Sevgili Pınar'ın oyununa geç de olsa katılmak isterim..


Oyunun konusu çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şarkı ve şu an dinlediğinizde sizde hissettirdikleri...



Düşündüm. Aklıma bir sürü şarkı geldi. Ama hangisinin ilk olduğunu bir türlü hatırlayamadım :(



5 yaşlarımda çok yakın genç bir komşumuz vardı beni çok seven. Bazen eşi geç gelirdi eve o zaman ben onunla kalırdım. O zamanlarda radyodan Türk Sanat Müziği dinlediğimizi hatırlamıyorum ama şarkı ismi malesef yok hatırımda. İlkokul çağlarımda aynı müziklerle geçti. Bol bol Türk Sanat Müziği.



İlkokul 2 ya da 3 diye hatırlıyorum "Aynı çatı altında aşkımız bir yalanmış dönüp baktım maziye paylaşacak ne kalmış? Yıllar yorgun ben yorgunnn, boşa geçmiş seneler..." diye tüm sınıfın aynı şarıyı söylediğini hatırlıyorum :) Ama ben bu şarkıları sevmezdim ne yalan söyliyeyim. Türk Sanat Müziğini hala sevip hala dinlesem de benim favori şarkılarım daha başka. Hamileliğimden beri ve şu an yine aynı parçaları dinliyor ve dinlettiriyorum Tonguç'a da :)



İlkokulun son yılları ve ortaokul zamanlarımda da Müslüm Gürses, İbrahim Tatlıses gibi Arabesk Müzik sanatçılarının nerdeyse tüm kaset ve şarkılarıyla Ahmet Kaya'nın yine aynı şekilde tüm şarkılarını dinledim. Ezberleyip kusana kadar :) Bu tercih kesinlikle benimle alakalı değildi :) Diyarbakır'da ilkokulu okumuş ve 2 abisi olan evin küçük kızı için mecburi bir durumdu bu. Hem şehir hem de onların ergenlik döneminde olmaları nedeniyle benim çocukluk şarkılarım karamsar, isyankar oldu.



Lise de kendimi buldum :) Rock müzik hastası biri oldum :)) Hala Şebnem Ferah dinler hala Şebnem konserlerine giderim.. işte bu benim dediğim, beni anlatan sözler ve müzik. Çoğuna garip gelip, yakıştıramayanlar olsa da seviyorum kardeşim napayım :)



Unutmadan bir de türkü seven tarafım vardır. O da babamdan bana geçti diyebilirim. Onun her zaman dilinde bir türküsü olur, söyler durur :)



Eskiden ve hala dinlediğim, Türkü ve Türk Sanat Müziği parçaları hala aynı lezzet de ve güzellikte benim için.



Ahmet Özhan-Bak Yeşil Yeşil



Emel Sayın- Gözler Kalbin Aynasıdır



Zeki Müren- Mihrabım Diyerek,



Duydum ki Unutmuşsun Gzölerimin Rengini



Gesi Bağları, Konyalım, Misket :), Deryalar


Tüm İstanbul Şarkıları özellikle Üsküdara Gideriken :)



En sevdiğim şarkılar.. Bunları dinlerken Kendimi bir kayıkta buluyorum karşıya geçmek için, bir elimde şemsiye bir elimde gül kokulu mendil :) Karşımda oturan Baba Tonguç a bakıp gülümsüyorum :) Ya da bazen dinlerken, annemin göğsüne yaslanmış sıcak elini tutup, ona onu özlediğimi söylerken buluyorum kendimi.. Her şarkı da yeni bir hayal kurup eski anılara gidiyorum kısacası :)



Şu aralar, Küçük kurbağa ve minik kuşu öğretiyorum Tonguç 'a. Henüz Şebnem dinletmedim. Sakinliğini bozmasın diye :) Pek sakin bir çocuk ya :))



Pınarcım biraz geç kaldık ve pek senin istediğin gibi olmadı sanıyorum ama kusura bakma artık. Seni ve O güzeller güzeli Oğlunu CAN' ımızı öpüyorum.


O kadar müzikten bahsedince açtık dinliyoruz biz de Tonguç'la. Dilimize dolandı bile "Pencere açıldı Bilal Oğlan, piston patladııııı" :) Sizde eşlik etmek ister misiniz?


-----


Rabbim! Sen ailemi, akrabalarımı, arkadaşlarımı kazadan, beladan ve kötülükten koru, onlara yardım et, işlerinde kolaylıklar ver.. Amin

3 yorum:

  1. firdevs Says:

    :))) Allahim :) bir insanin muzik zevkleri bu kadarmi benzer :)

  2. Ayça Says:

    Fransa' da Misket mi Dinliyorsun Fİrdevs :))

  3. firdevs Says:

    :)) yok ayca misket haric :p ama diger tum saydigin sarkilari ve sarkicilari severim :)) ozellikle gozler kalbin aynasidir ve gesi baglarini pek severim :)

    turku deyince aklima ilk yavuz bingol ve zara gelir :)

    ayrica benim de 2 abim var :p iyy hep ferdi tayfur , muslum gurses , ahmet kaya dinlerlerdi :)) bunalim dolu gunler :p sukur artik kendi zevkime kavustum :))

    ayrica fransa'da misket dinlemek yasakmi kardesim :))))

    sevglier..