Tonguç 14 Aylık

Yaşamın tam orta yerindeyim. Ne herşeyden habersiz olacak kadar küçüğüm ne de yılların tecrübesi ve yorgunluğuyla bezmiş kocaman bir çinarım. Enerjim, sağlığım sevdiklerim ve hep daim olan ümidimle mutlu bir ömür yaşamaya gayret ediyorum.. Her gün sanki yeni süprizlerle uyanıyorum. Göz kapaklarımı her açıp kapatışımda yerlere saçılıyor beklediklerim, beklemediklerim ve aklımın bile hayal edemedikleri.
Tam 33 gün (Anneannemin vefatından) sonra teyzemi de kaybettik. Allah nur içinde yatırsın 51 yaşındaydı ve çok zahmetli sıkıntılı günlerle son yolculuğuna uğurlandı. Belki de onun için bir kurtuluştu ölüm. 2 yıldır süren bir mücadeleyle beyin tümörüne karşı yapılabilecek her şey yapıldı ama sonuç alınamadı. Ben en çok dedeme üzüldüm. Hem dünyadaki tek dayanağı eşini hem de büyük acılar çeken kızını kaybetti daha 40 ı bile çıkmadan. Allah ona da anneme de bütün aile ve sevenlerine sabır versin. Mekanı cennet olsun.


Geçen perşembe sabahı aldığımız bu vefat haberiyle annem apar topar memlekete cenazeye gitti. Hem üzgün hem de hastaydı. Haftasonu geri döndü. Ben de yaşanılan şok la Tonguç'u kime nasıl emanet edeceğimin sıkıntısını yaşarken Sağolsun canım arkadaşım Nurhan (Öğretmen Arkadaşım) imdadıma koştu. 2 gün boyunca kızlarıyla beraber Tonguç a hem bakıp hem de aklımı arkada bırakmadılar. Bazen hayatımıza öyle iyi insanlar dostlar giriyor ki (akrabadan bile yakın) sırtımızdaki yüke yüreğimizdeki kırgınlığa kadar ortak olup elimizden tutup bizi ayağa kaldırıyorlar. Allah senden razı olsun Nurhan :) ve herkese senin kadar iyi yürekli dostlar nasip etsin..

Tonguç bu 2 gün de ablalarıyla öyle kaynaştı ki eve gelmek bile istemedi diyebilirim :) uyku ve yemek problemi dışında huysuzluk etmemiş. Aslında onlar bile problem olmamış diyebilirim çünkü onu ablalarının uyutup ablalarının yemek yedirmesini istemiş :) zor olan da bu olmuş Nurhan için..


Çok şükür biz evde olmayınca anneannesini de üzmüyor Tonguç. Kendi halinde bütün gün oynuyormuş. Ben giderken biraz mızmızlanıp ayrılmak istemiyor ama sonra alışıyor duruma. O kadar olması da normal zaten.
Su ya da başka bir şey isteyince elinden tutup kaldırıp götürüyormuş annemi. Bazen de kapıya götürüp ıhh ıhh la gidelim demek istiyormuş parka.
Uyurken de yine kolayca uyuyormuş. Eğer etraftan ses gelmezse (sese çok duyarlı) uzun süre uyuyor kalkınca oyunlar oynuyormuş. Annem onu, başta bizim söylememiz üzerine ayağında sallayarak uyutuyordu. Sonra hem kendi tecrübesi hem de sallamaya dayanamayan yorgun ayakları nedeniyle kendi bildiği yöntemlerle uyutmaya başladı Tonguç'u. Beraber uzanıyorlar annem onun ayaklarını bacaklarını sırtını ovarak (ya da masajla desek daha doğru olacak) uyutuyormuş. Tonguç küt diye uyuyormuş rahatlamanın etkisiyle. Şaştım kaldım valla ne diyeyim :)

Onun dışında her gün yeni şeyler öğrenecerek ve konuşma talimleri yaparak geçiyor günlerimiz. Durup yazmaya durup düşünmeye bile fırsat kalmıyor çoğu zaman. 3 gündür hem ishal hem de kusuyor yediği pek birşey yok yese de çıkarıyor zaten. Dr.u aradık bir kaç gün daha devam ederse getirmemizi söyledi. Sanıyorum ortalıkta dolaşan bir salgın bu çünkü kiminle konuşsam kendi çocuğunda da olduğunu söylüyor. Rabbim tüm bebeklere acil şifalar versin. Onlara bir şey olunca benim gibi taze anneler özellikle iyice panikleyip ne yapacaklarını şaşırıyorlar.

Hayvanlara ve seslerine merak devam ediyor,Heyyyttt!! artık onun mööö leyen bir ineği ve kişneyen bir atı da diğer hayvanlarının yanında :) onların taklitlerini yapıyor. Taklit demişken annemin öksürüğünü de taklit ediyor :) öhööö öhööö diye. O kadar taklitçi oldu yani. bezlerinin üzerinde hayvan resimlerinin nerdeyse hepsini tanıyıp görür görmez sesini çıkarıyor. Çoraplarını getir ya da giy deyince getiriyor ayağına bakıyor. Getir götür işlerinde de maşallah her denileni yapıyor :) Ama takıntıları devam ediyor özellikle almak istediği bir şey olursa ne pahasına olursa olsun almak için diretiyor. Amaaa biz de vermiyoruz tabi ki :)

Toplam 12 dişi vardı bu akşam farkettim ki 2 tane daha geliyor alttan. Sanırım bunun sıkıntısı da var üzerinde. Karıştırmadık köşe bırakmadan meraklı keşiflerine devam ediyor bütün sıkıntılarına rağmen :).

Tonguç'um bu gün tam 14 Aylıksın. Seni Çok Seviyorum Bebeğim. Sen çok tatlı çok güzel bir bebeksin. Allah yüzün gibi bahtını da güzel yapar inşallah. Nice 14 ay ve yaşlara...

10 yorum:

  1. Mısır Patlağı :) Says:

    Maşşallah hayırlı olsun 14. ayınız Çok ama Çok üzel bir çocuk oldu tonguç ne istediğini bilen aklı başında çok zarif bir delikanlı :) Mavili resmine bayıldım maşşallah hayırlı olsun tekrardan 14 ayınız sevgiler.

  2. AYSUN Says:

    Allah rahmet eylesin Ayça... Deden için ne zor olmuştur:(

    Veee Tonguç. Allah'ım ne kadar büyüdü. Ve çok yakışıklı. Maşallah diyorum...

  3. firdevs Says:

    basin sagolsun ..

    bende mustafa'yi hep annen gibi uyuttum :) hem zaten ayakta sallamak gozler icin iyi degilmis .

    tonguc'un kirmizili resmine bayildim :)

  4. gül Says:

    Allah hem sana hem annene sabır ölenlere de rahmet versin
    Allah razı olsun Nurhan'dan hiç haberimiz olmadı gitmiş gelmişsin bile
    yakışıklı oğlum en meraklı ve heyecanlı keşif döneminde

  5. ahmetselimveannesi Says:

    Allah rahmet eylesin canım ,geride kalanlara da sabırlar versin..

    masallah Tonguca ,ne kadar sirin fotograflarda

    ablaları sevmesı ne guzel, bu mınıkler kendılerınden buyuk cocuklar onlarla ılgılenıyorsa cok sevınıyorlar. cıddıye
    alındıklarını hıssedıyorlar herhalde :)

    selamlar

  6. Betül KAVAL Says:

    14 ayımız hayırlı olsun inşallah..

    Canım çok üzüldüm. hem sana hem dedene ve annene allah sabırlar versin. Birgün mutlaka bizde yaşıycaz aynı acıları. Allah gecinden verir inşallah.
    Kağanda yemede ve uykuda problem yaşıyoruz. önceden öğlenleri kolay uyurken şimdi uyumak istemiyor direniyormuş. akşamları zaten direniyordu o hala devam ediyor.

    Birgün Tonguç bey ve annesini ağırlamak isteriz..

    sevgiler

  7. Kremali'nin annesi Says:

    Ayca'cim,

    Allah sevdiklerine rahmet eylesin ve insaallah sizleri cennetinde bulustursun. Annecigine de sabir versin ...

    Tonguc yine cok ama cok yakisikli; en cok da kirmizi suveterli resmine bayildim.

    Duana ben de amin diyor ve evlatlarimiz icin guzel huylar ve guzel kaderler diliyorum.

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  8. Betül KAVAL Says:

    Öğretmneler günün kutlu olsun canım

    sevgiler..

  9. haice Says:

    zehranın ve benim encok sevdigimiz sıtelerden bırı ordakı bebegi görünce çok mutlu oluyoruz aynı zaman daonunla oynamak stıyoruz çaresiz bilgi sayarla konuşuyoruz onu oyle görörünce dua ediyorum allah çocuklarımızın yüzünden gülümsemeyi eksiketmesin ayça senı çok özledik yakın zaman da nezaman müsait sen buyur gel bılıyorum kabahat bende benım gelmem gerekıyordu ama şuana kadar bahanemiz yoktu aslın da geleblirdik birtürlü buluşamadıkbelkı beni unutmusundur nailenin altkomsusu hatice desem şimdide biz sana gelemiyoruz çünkü ulaşamıyoruz inansen gıbı komsu yoook arkadaş dost yok ööööööözzledikne olur musait olunca gelın.

  10. hatice Says:

    aycacım sana soylemeyı unuttuk şuanda zehraya bir kardes daha gelıyor onun için ben kendim kızım la birlik te gelecek tim bu yaz ama bilir sin ben biraz sorun lu geçiriyorum hamilelıklerimi onun için yok sa naile ye kalsak hiç birdaha bulusamayız sanırım hep onun evi uzak benim işim var diyerek gelecek tarihe rteliyoruz buzamana geldik ama şunu bil buralarda sizi seven bir kardeşiniz var umarım bu yazılarımı okuyor sundur okuyun ca naile ile gorüşürsen sana tl no mu verir nette buluşuruz hç olmasada gerçi sanırım çok yogun sun küçük bir vaktın olursa bizede sevinirz hepmutlu olun inşallah .