Tonguç-Ca


Tonguç artık 23 aylık.
Geçen haftadan bu yana evdeyiz Tonguç'la. Her akşam üstü parka gidiyor koşup eğleniyoruz. Eve gelmek istemediğinden dönüşümüz biraz tatsız bitiyor. Babaya türlü oyunlar yapıyor akşamları. Sanki oyun arkadaşı gibi onunla yuvarlansın kaçıp kovalasın istiyor onu. Bir de babanın adını öğrendi son günlerde o kadar tatlı söylüyor ki anlatamam. Bir de uzatıyor heceyi baba dememesi bile çok önemli gelmiyor o söylerken.

Dün ilk defa ailecek Kadir Has Çocuk Dünyasına gittik. Allahım ne kadar eğlenceli ve güzelmiş. Tonguç'u içindeki parka bıraktık (yarım saat süre veriyorlar) ne kadar eğlendiğini tahmin bile edemezsiniz. Top havuzunda kendini kaybetti, zıplama platformunda çığlık çığlığa zıpladı kaydıraklar daha nice oyunlarla iyice yoruldu. eve geldiğimizde sızdı diyebilirim.

Bu gün de bizim için çok özel dostlukları olan iki arkadaşımızın nikahına gittik. Bayan benim beyefendi ise Baba Tonguç'un arkadaşı. Onları mutlu ve beraber görmek bizi de çok mutlu etti. E biraz da nostalti yaşamadık değil. Onların yerinde biz vardık bir zamanlar.. Güzel günlerdi heyecan ve mutluluk dolu. Ama çok şükür şimdi de güzel şimdide mutlu. Allah kimseyi bu hayatta yalnız bırakmasın herkese bizim bu yaşadığımız mutlulukları katbekat yaşatsın.

Tonguç'un dili fena halde çözüldü diyebilirim nerdeyse çoğu kelimeyi çıkarıyor ve hatta 2 bazen de 3 kelimelik cümleler kuruyor. Ona klavyede öğrettiğim tuşları artık bilmenin yanında adlarını kendi söyleyip gösteriyor. Bu ne diyorum "cipeees" diyor :) o an bayılıyorum gülmekten :))

Lego aldım geçen hafta çok pişman oldum daha önce niye almadım diye. O kadar uzun ve güzel vakit geçriyor ki benim de çok hoşuma gidiyor bu durum.

Uyku saati iyice kaydı yazın. 22:00 den önce uyumuyor bakalım kışın nasıl olacak. Sabah da 7 - 8 arası uyanıyor. Gündüz bazen hiç uyumuyor bazen de 1,5 saat.

Pilavı çok sevmeye başladı hatta kaşıkla (maşallah) kendi yiyor.

Baktığı ve bildiği her şeyin bütün gün tekrarlarını yapıyor. Kekin üçgen diliminden oyuncak düğmesinin çıkıntısına kadar söylüyor. Bir de Tübitakın yeni çıkan kitaplarını gördüm geçen gün ve hemen aldım. Daha önce öğrencilerime alırdım büyük sınıflar için ama bu yeni çıkanlar 3 yaşa da hitap ediyor. Erken olsa da Tonguç için biz kitapları çok sevdik ve her gün tekrar tekrar hem okuyoruz hem de içindeki vakvak :) ları buluyoruz.

Bir de gaza gelip oğluşuma tuvalet eğitimi için oturak aldım dün. Çok güzel oyun oynuyor üzerinde sandalye gibi zaten oturuyor ama asıl amacı için kullanılamadı nedense. Belki de erken bilemiyorum.

Ütten üçgen
kaeee kare
tet kek
diidööööten dikdörtgen
meeve su meyve suyu
bırak
tuale
aatı altı
bi bir
üç
döööööttt dört
şuu su
teleezon televizyon
kumana kumanda
cıfır sıfır
om on
daha çok kelime var da aklıma gelenler bunlar.. bir de k yerine t yi ço kullanıyo trabzonlu da değiiz ama :)

Tonguç geçenlerde sanırım rastlantıydı bir baktım iki döööttt altı sekiii ommmm demesin mi şok oldum bırak saymayı ikişer sayıyo diye :) arada böyle süprizler de yapıyo ufaklık.

Ayça: Tonguç Nasılsın?
Tonguç: iiiyim
Ayça: Napıyon?
Tonguç: Büüüyooommm
Ayça : :)))))

Büyüsünler bakalım :) Allah herkese böyle tatlı anlar nasip etsin..

1 yorum:

  1. Anne ve Bebisi Says:

    Masallah, buyumus hakkatten :))) Cok tatli dilli, yakisikli olmus :))