Tarih-i Tonguç

Yazmayı unuttuğum bir kaç not.
Bu günlerde tam bir yap-boz canavarı Tonguç. Çarşıya çıktığımda mutlaka ona bir yap boz alıyorum o da zevkle oynuyor. 15 parçayla başladık şu an da 30 parça yapıyoruz. 15 ya da 24 parçalar bir iki sefer sonunda fazlasıyla basit gelip ezberleniyor. 60 parça aldım ama henüz vermedim bakalım onu yapabilecek mi?

Tuvalet eğitiminde bu gün tam 2 ay oldu. Çiş olayını halletmiş olsak da kaka problemimiz hala devam ediyor. En azından kakasını yaparken artık aşırı tepki vermiyor ve tuvalette daha uzun oturuyor. kakamı istemiyorum anne diyor bazen. Bazen de eğer oturağına yaptıysa asla tuvalete döktürmeyip seyrediyor :) uzun uğraşlarla zor vedalaşıyor ayrılıyorlar.. inanıyorum ki çok yakında bu olayı da halledeceğiz Allah'ın izniyle..

Tonguç parktan eve gelirken geçen gün apartmanda bizim yan komşuyu gördü. Komşu teyze biraz kilolu ve yaşlı bir bayan. O gün üzerine biraz uzun ve bol bir kıyafet giymiş makyajı da Tonguç'un hiç alışkın olmadığı şekilde olunca Tonguç çok garipsedi, bana dönüp şaşkın şaşkın "ne kadaaar büyüüük bir teyze anne" dedi :))

Tonguç'un alışkanlıklarına fazlaca bağlı olduğunu ve hayatında kolay kolay farklılığa yer vermediğini daha önce de yazmıştım. Bu huyu hala devam ediyor. Babasının bir eşyasını asla bende görmeye ya da babaannesinin bir eşyasını bir başkasında görmeye tahammül edemiyor. Hemen alıp mutlaka sahibine veriyor. İnşallah bu özelliğini büyüdüğünde adaletli olma yolunda kullanır. Kimsenin hakkını yemez ve haklıya hakkını verir.

Şimdiye kadar hiç kıyafet seçimi olmamıştı Tonguç'un ne giydirsem giyerdi. Ama şimdi "bunu sevmedim anne", ya da "bunu çok seviyorum bunu giymek istiyorum anne" şeklinde isteklerini dile getiriyor.

Parkta oynarken oyuncaklarını ya da motorunu arkadaşlarıyla izin istenildiği takdirde veriyor ama izin istemedilerse asla vermiyor.

Telefon antipatimiz de son 1 aydır sempatiye dönüştü. Her telefon konuşmama da telefonu elimden alıp kendi konuşmak istiyor. Özellikle de babayla.

"Ben yapıcam" istek dönemi yerini "bak ben kendim yaptım, kendi başıma yaptım" a döndü. Artık kendi başına yapıyor çoğu şeyi :) kendince vee yaramazlıkları da

Ve son 1 belki 2 aydır kendi kendine oynama oyalanma dönemi bitti :( Malesef illa yanında oynamak için birini istiyor ve tek başına zaman geçirmekten hoşlanmıyor. Biz de soluk alamıyoruz sayesinde..

Konuşurken cümlelerini oldukça düzgün söylüyor ve düşünerek konuşuyor.

Yarın kısmetse tatile çıkıyoruz 15 gün kadar olmayacağız.
Herkese mutlu tatiller diliyorum..

1 yorum:

  1. Esin Says:

    Ayça "güle güle kakalar" diye bir kitap var,ben ömeri o kitapla alıştırdım kakaya.
    Önce kitabı 3-5 kere okuduk,sonra eğitimi verdim.Kakaya çişten önce alıştı ,ilk gün kakayı hallettik...
    Sen de al kitabı bir de kitapla dene...
    Bir bloggerda okumuştum,o da bu şekilde alıştırmıştı.