Çocuk büyütürken  annelerin en zorlandığı şeylerden biri de Tuvalet eğitimi. Ama bu, bir çok konuda olduğu gibi çocuktan çocuğa farklılık gösteren bir durum.

Tonguçun tuvalet eğitimi öncesinde bol bol okuyup araştırma yapmıştım. Her ağızdan çıkan sözcük bana yol gösterici olmuştu. İtiraf etmeliyim ki çok zorlanmıştım.

Elif kız daha önce de dediğim gibi daha 1 yaşında bile yokken bize tuvaletinin geldiğini haber veriyordu. Çoğu zaman bizi tuvalete götürüyor oraya yapmak istediğini ifade ediyor bazende biz gönüllü olmayınca tuvalet kapısının önünde kaka sını yapıyordu. Daha önce başlamamız gereken eğitime Mevsimin kış olması benim işe gidip gelmem yüzünden geç başladık. Tam havalar ısındı başlayalım derken araya Sünnet merasimleri de girince ben yaz tatiline kadar erteledim bu işi. Haziranda Bandırmadan geldikten sonra Elife bez takmadım ne gece ne gündüz ne dışarda ne gezmede. Tıpkı Tonguç da olduğu gibi. Bizim kız sanıyorum 2-3 günde bezinden kurtuldu. O gün bu gündür bez takmıyor. Daha 1,5 yaşında tuvaletini söylemesi bir çok yerde okuduğum 2,5 yaşından sonra bu eğitime başlanmalı tezlerini çürüttü. Öğrendim ki çocuk ne zaman istiyorsa o zaman olacak bir iş bu.
Bir de bu kolay öğrenmenin baş kahramanına teşekkür etmek istiyorum o da canım oğlum :) Bilmeyerek de olsa Elif kızın abisine yetişme çabaları o yapıyorsa ben de yaparım tutturmalarına borçluyuz biraz da biz bunu. 2. çocuğa anneler hiç bir şey öğretmiyorlarmış onlar her daim önlerinden gidenin izini takip ediyor bir gölgeyi geçme azmi ve savaşıyla başarıyorlarmış işlerini.
Tonguç tuvalete gidecek de Elif kız bezine yapacak mümkün mü :)) Aşağı kalır mı hiç o :))









     
Güzel kızım işlerin hep böyle kolay ve zahmetsizce olsun.

1 yorum:

  1. annesininoglusu Says:

    Maşallah prensese:))