İsimsiz arkadaşımın yorumundaki sorulardan başlamak istiyorum.


Biz henüz ek gıdaya başlamadık :) 61. günden sonra kabızlık için verilen armut, kayısı, erik sularını saymazsak :) bunları da yaklaşık 1 aydır vermiyorum çünkü çok şükür Tonguç 1 haftayı bulmadan kendiliğinden kakasını yapıyor. 4-5 gün aralıklarla ya da bazen her gün. Bir de biz yerken ağzımızın içine bakıp çok isterse, çok çok az dudaklarına sürüp yalatıyoruz o kadar. Bütün bunlara rağmen şu an sadece anne sütü alıyor diyebilirim :)


3. ay kontrolü bayrama denk gelmişti ve rahatsızlandığı için Cerrahpaşa acile götürdüğümüzden ayrıca aylık muayeneye gidememiştik. Boy ve kilosunu bu yüzden sağlık ocağında ölçtürdük. Bu ay Dr. a gitmeyi planlıyorum ama hala nereye götüreceğime karar vermiş değilim. Dr. ek gıda konusunda ne söyler biz ne yaparız bilemiyorum.


Kilosu bana göre iyi, ne çok şişman ne de zayıf, tam istediğim gibi. Zaten çok kilolu bebeklerin ilerde obez olma ihtimali de varmış sadece anne sütü alsalar bile. Anne sütü yettiği sürece bir müddet daha öyle gitmesi taraftarıyım.


Ben 1 ay sonra işe başladığımda sağdığım sütleri veririz diye plan yapıyorum. Mama vermeyi de düşünmüyorum.


Pnömokok aşısı geçen ay başlanılacaktı ama dediğim gibi dr. a gidemediğimiz için yapılmadı. Zaten yaptırsak mı bende düşünüyorum. Konuştuğum birkaç sağlıkçı arkadaş %50 oranında yararından bahsetti. Yani yaptırsak bile yarı yarıya koruyormuş. Biz kendi çocuklarımıza yaptırmadık dediler. Çocuk öksürse soluğu dr. da alıyorsunuz, zatürre olacak kadar ihmal etmezsiniz dediler :) Haklılar ama belli mi olur? Neyse bu ay dr. a gittiğimizde belli olur aşı olup olmayacağı :) Gerçi Özel Hastane önemsiz bir şeyi bile hemen duygusal nedenlerle :) yapalım diyorlar :)




"onlarla hayat güzel,karışık,acemi,yalnız,kalabalık,tatlı......" demişsin ya, ne kadar güzel ifade etmişsin :) hele de biz taze anneler için..




Herşey güzel çok şükür, daha da güzel olacağını düşünüyorum. İşe başlamayı bende istemiyorum ama nasılsa başlamam gerekecek. Hem ek gıdaya geçerlerse sorun da olmaz. Benim şansım, sadece öğleye kadar çalışacağım ve evimde iş yerime çok yakın. Tenefüslerde emzirmek için bile eve gelebilirim.

Koca adam oldular artık yakında oyuncaklarla oynarken bizi bile unutacaklar :)) Şekil 1A da olduğu gibi :)



Şekil 1A :)


Rabbim! verdiklerin ve vermediklerin için sana sonsuz kere şükürler olsun.. Amin

1 yorum:

  1. Adsız Says:

    yoruma verdiğin itinalı cevap için teşekkkürler...
    aşı ve özel hastaneler konusunda bende dertliyim ama ne de yapılır bilmiyorum ama sanırım yaptırıcam bu gidişle aşıyı,karmaya ara verip pnö.yapalım dedi
    ek gıdada bebekten bebeğe değişebiliyormuş(int.okudum)zaten benim şirinede ağzına ne uzatsak ağzını açıyo(eller dahil)
    bakalım önümüzdeki ay göreceğiz
    kırmızı her bebeğe,her cinsiyete kesin yakışıyo...
    canlarım ya insanı nasıl değiştirip etkisiz eleman yapıyorlar
    biz anne sütü+mama besleniyoruz doğumdan beri
    önceleri sütüm olmadı,alamadı,aç kaldı,hastanede ben ayılana kadar da acıktı diye vermişler,biberona alıştı-yani bol akışa-yani şimdi ikisinide alıyo ama sütü getirmek,alması o kadar yorucu olduki
    neyse geçti
    Allah hepsine şanslı,sağlıklı,hayırlı ömür versin
    öptüm