Ramazan ayının ilk günü çok şükür oruçlu olarak geçti. Geçen yıl hasret kaldığım oruç bana da geldi sonunda, Allah daha nice Ramazanları göstersin bize çocuklarımızla aynı iftar sofrasında, hayır ve dua da...

Ramazan gibi dün Okulun da ilk günüydü biz öğretmenler için. Okula gidip 2 aydır ayrı düştüğümüz arkadaşlarımızla selamlaşıp tatil anılarımızı anlattık, hal hatır sorup gönül hoş ettik.

Zillerse haftaya çalacak. ve biz sanki ilk zil gibi heyecanla ve üzerimize düşen o büyük sorumlulukla tekrar minik kalplerin gönüllerine ve beyinlerine girmek için çabalayacağız. Ne ağır bir yük aslında ne büyük bir vebal. Yürekte ağırlığı, bedende yorgunluğu bizi ahirete dek taşıyacak bir cevher dünyası. Onlara öğretebildiğimiz her güzel şeyden bize pay biçileceği gibi yaptığımız en ufak bir hata, yanlışla da yine biz hesap vereceğiz. İşte bu yüzden tıpkı kendi evlatlarımız gibi bakıyoruz onlara.. Kendi yavrularımızı iyi yetiştirmek için sarfettiğimiz çabanın daha büyüğünü gösteriyoruz. Allah bizi utandırmasın, bütün yavrularımıza da zihin açıklığı versin..

Tonguç'la cumartesi günü biraz geç de olsa Sevgili Yıldız'ın kızı Oylum'un diş partisine gittik. Gittiğimizde Yıldız Tonguç'a balonlar verdi. Meğer balonlarda keramet varmış, eve geldiğimiz de şimdiye kadar tutunmadan 5-6 adım atan beyimiz adeta balonların peşinde koşar uçar birhalde yürümeye başladı. Öyle güzeldi ki.. Cumartesiden beri Tonguç nerdeyse hiç tutunmadan yürüyüp koşuyor. Gitmek istediği yere karar verip ulaştığı anda da atlıyor üzerine. Tehlike de burda başlıyor. O oyun yapıp atlayınca nereye nasıl düşeceği konusunda bizde temkinli davranmak zorunda kalıyoruz. Yerinde hiç oturmadan ve oturtmadan evin her köşesini alt üst ediyor. Çok hareketli bir çocuk maşallah.


Yapmacık gülmeyi öğrendi şimdiden. Yüzümüze bakıp patlatıyor kahkahayı numaradan. Önce o gülüp sonra da bizim onun gibi gülmemizi istiyor. Sonra yine o gülüyor gözlerini bizden ayırmadan ve biz de aynen kahkahayla onun gibi gülene dek ya da o bundan sıkılana kadar tekrarlıyor birbiri ardına yapmacık kahkahalarını.

Attttıııımmm olayına başladık bir de. Eline aldığı her şeyi mulaka alıp bize getiriyor ve uzatıyor almamız için. Yemek, oyuncak hiç farketmiyor. Getiriyor gösteriyor belki de onun ne olduğunu adını işlevini söylemizi tepkimizi merak ediyor bilemiyorum. Gösterdiği verdiği şeylerin isimlerini söylüyorum zihninin bir köşesine koysun diye. Sonra ya onu havaya kaldırıp fırlatıyoruz merasim eşliğinde :))) ATTIIIIM diyerek.. bunu çok seviyor.

Gece uyanmaları beni çok yoruyor. Geç kaç kere kalktığımı bile sayamıyorum çoğu defa. Yorgunluktan ölüyorum sabahları. Hiç belli olmuyor bazen de sadece 3 defa kalkıyor. Allahtan kalkınca oyun isteme gibi bir durum olmuyor ama uyan sıçra koş emzir de yetiyor. Bu emmekle mi alakalı bir duum merak ediyorum mesela emen başka çocuklar da mı böyle emmeyenler tüm gece uyuyorlar mı? Bir de ağlayarak uyanması çok kötü oluyor. Gecenin körü bir feryat figan gören de boğazlıyorlar sanır nasıl bir bağırtı çığlık. Her halde rüya gördü ya da üşüdü diyorum içimden.
Dün de Babaanneyle ilk gündü ve çok zor uyumuş Tonguçbey. Alışacak tabi zamanla. Tüm yaz benimle uyumaya ayrılmamaya alıştığı gibi :(( Geldiğimde 15 dk dır uyuyor dedi babaannesi. Yarım saat sonra da uyandı. Yanıma aldım beraber yattık. Kokusu sırnaşması nasıl burktu yğüreğimi. Sürekli e mdi durdu yavrucak öylece 2 saat boyunca uyuduk.

Yemek konusunda hala iştahsız eskiye nazaran. Ama meyve yiyor çok şükür. İncir üzüm şefali armut severek yiyor miktarları çok olmasa da.

Sevgili Mısır patlağı, ben Tonguç'a 8. ay da doktorumuzun dediğinden bu yana özel bir yemek yapmadım. Kendimiz için ne yapacaksam ondan veriyorum o yüzden özel bir tarifim mevcut değil :( Ama sizinkiler gayet güzel görünüyor afiyet bal şeker olsun hepsine..

Bu arada yazdım mı bilmiyorum ama artık Tonguç kendi odasında ve yerde yatıyor yaklaşık 1 aydır. Kendi odasına alışmasını uyumasını çok istiyordum ama bu gece uyanmaları git geller gerçekten beni çok yoruyor. Yorulmayı bir kenara bırakıyorum yerde uyuması canımı sıkıyor şimdi problm yok ama kışın ne yapıcaz. Park yatağını koymaya yerimiz yok oda da. Tek kişilik sağlıklı bir karyola var aslında odasında ama onunda korkuluğu yok doğal olarak beyfendi yere atar kendini diye korkuyorum. Ne yapacağımı şaşırdım..

Bu güzel Ramazan gününde Allah'tan herkese ailesiyle bol şekerli günler diliyorum..

9 yorum:

  1. Esin Says:

    Ayçacım senin ve tüm islam aleminin ramazanı hayırlı uğurlu olsun ...
    ÖMer de ayakkabı konusunda ilk başta tonguç gibi giyinmek istemiyordu,ben de dışarı çıkarken her ayakkabı giydiğimde bunları giymeden dışarı çıkılmaz gibi basit cümlelerle olayı anlattım ,kendim giydim sonra ona giydirdim .Şİmid de giyerken çok memnun değil ama giyiyor .Sen de basit cümlelerle anlatırsan kendinle karşılaştırmalı olarak eminim anlayacaktır.
    Zaten evde ayakkabı giydirmemek gerekiyormuş,doktorumuz evde sakn giydirmeyin,dışarı çıkınca giydirin dedi.Evde de giydirmek sağlıklı değilmiş.
    O yüzden bir süre sonra dışarı =gezme=ayakkabı olayını algılıyorlar....Sizi çok öptük :)))

  2. annecik Says:

    hayırlı ramazanlar hayırlı yürümeler
    artık tonguçda yürüyenler kervanında yerini aldı dil gelişimi vücüt gelişimi vs. derken bir bakıyoruz bizide yaşlandırarak büyüyorlar her anları güzel

    sevgiler

  3. Adsız Says:

    canım ya alemsin
    kerametli balonlar ha...
    ama her anne memnun kalmış inan birazda olsa oyalandılar diye ama paşanın yürümesine destek olmasına çok sevindim inan
    e nede olsa okunmuş balon dimi...
    neyse gene çok teşekkür ediyor ve öpüyoruz
    gece uyanmaları bizdede çok
    acaba açmı kalıyorlar,memeyemi alışkanlık,rahatlama duygusumu ben karar veremedim
    biberonuda almıyor süte başlarsak nolcak bilmiyorum
    acaba devam sütünümü denesek
    yada gece çayları varya ondan
    ben gece sütü düşünüyorum hem belki biberonada alışır
    iştahsızlık bizdede var sanırım ve umarım düzelir
    çok kastınmı dahada artar ama insan üzülüyor
    okul ve ramazanda iyi geçer umarım
    herşey gönlünce olsun
    yıldız

  4. Kremali'nin annesi Says:

    Balonlarin pesinden kosan tombik ayaklarini yerim ben onun:)) Allah nazardan saklasin.

    Ayakkabi muhalifleri partisinin bir uyesi bizim Kremali:) Eskiden cikarip atiyordu ayakkabilarini, ama son zamanlarda sanki biraz daha alisti gibi. Bir iki denemeden sonra anladim ki, yumusak deri ve tabanli patik ayakkabilarla daha rahat ediyor.

    Bence yer yatagina gecmeniz cok guzel bir gelisme. Cunku boylece senin yardimin olmadan da yatip kalkmayi ogrenir. Biz de Ali Kerem'i korkuluklu yatagindan yere terfi ettirmenin hazirliklarini yapiyoruz son bir iki haftadir:)

    Ramazan ayini tebrik ediyor, yuvandaki huzur ve bereketi daha da artirmasini diliyorum Ayca'cim.

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  5. YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) Says:

    Maşallah maşallah. Rabbim ömür boyu doğru adımlar atmayı nasibetsin, her iki manada da.

    Hayırlı olsun.

    Bir basamak daha yükselindi demek hayat merdiveninde. Bir basamak daha.
    Çok güzel bir duygu bu annesi, bir o kadar da zor olacak bilesin.

    Koş Ayça koş durumları var ufukta haberin ola.

    Kolaylıklar diliyorum.

  6. Mısır Patlağı :) Says:

    :)

    Maşşalah Hadi hayırlı Olsun :)

    Nazlı berra hala cesaretini toplamış değil :) Sizin yediğiniz herşeyden yemesi Çok güzel afiyet bal şeker olsun bebişlerimiz büyüsün :)

    Geçen sene Oruç tutmaya hasret biri olarak bende Bu sene heyecanlıyım Emzirirken zor olur diyenler neye göre dediler hiç anlayamadım beni hiç etkilemedi de : )

    Sevgiler..

  7. gül Says:

    maşallah hızlı tonguç'a
    çoğu konuda olduğu gibi yürümede de maşallah hızlı bebiş..
    yer yatağı 2 yaşına kadar güzel ama artık sen de mecburen vazgeçtin herhalde

  8. AYSUN Says:

    Hayırlı ramazanlar Ayçacım sana da... Ve tabii okullar açıldı. Allah kolaylık versin. İşiniz çok zor...

    Tonguç yürüyor demek:) Ne güzel bir haber...

  9. Adsız Says:

    Merhaba,
    Çok iyi hatırlayamıyorum ama sanırım Bauhaus'ta mı, Joker Bebe'de miydi, böyle tek kişilik yatakların falan yanına korkuluk olarak takılabilecek bi parça satılıyordu. Daha çok eşim ilgilendiği için ben tam hatırlayamıyorum sisteminin nasıl olduğunu ama oğlumuz biraz büyüyünce diğer odaya alıp yatağa da bu korkuluklardan takarız diye konuştuğumuzu hatırlıyorum. Sanırım biraz araştırarak bu sorunu çözebiliriz.
    Tebrik ediyorum delikanlıyı bu arada, sağlıklı, uzun bir ömür diliyorum. Sevgiler..
    Neslihan