Doktor NE Dedi?


Dün (20 şubat) Dr. kontrolümüz vardı.



Tonguç'un boyu 70cm, kilosu da 8200gr olmuş.



Dr. Hanım, Tonguç'un gelişiminin iyi olduğunu söyledi. Bir problem yok çok şükür..


Geçen aydan bu yana 1 kg almasının çok güzel olduğunu söyledi. Can sıkılacak bir şey yok, sütün gayet iyi, her şey güzel emzirmeye devam dedi, bizde zaten bunu istiyor ve yapıyoruz.

Beslenme konusunda 3 lü sebze çorbalarını sevmediğini söyledi. Her seferinde farklı bir çeşit ve çorba hazırlamak gerekiyormuş. Mesela yayla çorbası, evde yapılmış tarhana çorbası ve sebze çorbasını dönüşümlü olarak vermeliymişim. Pirinç -havuç-patatesi sade değil içine ıspanak, pırasa, soğan, et, kereviz vs mevsim sebzelerinden koyarak pişirmeliymişim. Üzerine çok çok az tuz ve birazda zeytinyağı ilavesi yapmalıymışım.


Elma püresine devam edebileceğim gibi alternatif olarak, Armut veya havuç suyu da verebilirmişim. Çeyrekten başlayıp 1 gün aralıklarla bir bütünü verebilirmişim.


Yoğurdu biraz tatlandırıp vermemi tavsiye etti. İçine biraz pekmez ya da armut püresi ya da bir kaç bebe bisküvisi koyabilirmişim. Ama bisküviyi sevmediğini ara sıra çok az olabileceğini söyledi. Yoğurdu tabi ki ben yapacakmışım :) hazıra asla dedi.


Yoğurt ve sebze çorbası hergün pişmeyecekmiş. Bu gün pişen çorba ya da yoğurdu hem bu gün hem de yarın yiyecekmiş çocuk.


Lahana,patlıcan,bamya, biber, karnıbahar,baklagiller şu an yasak olan yiyecekler.


Hazır mamaya kesinlikle hayır dedi. Çok istersem gece yatmadan önce hero baby nin organik mamalarından verebilirmişim ama kesinlikle ben istemiyorum dedi. Onun yerine yatarken daha tok olsun diye muhallebi vereceğine kendi sağdığın sütünden ver dedi.


Bana da ayrıca kuru dut, badem, ceviz, fıstık, findık, kuru incir vs yememi işyerinde cebime koyup sürekli ağzıma atmamı söyledi.


ve ilave etti "anne olarak bebeğini en iyi tanıyan ve bilen sensin, sen kendin kara verip kendin program yapacaksın". Daha ne desin "her bebeğin dr. u kendi annesidir" :)


Rabbim! Sen bizleri açlık ve parayla terbiye etme.. Amin

8 yorum:

  1. Adsız Says:

    ayçacım armut ve havuç suyuna bayılıyolar dene lütfen,göreceksin
    yıldız

  2. уαѕємin... Says:

    maaşallah oğluşa çok şeker Allahım nazarlardan korusun ayrıca çok doğru bir laf bu her bebeğin dr. u kendi annesidir :)

    ıgg demelerinden anlıyoruz ne istediklerini annelik iç güdüsünden sanırım

  3. Kuaybe Says:

    Doktorunuzun yaklaşımı çok hoşuma gitti Ayça.. Esnek olmak, anneyi biraz rahatlatıp bazı konularda insiyatifi ona bırakmak çok önemli.. Yoksa insan kötü hissediyır kendini, doktro şöyle dedi ben böyle yaptım diye..

    Hep böyle güzel güzel, sağlıklı büyüsün inşaallah yakışıklı beyimiz..

  4. AYSUN Says:

    Çok sevindim herşeyin iyi olmasına Ayçacım... Tonguç her zamanki gibi çok şeker çıkmış... Maşallah... Doktorun dediği çok doğru. Her çocuk farklılıklar gösteriyor. Ve en iyi annesi anlıyor bir çocuğu...

  5. Adsız Says:

    allah bağışlasın maşallah çok tatlı :)

  6. Ayça Says:

    yıldızcım havucu denedim güzel içti, ama armut vermiorum çünkü çok taşlıydı. ne cins armut vermem gerekiyor onu araştırıyorum şu an.

    Yasemin teşekkür diyorum canım. Listeme ekliyorum hemen sizi. gldiğine çok sevindim :)

    Allah razı olsun Kuaybe ve Aysunve yurt dışı eğitim:)

  7. ahmetselimveannesi Says:

    Merhaba Ayça
    corbalarına irmikde katabilirsin, bebekler bu tadı seviyorlar.
    selamlar :)

  8. Adsız Says:

    ayçacım ben develi armut denen cinsten veriyorum hani büyükçe olanlardan
    suyuda tadıda güzel
    fikrin olsun
    vitamin veriyormusun merak ettim
    hiç bahsetmemişsinde
    sevgiler yıldız