Sarı Lale..


Benim Sarı Lalem :)

Oldukça güzel bir o kadar da keyifli bir haftasonu geçirdik ben Tonguç ve Baba Tonguç. Bu keyfi bize yaşatan Rabbime şükürler olsun.

Haftasonlarını çok sevmemin bir nedeni de baba oğulu böylesine eğlenirken, oynarken, daha bir kaynaşırken görmek. Doyma kelimesinin hakkını verdiler ikisi de. Hem oyuna hem birbirlerine doydular.



Simit böyle yenir :)



Cumartesi günü Feriköyden Maçka'ya, Maçka'dan Beşiktaş'a, Beşikaş'tan da Dolmabahçeye kadar yürüdük :)) Hızımızı alamadık bir türlü. Dönüşte de yürüyecektik ama ben yorgunluktan dolayı itiraz edince 2 metro yapıp geldik eve. Yorgunluktan hala ayaklarım sızlıyor :)




Beşiktaş'ı çok özlemişim. Baba Tonguç'la yürümeyi de. Denizin, sakinliğin, sakinliği bozan kalabalığın ve yaşamayı unuttuğumuz daha bir çok türlü durumun havasını doyasıya çektik içimize. Ruhumuz dinlenmiş ve tazelenmiş, ayaklarımız bezmiş ve şişmiş olarak eve gelince bir de küçük ziyafet çektik kendimize. Tam oldu :)


Uykusu geldi Tonguç'un. Yüzünü kapatıyor uyumak için..


Tonguçbey ilk defa simitle tanıştı o gün. Seveceğini tahmin etmediğim gibi susamlar genzine gider tıkanır diye korkularım da boş çıktı. Çok sevdi, kemirdi durdu. Hem dişlerini kaşımanın hem de susam tanelerinin verdiği farklı tadla halinden memnun, koca yolu bitirdi bizimle beraber.





Emirgana gitmeyi çok istiyordum aslında bu haftasonu. Ama olmadı işte. Lale zamanı ya Fethi Paşa korusunda ya da Emirgan da olunmalı diye düşünüyorum. İzleyenlere eşsiz bir göz zevki yaşatan rengarenk laleler, ruhun tomurcuk çiçeklerini açtıran, sevgiye, inceliğe ve bütün güzelliklere bir davet bir Merhaba..






Laleleri yerinde göremesem de Beşiktaşta boş bulunan her 2 metrelik alana dikilmiş cadde kenarlarındaki lalelerin fotografını çektim. Egzos dumanlarının, kalabalığın, gürültünün, farkedilmeyi beklemenin birer örneğiydi her biri.. Sanırım çok güzel pozlar yakaladım :) hiç biri az ilerde kalkan otobüsü ya da onları farketmeyen insanları ele vermiyor..







Dün de yine ufak çaplı bir yürüyüş yaptık. Yine simit aldık yine yol boyu zevkle ıslatıp, kemirip, ısırıp durdu yeni oyuncağını Tonguç. Tabi üstü o kadar çok kirlendi ki 2 gün üst üste banyo yaptırmak zorunda kaldık. Boynuna yapışan susam taneleri, etrafa saçılan ufak simit kırıntıları görmeye değerdi doğrusu. İşin en güzel yanlarından biri de banyo Tonguç için. Doğduğundan beri daha bir kere mızmızlandığını itiraz ettiğini görmedim. En sevdiğimiz fiiller emmek, oyun oynamak ve banyo yapmak galiba :)



Bu aralar en favori yiyeceklerinden biri de salatalık :) kabuklarını soyup eline veriyorum. Onu da yine diş kaşıyıcı olarak kullanıyor, hem de suyunu emiyor. Dişler iyice uzayıp serpildiği için koparmaya da başladı, bir şey olur diye de korkuyorum ama artık onun da bir şekilde yiyeceklerle tanışıp öğrenmesi gerekiyor koparmayı, çiğnemeyi, yutmayı..



Rabbim! Açtıdığın bu güzel çiçekler gibi, bizim gönlümüzde de çiçekler açtır. Dargınlar barışsın, bekarlar evlensin, evliler çocuklansın :), yaşlılar mutlu olsun, bebekler sağlıkla büyüsün, kalbimizde eksik ne varsa tam olsun... Verdiğin ve vermediğin her şeye şükürler olsun..

13 yorum:

  1. gül Says:

    çok iyi yapıyorsun herşeyi vermekle şimdi yine bir bebeğim olsa senin gibi yapardım ben de korktum her şeyi vermekten ya da engellendim de ne oldu al işte seçici oldular.Doğru yoladasın Allahtan Tonguç'da iştahlı da seni tatmin ediyor.o güzel duana da bütün kalbimle AMİN diyorum

  2. Kremali'nin annesi Says:

    Ayca,

    Bu ne kadar renkli, ic acici bir yazi olmus. Ellerine yuregine saglik. Sayende Istanbul'daki baharin havasini taa buralarda hissettik:)

    Senin sari lale ne sansli. Anne ve babasiyla acik havada uzun yuruyuslere cikip sehrin renklerini, kokusunu bir guzel naksediyor hafizasina. Biliyorum her seferinde sikayet ediyorum halimden ama noolur artik buralar da isinsin, yesillensin, ciceklensin. Ali Kerem'in ic dunyasi da ilkbaharla renklensin artik noolur :( Cok bunaldik ic mekanlarda tikilip kalmaktan. Disari ciksak bile o hep araba koltugunun icinde ve kalin bir battaniyenin altinda oluyor, ruzgardan, kardan korunmak icin. Boyle devam ederse, dis dunyayi o kalin battaniyenin desenlerinden ibaret sanacak garibim:(

    Bu arada, Ali Kerem de salataligin cok fonksiyonlu bir sebze oldugunu kesfetti bu yakinlarda. Hem bir turlu ortaya cikmayan dislerini kasiyor hem de bir guzel suyunu emiyor:) Simit konusunda ise, sadece cesaretinize bravo diyebiliyorum:))

  3. Mısır Patlağı :) Says:

    Kırmızılar çok ama çok yakışmış :)

    Nazlıda simiti çok seviyor 5 aylıkken vermiştim ilk olarak :)

    Şimdilerde biz ne yersek onların hepsinden yiyor maşallah laleler ne süpper dimi tonguçta bizim sarı lalemiz :)

    havaların güzelellştiğini gördükçe nazlıyı bize tam vaktinde gönderip şu an dışarda ek besinleride alıp uzun aralıklarla gezebilen, bize ayak uyduran uyumak istediğinde altını kirlettiğinde belirten akıllı bir bebek olmasına izin veren Rabbime defalarca şükrediyorum ya ben bu güzel havalarda yeni doğum yapmış evde bunalacak olsaydım !! Valla dışarı çıkanlara özenip durucaktım :)

    Çok şükrediyorum çook beni benden daha iyi tanıyıp ona göre bir hayat programı çizen en bile kişiye ..

    Sevgilerrrrrrrrrrrr

  4. mummy Says:

    Amin amin amin...Ya annesi ben bayılıyorum senin bu oğluna yahu...Benim damadım olar mı bu yakışıklı??
    Allah yüzü gibi huyunu da ahlakını da ömrünü de güzel eylesin sevgiler...

  5. Esin Says:

    ayçacım duaların ne kadar güzel ...simit konusunda da çok cesursun bravo valla.

  6. firdevs Says:

    :) yahu su kapali havada gonlumde cicekler acti sanki :) ne guzel laleler bunlar :) Allah'in kudreti her yerde...

    ayrica canim simit istedi ee nerden bulcaz simdi :)

  7. Adsız Says:

    Allah sizi sevdiklerinize,sevdiklerinizi de size bağışlasın.Bebeğiniz çok güzel.Maşallah Tonguç bebeğe...Sevgiler...

  8. Adsız Says:

    Fotoğraflar çok güzel yaz geldi artık:) ne güzel gezmişsiniz kıskandım bizde lost izlicez sevdasına evde kapalı kaldık çok şey kaçırmışız ya üzüldüm şimdi

  9. AYSUN Says:

    Ne güzel bir hafta sonu geçirmişsiniz Ayçacım... Resimler bir harika hele de sarı lale süpper:)

    Biz de önümüzdeki pazar emirgan korusuna gideceğiz. Giderseniz belki de karşılaşırız:)

  10. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    âminnnnnn..
    ne güzel fotoğraflar bunlar ayça. bayıldım... laleler çok güzel...
    tonguç ise muhteşem... maşaallah barekallah. emirgan korusuna ben de gitmek istiyorum bakalım belki orda karşılaşır ve şu yakışıklıyı yakinen görürüz :D

  11. senem Says:

    Kirmizilar nasil da yakismis Tonguc'a... Canim benim, ne guzel de yemis simidini.. Cok akilli ve iyi bir cocuk olacak Tonguc, bu kadardan belli valla.

    Lale resimleri de harika. Biz de bir iki hafta once Emirgan'a gittik ama laleler henuz tam acmamisti. Cok hos bir haftasonu olmus :)

  12. Bir Hoş Seda imiş... Says:

    Canımcım kimlerle ne zaman buluşuyorsun bakalım yorumunu okudum sevindim seninlede tanışmayı çok isterim:)heleki maşallah ailece sevdiğimiz tonguçunda olacağını bilince :)Söylemeden geçemeyeceğim eşime dün tongucun resimlerini gösteriyordum maviş hırkasıyla gören eşim maşallah bu nasıl bir çocuk :)diye şaşkınlığını dile getirdi.feriköyden geçerken sizden bahsetmiştim de kendisine resimleri aktarıyordum :)))Ayrıca yazılarının sonuna eklediğin dualara bitiyorum desem beni anlarsın herhalde.Canı gönülden tüm dualarına amin diyorum.Duaları yazılarından hiç eksik etmezsin inşallah.Rabbim mutluluğunu daim etsin çekirdek ailenle.sevgiler

  13. Ayça Says:

    Gül Teşekkür ederim :) sizleri örnek alıyoruz biz. tavsiyeleriniz çok öenmli..

    Ayşe şule, eğer Kerem salatalıın farkına vardıysa simide bayılacak demektir. orda bulamazsın büyük ihtimalle ama bence dene. hem yolla artı keremi de oyun oynayalım annesi?
    dişlerden ne habwer parti zamanı sizi bekliyoruz..

    Mısır patlağı çok haklısın. şu an öyle eğlenceli ki onlarla oynamak ve olmak. diş huysuzluğu dışında tabi :) hala söylemedin ne zama buluşuyıoruz? biz bu kızı isticez sizden annesi :) kerem nasılsa uzaklarda onu mu beklicek nazlı :)) hm uzaklara kız mı verilirmiş :)))

    sevgili mummy
    sanada hayırlı doğum diliyoruz. kızın bir doğsun bakalım seni kadar güzel mi :)))

    esin sağol. bence sende dene hiç de sanıldığı gibi değil.

    firdevs 3. bebek durumları filan varsa hemen kargoya vereyim sen iste yeter ki :)

    Mihriban hoşgelsin sefalar getirdin :)sağolasın

    Aysun iç çektim siz buluşunca haberimiz olsa davetsiz misafir olarak katılırdık yüzsüzlük yapıp ): bizde çok istiyoruz berk abiyle tanışmayı. Emirgan biraz zor gibi ama neden olmasın..

    Minik Talhanın annesi bu yine bir blog buluşması galiba. Çok isteriz gelmeyi ayarlamaya çalışalım bakalım. saat kaçta buluşuyorsunuz ve tam olarak nerde mail yazarsanız sevinirim

    Ahh çikoata bebek gelsen de o mis kokunu içimize çeksek :)
    pıtırcık teyze senle de gidelim lalelere :)