Son Günlerde

Evimizdeyiz.. ufak çapta eşyaların yerlerini değiştirip kızımıza yer açıyoruz :) Hamilelikten dolayı malesef çok yavaşladım bu da işlerin tamamlanmasını geciktiriyor.
Geçen hafta 32. hafta çalışabilir raporumuzu aldık çok şükür ve okula teslim ettik.Moraller bozulmadan kolayca halledilebiliyormuş demek ki.
Geçen hafta misafirimiz bile vardı. Dışarı çok fazla çıkamadığımız için Tonguç da ben de evde çok sıkılıyoruz o yüzden misafir baştacımız oluyor.
Darıca hayvanat bahçesi ve İstanbul fotograflarını hala koyamadım :(

Tonguç'un kaka olayını yazmadım sanıyorum. Bandırma bizim için milad oldu. Kerametini bilsek ilk önce oraya gidermişiz :) 1 Mayıs dan bu yana tam 2,5 ay sonra düzene girdi diyebilirim. İstisnalar olsa da problemsiz bir şekilde tuvalet eğitimi tamamdır. Ne yalan söyliyeyim beni en çok yoran şeylerin ilki uyku, ikincisi ise tuvalaet eğitimi oldu çocuk bakımında. Allah'tan tüm annelere sabır diliyorum bu iki konuda.
Uyku olayımız da süper. Daha önce de yazmıştım 2 yaşından itibaren Tonguçun gündüz uykusu olmadı. İlk başta üzülsem de elimden bişey gelmedi o saatlerde evde olamadığım için. Şu an gündüz uyumadığı ve bütün gün deli gibi koşturduğu için ona "Hadi oğlum uykuya "demesek de, kendi koyup kafasını uyuyor :) ben de keyfime bakıyorum. Ne kadar güzel bişeymiş. Hayatın tadı bile bambaşka :)) gece uyanmıyor mu tabi ki uyanıyor. yanıma gelip ya babasını kovuyor yataktan ya da beni alıp kendi yatağına götürüyor. eğer yorgun değilsem onun tekrar dalmasını bekleyip geri dönüyorum yatağıma.

Tonguç'un kelimelerini cümlelerini not etmeyi çok istiyordum o bebekken daha konuşmaya başlamadan ama yapamadım. Çocuklar genelde devrik cümle kurar ya da kelimeleri komik söyler. Tonguç ta böyle bişey pek olmuyor. Cümlelerini çok düzgün kuruyor, kelimeleri ise olmamsı gerektiği gibi. öyle oluncapek komik konuşan bir oğlumuz yok. Cümleye başlarken bile düşünerek konuştuğunu bellli ediyor bir hata yaptığında cümleyi baştan alıp düzeltiyor.

Yeni bir döneme daha girdik Tonguç'la. " Korkuyorum anne". Evde tek kalmaktan, karanlıktan korkuyor. Benden uzaklaşacaksa koşa koşa gidip geiyor hemen. Anlatıyorum ama zamanla aşacak bunu da her halde.

Dokunsal yanı ağır basan bir çocuk illa dokunacak ve sarılacak sevgisini de valığı da öyle hissediyor. İşitsel yanı yok mu? çok fazla. Oynarken bile kendi kendine konuşuyor. Sürekli kendine bişeyler anlatıp çok uaktan duyduğu bile sesi bile unutmuyor.

Şimdilik bu kadar. Tonguç'la büyümek apayrı bir güzelllik bu güzelliği verene şükürler olsun..

2 yorum:

  1. ayşegül Says:

    zor ama bi o kadarda güzel günler bekliyor sizi inşallah.
    dilerim doğum sürecinide çok kolay atlatırsınız.
    seneye hamileliği planladığım için tüm 2. çocuk postları dikkatimi çekiyor şu sıralar,üstelik planlar tutarsa bende 30'umda doğurcam :)

  2. Ayça Says:

    Kısmetim böyle herhalde :) tonguç dan sonra bir daha asla yazın hamile olmak istememiştim. ama yine aynısı oldu son yılların en sıcak günleri yine beni buldu.
    Rabbim hayırlı sağlıklı bir evlat nasip etsin sana gönlünce ama mümkünse yaz sıcaklarında değil :)