İki dişimiz çıktı çıkmasına ama yine de huzursuzluk devam ediyor. Birkaç gündür yemek yemek bile istemiyor. Sabah babaannesi kahvaltısını zar zor veriyormuş, öğle çorbasnı yine aynı şekilde. Bereket ki emmeye devam ediyor ve akşam verdiğim çobaları içiyor.
Akşam yemeklerini hep beraber yiyoruz. Bunun etkisi olabilir yemesinde bir de normalde çok sık aralıklarla yiyor olmasına rağmen şu an yemesi için çok ısrar etmiyorum. O nedenle iyice acıkıyor da yiyor olabilir.
Zor bir dönem olacağı kesin. İştahlı oğlumuz, sanıyorum diş çıkarma süreci biraz daha hız kazandığında kilosunu vermiş ve süzülmüş olacak.
En çok da geceleri ağlayarak uyanması beni üzüyor. Yarı uyanık, yarı baygın uyuyan ben, neye uğradığımı anlamıyorum. Birden ağlamaya başlıyor, alıp emziriyorum, uyumaya devam ediyor. Acıkmaktan ziyade kendini rahatlatıyor, annesinin sıcalığında güven ve huzur duyuyor gibi geliyor bana.
Bu sabah yine çok erken uyandı ve sonrasında uyumadı. Ben öğlen eve gelene kadar sadece yarım saat uyumuş, o da zorla. Dün de böyleydi. Umarım ağrıyan damakları rahatlar ve dişleri bir an önce tamamlanır. İnsan üzülüyor ama birşey de yapamıyor.

Ben merak ediyorum. Dişler hangi aralıklarla çıkıyor? Bir ilaç kullanmak ya da bir şey sürmek gerekiyor mu? Ya da bu süreci nasıl geçirmek gerekiyor? Yapmam gereken bir şey var mı?

Ateş ya da ishali yok ama bu günlerde müthiş derecede terliyor. Dişle alakalı mı? normal mi? onu da bilmiyorum.. Üzerini az örteyim diyorum ama bu seferde içim rahat etmiyor biz yorgan da uyurken o battaniye de üşür diye..


Bu ay, Tonguç daha bir farklı geliyor gözüme. Dönüm noktalarından birini yaşıyoruz sanki. Bir küçük çocuk oldu bebeğim. Emzirirken artık kucağıma sığmıyor bacakları. Sarılır gibi elini omzuma doğru atıyor. Gülün üzerindeki çiğ tanesi gibi alnında damla damla ter, mis gibi bebek kokuyor.

Anneannesinin ben bekarken ördüğü, Tonguç'un erkek adam süveteri :))

Kahvaltı da cicibebe bisküvisi kullanmıyorum. Ya tam buğday unu, çavdar ekmeği içi ya da geçen gün yaptığım kur+bis veriyorum. Babaannesi sırayla yediriyor sağolsun.
Kur+bis kurabiyeye benzeyen bir bisküvi :) İçine ne kadar neden koydum hatırlamasam da küçük bir denemeydi. Denilme yanılma ve uydurma metoduyla yapılmış iyi niyetli bebek bisküvileri :)

İçindekiler: Tereyağ+pekmez+1 yumurta sarısı+tam buğday unu+vanilin
ama miktarları tamamen göz kararı.



Rabbim! Sen sabredenler ve adil olanlardan eyle bizi.. Amin

19 yorum:

  1. Kremali'nin annesi Says:

    Sevgili Ayca,

    Guzel yegenimin yeni resimlerini bekliyordum nice zamandir. Nihayet bugun gordum ve icim acildi sabah sabah. Aslinda cok da zaman gecmemisti aradan ama bu kadar zamanda bile ne kadar buyumus masaallah. Dedigin gibi bebek degil cocuk olmus resmen:)

    Sanirim onemli bir donemecten geciyorlar su siralarda. Ali Kerem de gozume o kadar buyuk geliyorki bu gunlerde. Artik yuzukoyun yatarken karninin ustunde pergel misali firil firil donuyor, kedi gibi elleri ustune kalkip geri geri emekliyor, durup poposunun ustune oturuyor, yataginin parmakliklarina tirmanip asagiya bakiyor. Sevindirici ama bir o kadar da korkutucu bir surec, cunku artik dusup uf olmaya, bulundugu mekandaki tehlikeli noktalari tespit ve teftis etmeye basladi bizim merakli tursucu:) Bir de sadece fiziki degil duygusal olarak da buyuduler sanki. Daha bir bilmis bilmis bakiyor, buyuk adam tepkileri veriyor, kizdiginda bizi azarliyor beyefendi:)

    Keske tecrubeli bir anne olsam da sorularina guvenle cevap verebilsem Ayca'cim. Ama iki konu var ki, okuduklarimdan yola cikarak, biraz ahkam kesmek istiyorum. Birincisi, eskisi kadar SIK SIK yememesi bence son derece normal ve saglikli bir durum. Buyume surecinin bir gostergesi yani. Ayrica gece uyanmalarinin azaltilmasi icin de bebeklerin gunduzleri cok SIK yedirilmemesi gerekiyormus. Cunku bebek gunduz edindigi zirt pirt yeme refleksini gece de devam ettirirmis. Diger taraftan valla Tonguc iyi dayaniyor o kalin kalin suveter ve kazaklara. Bizim kulturumuzde maalesef cocugunu cok giydirmeyen anneye iyi gozle bakilmiyor. Oysa ki, cocugun buyuyup gelismek icin hareket etmeye ve bunu yaparken de olabildigince rahat, terletmeyen kiyafetler giymeye ihtiyaci var. Sahsen ben Ali Kerem'in ustune evde body disinda bir sey giydirmiyorum. Zaten o da fazlasindan SIKILIYOR ve ustundeki bodysiyle mutlu mesut oynuyor :) Gece yatarken de uyku tulumu ve ince bir battaniye, hepsi o kadar.

    Yine yazdim da yazdim, kendi bloguma yazacak bir sey kalmadi. Eh ben de kopyala yapistir yapar, bedavadan bir post kotaririm kendime :))

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  2. Adsız Says:

    ayçacım canım ya kolay gelsin
    gece huysuzluğu kötü bilirim
    doktoruna bir sorsana
    iştahsızlığı dediğin gibi diştende olabilir ama çıkmamışmıydıki
    çıktıktan sonrada yaparmı böyle
    ateş ishal yoksa bilmiyorum tam ama dişten olmayabilirde
    idrar yolu enfeksiyonuda iştahsızlık yaparmış bir araştır istersen ama bence doktoru ile görüş
    paşayı üzme annişi...
    sende üzülme
    hiçbir sebepsizde olabilir tabi onların algıları güçlü
    senden etkilenebilir biliyosun
    stresin,yorgunluğun geçmiş olabilir yada bahar...
    nede olsa yeryüzündeki ilk ilkbaharları dimi

    kendinize iyi bakın

    bu arada avakado müthiş yararlı imiş,muz püresi ile ver,çok güzel oluyo ve yiyorlar
    dene bakalım sevecekmi
    haber ver ha
    öptük
    yıldız

  3. mummy Says:

    Allah sabırlar versin Ayça..Çok zor bi dönem yeğenimden biliyorum..Ablama doktoru rahatlatıcı bi jel vermişti çok zorda kalırsa onu sürüyordu dişetlerine..Bi doktoruna sor istersen..Geçmişler olsun tekrar yakışıklıya..Göz açıp lkapatıncaya kadar çıksın dişler de rahatlasın inşallah.Maşallah ona...Sevgiler..

  4. Adsız Says:

    Ayça merhabalar,

    Zor iş diş çıkarmak , çıkaran ve bakanlar için. Biz Ege'ye Dentinox adında jel sürüyoruz. doktoru verdi. Günde 3 kez sürebiliyorsun ama ben akşam karnı tokken uykudan önce sürüyorum.

    Kolaylıkla çıkıverir tüm dişler umarım.

    Sevgiler,
    Elif

  5. firdevs Says:

    0 yorum yaziyor ama 4 yorum var :p acinca sasirdim :)

    benim minikler dis cikarirken pek problem yasamadilar :) hatta kucuk oglumun disleri tamamlandimi diye ara sira bakiyordum :p

    benim sana bir onerim var :p benim kivircikta geceleri cok sik uyanmaya baslamisti . bende giyip yikanmamis bir kiyafetimi yanina koyuyordum :p o da benimle yattigini saniyordu :)) hain anne :p sende dene istersen belki gece daha iyi uyur;)

    gecmis olsun :)

  6. Ayça Says:

    AYşe Şule Sağolasın :) Bizde sizi ve Keremi çok seviyoruz ve sık sık görmek istiyoruz. BLog olayına da çok sevindik bu yüzden ama daha çok yazı bekliyoruz :)

    Çok kalın gydirmiyorum aslında bu yüzden büyüklerden bol bol nasihat işitiyorum zaten,resim seni yanıltmasın. Ama hiç body lede oturtmadım ne yalan söyliyeyim. Kendin gibi giydir demişti dr. o yüzden kendim gibi giydiriyorum. Ben o an ne giyiyorsam o da öyle giyiniyor.
    Bu arada Kerem neler yiyor? İster yoruma yaz ister bloguna kopyala yapıştır :)
    öpüyoruz bal yanaklardan..


    sevgili yıldız,
    onu üzmemek için elimden geleni yapıyorum inan bana. dr. kontrolünde jeli soracağım haber veririm ayrıca avakado hiç yemedim :) bir ara alır tonguça veririm ama tavsien üzerine :)

    sevgili mummy tatil fotolarıyla yeterinde iç çektirdiniz bize :) sylemeden edemicem. Aynı zamanda hoş da geldiniz. Jeli dr a sorucam bakalım hangi marka? ve işe yarıyor mu?

    Sevgili Elif seni görmüş kadar oldum yorumunu okuyunca. Çok mutlu oldum. Sen de, benim görmeden gönül bağıyla bağlı olduklarımdansın :) Belki anlatanın sana karşı gösterdiği saygı ve değer cümlelerinden belki de sesindeki içtenlikten.. neden olursa olsun seni çok seviyorum :) acemi bir sevgili gibi yzılmış bu sözleri umarım yanlış anlamazsın. Dediğin Jeli Baba Tonguç bir arkadaşından duyup almış benim haberim olmadan. ben dr. konrtolünde sorup onay allıp kullanmayı planlıyorum belki o daha farklı birşey verir ya da hiç vermez bilemiyorum. Siz neler yapıyorsunz Ege nasıl? ahhh size de bir blog lazım.

  7. Ayça Says:

    peki firdevs bu gece denicem bakalım sonuç nasıl olacak?

  8. Kremali'nin annesi Says:

    Ah Ayca'cim ah, zaten bizim oglan da anladi benim fetret devrine girdigimi. Dun aksam klavyenin basina gecip o yazmis blogumuzun yeni yazisini :) Hatta okuyucu yorumu bilem almis keyata "annesi yazma isini erbabina birak" diye. Ama dur, ben biliyorum yapacagimi o bacaksiza :)

  9. Ayça Says:

    Annesi kızma oğluşuna. TOnguç ısrar etmiştir belki :) hem keremin türk arkadaşı var mı oralarda napsın çocuk arkadaşlarıyla kanaşmakderdini anlatmk istemiş.. :) öpüyoruz o bacaksızı..

  10. Esin Says:

    ayçacım hiç üzülme bu geçici bir süreç.Ömer de de aynıları olmuştu ve üst dişleri çıkar çıkmaz herşey düzeliyor .Ömer de yaklaşık 1-1,5 gibi bir süre yemedi ,doktorumuz çok zorlmayın kendi haline bırakın dedi , biz de istediğinde istediği kadar yedirdik ama bol bol emzirdim ki anne sütü onu takviye etsin.Tabii haliyle kilo alımı çok iyi değildi.Diş çıkardığı dönem de ateş için gittiğimizde ,doktor tarttı.15 günde sadece 150 gram almış .
    Şimdi çok şükür üst dişlerimiz çıktı ,oğlumda normale döndü .Eskisi gibi boğazlı ...Hiç bir şeye hayır demiyor ve bol bol süt emiyor.
    İçini ferah tut...ikinizi de öpüyoruz...

  11. Adsız Says:

    ben de merak ettim kahvaltı bölümünü, tam buğday unlu ekmeğin içini koyuyorsun sonra nelerle karıştırıyorsun malum bizim alperen hala maalesef ezme kahvaltı yiyor da
    tonguç dişte deneyimli kısa sürede atlatır inşallah

  12. уαѕємiη Says:

    maaşallah oğluşa çok tatlıı

    dişler için de Allah kolaylık versin bu dönemde sürekli emmek istiyorlar olan bize oluyor :)) jeller rahatlatıcı olabiliyor

    ağrısız sızısız çıksın inş. oğluşun dişleri

    sevgilerr

  13. Kremali'nin annesi Says:

    Ayca'cim, maalesef bizim yasadigimiz sehirde kucuk cocuklu Turk aile hic yok. Sagolsun cocuk yurekli/ruhlu cok cici abla ve abileri var, burada doktora yapan; arada onlarla bulusup oynuyor yavrum. Ha bir de Hintli sozlusu var bizim oglanin benim yakin bir arkadasimin 14 aylik kizi; dogumundan hemen sonra annesinden bile once ben almistim kucagima, bende cok ozel bir yeri olan sirin bir ufaklik kendileri, iste bir de onunla oynuyor arada:)

  14. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    sulu diş kaşıyıcıları var belki o rahatlatabilir tonguçun dişlerini. birde buzdolabına konulanlar var sanırım. eczaneye bir sor istersen. allah kolaylık versin. diş çıkarma süreci insanı yıpratıyor. ama geçeceğini düşünerek rahatlamaya çalış... rabbim kolaylıkla gelmesini sağlasın inci tanelerinin.

  15. Esin Says:

    jel konusunu ben doktoruma sormuştum o da kulanmayı tavsiye etmedi kimyasal sonuçta dedi.Onun yerine ıslak bir tülbentle arada silebilirsin diş yerlerini, tonguçu rahatlatabilir .içi su dolu diş kaşıyıcılar da işe yarıyor .ömer önceden o diş kaşıyıcıları hiç eline almazdı şimdi sürekli elinde rahatlattığını anladı sanırım .

  16. Anne ve Bebisi Says:

    Ah, dis demeyin bana:)) Cifter cifter cikarmaya calisiyor, bana da kok sokturuyor:) Cok zor zamanlar. Hepsi cabucak atlatir sanirim.

    Jel falan var sanirim ama MK'da ise yaramadi. Bir de sadece sanci meselesi degil bence, cocugun tum gununu, tum huyunu-suyunu etkiliyor. Mizmizlik, huysuzluk ouyor uzerlerinde. Tek ilaci sabir galiba:) Disler cikana kadar sabir, sonra yeni maceralara yelken acacagiz:))

  17. siyap Says:

    gerçekten şu diş işi çok zor anlaşılan bizimki de bu günlerde çok huysuzlanmaya başladı allah sonumuzu hayır etsin :) sana da kolay gelsin hem sabaha kadar uyanıp duruyorsun hem de işe gidiyorsun.ben sanırım biraz büyüyünceye kadar çalışmıycam gerçekten insanı çok yorar bu durum.inşallah en kısa zamanda düzene girer uykuları sen de,tonguç da biraz rahatlarsınız sevgileeer...

  18. AYSUN Says:

    Ahh diş vahh diş diyorum Ayça'cım... Berk de şu an diş çıkarma döneminde:( Huysuz, iştahsız bir çocuk olup çıktı:( Üstüne bir de ateşlenince çok panik oldum ben de...

  19. Adsız Says:

    Ayçacım merhaba,
    ben de yorumunu okuyunca çok mutlu ve mahçup oldum.sevgiler her zaman karşılıklıdır emin ol.
    Egemin dişler çok fena. Çok ateş yaptı,iştahsız ve inanılmaz keyifsiz. Zamanın geçmesini bekliyoruz hep birlikte..
    Öp gıdığından yağuşuklunun benim için...
    Sevgiler,
    Elif