Bebek ve Uyku Üzerine..

Anneme kalsa, " o daha küçük" . Babam sağolsun. Beni bi o anlıyo zaten. Çikolata getirmiş sevdim diye.. İyi de bunu şimdi anneme göstermeden nası yicem?


Kaşıklasam da mı yesem acaba?


E kaşıkla yenmiyor bu. Şöle bi dokunayım bakayım.. en iyisi ısırmak galiba


ama ama ama anneeeee! ben bişi yapmadım o geldi kondu ağzıma..

tüh yaaa yine yakalandık hem de tadına bile bakamadan :(

Bu gün bebek ve uyku üzerine bir araştırma yaparken annelerin yorumlarını da okudum. Ve yorum yazarlarından birinin tavsiyesine kulak vereyim dedim. Yorumu yazan kişi bir dr. ve 4 aylık kızı varmış.Uyku problemi yaşamıyorlarmış. Yorum yazarı, Emme süresinin mutlaka 10 dk sürmesi gerektiğini çünkü yağlı ve kilo aldıran kısmın en sonunda olduğunu ve bunun içinde emmeyi erken bırakmamak gerektiğinden bahsetmiş.. Emme erken bırakıldığında bebek tam doymadığı için uzun süreli uyuyamazmış. Ayrıca güdüz 2-2,5 saat aralıklarla emzirmek gerektiğini vurgulamış. Bende bu gün bunu uyguladım : sonuç Tonguç 20:30 da uyudu :)Maşallah hala da uyanmadı. Normalde 40 kere uyanır derin uykusuna dalmadan. Aslında saat tutmuyor akışına bırakıyorum herşeyi ama her gün bu gün gibi olacaksa neden olmasın :)

Tonguç'la her gün yeni oyunlar keşfediyoruz. Fış fış kayıkçıyı, ce'ee yi, uçtu uçtuyu, aynaları çok seviyor. Ona masal anlatıyorum bazen dikkatle dinliyor. Ama en çok da ben telefonda konuşurken susup kulak kabartıyor :) Ona yeni oyuncaklar almak istiyorum tabi dışarı çıkabilirsek. Soğuk yüzünden hep evdeyiz. Bir ihtimal hafta sonu olabilir.

Tonguç 'a 2 gündür oyuncak yay gösteriyorum. Gözler fal taşı gibi açılıyor, heyecanla ne yapacağını şaşırıyor.. Canım oğlum!

Rabbim!
Sen kimseyi sağlıkla, açlıkla sınama. Zor da kalmış her kuluna yardım et.. Aminn


3 yorum:

  1. Bir Anne Says:

    Merhabalar,
    Allah bagislasin, cok seker bir bebeginiz var masallah.
    Yesil yeleginize de bittim, oren ellere saglik:)
    Sevgiler,

  2. Anne ve Bebisi Says:

    Bu oglanin gozlerini kocaman kocaman acisina hastayyyiiiiimmm :))) Masallah:)

    Sut konusunda dr'un soyledigi dogru:) Bebek asil kilosunu da o son yagli bolumden aliyormus.

    Ikinize de uzuuun ve guzel uykular:)

  3. Ayça Says:

    Tesekkürler çok saolun. yeleğin nasıl örüldüğünü bilmiyorum ama ip anchorun bebe yününden. turuncu ve mavisi de çok güzel, örmek isteyenlere duyrulur..