin isi sebebiyle Kanada'da yasiyorum. Egitim ve kariyer pesinde ordan oraya savrularak gecen stres dolu onca seneden sonra nihayet bu gurbet ellerde ozledigim dingin hayati bulmusken, sagolsun bebegimle birlikte hayatim yine tempo kazandi. Zaman zaman bunalip "acaba bu kart yasimda dogru mu yaptim" diye hayiflansam da, Allah'a sukrediyorum bana saglikli ve guzel bir bebek bahsettigi icin.

    Bebegim 23 Eylul 2007'de dunyaya geldi. Yani Tonguc Abi'sinden 4 gun sonra:) Ismi Ali Kerem. Masaallah, Tonguc kadar olmasa bile, anne ve babasindan beklenmeyecek bir kilo ve boyda kendileri. Normal dogum istedigim ve planladigim halde, maalesef isler yolunda gitmedi ve ikimizin de sagligi icin sezeryana girmek zorunda kaldim. Hal boyle olunca, toparlanmam cok uzun surdu. Olumsuz kosullar sutumu de etkiledi ve maalesef Ali Kerem'in beslenmesini az da olsa mamayla takviye etmek zorunda kaldim. Bir de 3. ayda anne memesini redetmeye basladi. Ondan beridir sutumu sagip biberonla veriyorum :( Diger gidalara henuz baslamadik ama sizden aldigimiz ask ve sevkle sanirim onumuzdeki hafta ilk denemeleri gerceklestirecegiz :)

    Bu mektup kalinca bir otobiyografiye donusmeden burada kessem iyi olacak. Sen de icinden "vur dedik oldurdu" demezsin umarim:) Bebegin ve tum sevdiklerinle birlikte Allah'a emanet olun.

    Selam ve sevgilerimizle,
    Ayse Sule

  9. Ayça Says:

    Yorum yazıcam yazıcam unutmuşm yine özür dilerim :( umarım okursun yazdıklarımı.
    Ayşe Şule çok sevindim seni tanıdığıma. Anlatman sıkar mı hiç aksine mutlu etti beni. Sende yakında blog açarsın bizde senin tatlı yavrunu görmeye geliriz. :) Her zaman gel anlat olur mu, çok öpüyoruz seni..

    Yıldız cım sana da geçmiş olsun diyemedim. çok geçmiş olsun canım..