Yağuşuklu :)

Yağuşuklu muyum?

Biliyordum zaten :))


Hem yağuşuklu hem karizmayım :)

Sevgili Pınar, inan ben masumum, suçlu Tonguç :) Verdiklerimi dilinin ucuyla yalamak, ittirmek, öğürmek şöyle dursun bittiği zaman ağlıyor.. Hatta dün elmanın suyunu değil püresini verdim pütür müdür dinlemedi yalayıp yuttu bizimkisi.


Seni kötü etkilemek istemem sonuçta bir karar almışsın uygulamalısın. Daha öncede söylediğim gibi ek gıda olayı bebekten bebeğe değişen bir durum. Biz Tonguç'un gerek kilo ve boy olarak gerekse yemeklere olan tutumu ile çoktan hazır olduğunu görüyoruz anne ve babası olarak. Hatta yediği ve tam doyduğu zaman her şey daha rahat ve kolay oluyor, üçümüz için de.


Bu konuda yetiştiriliş de önemli gibi geliyor bana. Ben ve eşim, Tonguç gibi daha 6. ayı beklemeden ek gıdaya başlamışız. Bir problem olmamış. İkimizde şu an hem sağlıklıyız hem de yemekten zevk alan ve yemeği zevke dönüşüten insanlarız :) Annem hala her telefonda Tonguç'a çorba suyu da ver, şunu da ver, bunu da ver deyip duruyor mesela. Gelenekselliğimizden ödün vermiyoruz, zararını da görmüyoruz :)


Son olarak bir çok arkadaşımın bana söylediği şey şu, "biz 6. ay sonunda başladık ve çok zorlandık keşke daha önce verseymişiz , iyi yapmışsın".


Karar senin 6 ay sadece anne sütü alan Dünya Tatlısı Can da büyüyecek, Hem anne sütü hem ek gıda alan Benim Minik Kuşum Tonguç'um da :) Bütün bunları dünya meselesi yapan bizler de :)


Rabbim yavrularımızın hep gülen yüzlerini göstersin bizlere..

14 yorum:

  1. Adsız Says:

    ayça selam ben yıldız
    ek gıda konusunda senle hemfikirim
    bizde elma suyu ve havuç suyuna başlamıştık kendimizce
    doktorda yoğurda ve meyve sularına başlayın deyince anladıkkki doğru yoldayız
    bizimkide kaşığı geri çekince yine bekliyo,yüzü düşüyo....
    doktor her bebeğin farklı olduğunu ama bizim hazır olduğumuzu söyledi
    alerji için her seçtiğim gıdayı 5 gün veriyorum sonra öbürüne
    ama alıyo tıpkı tonguç gibi yani
    bu arada tonguç ekim doğumlumu
    ve okul eve yakın demiştin kuvayi milliye,kurtuluş lisesi yada kurtuluş ilköğretimdemisin merak ettim cevap vermeyebilirsin canım
    benim annemde çorba suyuna başla diyo havuç-patates-pirinç gibi
    bakalım haftaya umarım
    hiç muhallebi denedinmi

  2. Adsız Says:

    burhanda kimmişki yakışıklı olsun
    tek yağuşuklu sensin tatlım,yıldız

  3. AYSUN Says:

    hem de ne yağuşuklu. yakalayıp ısırmak geliyor içimden:)

  4. Ayça Says:

    Teşekkürler Yıldız ve Aysun :)

    yıldız Tonguç 19 eylül doğumlu. Arşivde vardı doğum tarihi.
    muhallebi henüz hiç denemedim. uzun bir süre de denemeyi düşünmüyorum şekerli olduğu için. Sütü bırakma ihtimaline karşı şekersiz evde yaptığım besinleri yedirmenin daha doğru olacağını düşünüyorum.

  5. Seyhan Says:

    öperim o yağusukluyu ben ya, annesi görmeden de bide ısırırım :)

  6. Pınarın Kulubesi Says:

    Ayça, dün yine kendimi Can'a muz verirken yakaladım. Ben de Can'ı çok hazır görüyorum. Daha fazlası için nasıl isyan ediyordu görsen. Ama diğer korkum zaten kilosu bir hayli yerinde olan oğluşun daha fazla kilo alıp ilerde kilo sorunu yaşaması. O yüzden anne sütüyle bir nebze frenlerim diyorum ama benim sütte birşeyler var herhalde, hala kilo aldırmaya devam ediyor:)
    Bu ayki kontrolde konuşayım doktorla bakalım. Şu an sadece tattırıyorum, doyumluk vermiyorum. Evde yoğurt yapıp yedireyim diyorum bakalım hafiften. Bir yandan da sütüm azalır diye korkuyorum bunları yiyince sütü daha az içecek diye. Dün ıhlamura bir çay kaşığı pekmez katıp içirdim. Annem beni uzun süre emzirmiş. 2.5 yıl. Bakalım Can kaç yaşına kadar anne sütü alacak? Ayça birkaç sorum olacak. Tonguç ek gıdaya geçince nasıl rahat etti? Sizler nasıl rahat ettiniz? Günün hangi vakitlerinde ek gıda hangi vakitlerinde anne sütü alıyor?
    Yağuşuklu mu yağuşuklu Tonguç, ilerde kızlar kapınızı çalacak bu yakışıklıyı görmek için:)

  7. Ayça Says:

    Merhaba Pınar :)
    Bir kere başta şunu söylüyeyim: Tonguçun bende kesinlikle 2 yaşına kadar anne sütü almasını istiyorum.O bambaşka bir şifa çünkü. Biz tonguç'a ek gıdaya başladıktan sonra uyumayan oğlumuz uzun gündüz ve gece uykuları uyumaya başladı. Gündüz hiç uyumazdı mesela şu an günde düzenli olarak 2 kere uyuyor. uyuduğu için keyfi müthiş yerinde. bizim de tabi :) Yerken heyecan yapıyor mutlu oluyor bunu görebiliyoruz. enerjik hareketli ama mızmızlaması yok :) Yemek düzeni oluştu ne zaman ne yapacağımızı bilir olduk o da öyle.
    Öğleye doğru elma ya da portakal suyu veriyorum, sonra uyuyor zaten. Öğlen kalkınca yesin diye bir sebce çorbası ikindi de de yoğurt veriyorum. anne sütünün sınırlaması yok. İstediği zaman isediği kadar emiyor. mesela meyve suyunu içtikten sonra yine de süt isteyebiliyor bende veriyorum. Onu dışında şuan başka bişey vermiyorum. akşam çok nadir bir iki kere elma muz karışık püre vermiştim o kadar..
    benim de korkum anne sütünü az istemesiydi ama öyle bişey omadı yese de emmek istiyor :) hatta biz dalga geçiyoruz yemek sonrası içilen keyif kahvesi gibi emiyor sütünü diye :)
    ha birde hazır hiç bişey kullanmıyorum içinde şker oluyor diye. şekersiz deseler bile tatlı oluyor hazır gıdalar, anne sütünü bırakabiliyor,bir arkadaşımın oğlu öyle bırakmıştı.

  8. Adsız Says:

    allah bağışlasın tonguç maşallah çok tatlı benimde bir oğlum var 4,5 aylık bende elma armut portakal yediriyorum isteyerek yiyor yoğurt da yedirmek istiyorum ama mayalaybilecekmiyim emin değilim yoğurdu günlük sütlerle mi yapıyorsunuz
    allaha emanet olun
    nida

  9. Ayça Says:

    Merhaba Nida :) Teşekkürler öncelikle. Günlük süt nerde satılıyor haberim yok işin açıkçası siz öğrenirseniz bana da haber verin:) şimdilik uht ambalajlı sütlerle mayalamaya çalışıyorum. sevgiler

  10. AYSUN Says:

    Ayça günlük sütler genelde mahalle bakkallarında bulunuyor. Ben büyük marketlerde bulamadım ama köşedeki bakkalda var:P 2 günde bir aıyoruz. Berk hüüüp yapıyor:P

  11. Adsız Says:

    ayça selam
    bende yoğurt için günlük süt aradım
    ancak sonra şişe sütle yaptım güzelde oldu
    1 şişe süte 1 tatlı kaşığından biraz az yoğurtla yaptım tadı güzel oldu tabi bence
    günlük satan inek sahibi biri var dediler feriköyde ama onada 1-2 gün sonra bence süt katarlar herhalde
    yine şişe süt daha güvenli diye düşündüm
    sebze çorbalarında hiç karnabahar-süt denediğin oldumu
    sevgiler Yıldız

  12. Ayça Says:

    Aysun çok şaşırdım. Demek bakkallarda olabiliyor yarın ilk iş soracağım. Emzik konusunda da böyle olmuştu biz bir sürü emzik almıştık eczanelerden ama Tonguç en fazla arkadaşımın bakkaldan alıp getirdiği ucuz emziği emmişti :) Teşekkür ederim..

    Yıldızcım burda pek kimseyle muhabbetim yok, satıldığını bilmiyordum hem nerden nasıl ulaşırım güvenilir mi onlarda var. ama sen denersen ve tavsiye edersen biz de deneyebiliriz.
    Yıldız karnıbahar benim ömrümde belki bir kere tadına baktığım ve pişirmesini temizleesini bile bilmediğim bir sebze o yüzden henüz Tonguç'a yedirmiş değilim :))önce nasıl pişirildiğini ve tadını öğrenmeliyim sanıyorum :)

  13. Adsız Says:

    ayçacım açık sütü bende denemedim düşünmüyorumda nedense pek içime sinmedi
    banada eşim söyledi ama o da birinden duymuş
    biz şimdilik günlük şişe sütten memnunuz baruthanede satılıyor
    sebo börek var onun yanındaki bakkalda var ordan alıyoruz
    karnabaharı bende sevmem pekde yapmam ama bebiş çorbalarında rastladımda ondan sordum
    ayça mutlaka yapmıştır dedim
    bu arada pzt.iş başı sanırım
    nasıl hissediyorsun?
    sevgiler Yıldız

  14. AsYa Says:

    mrb ayça,
    ek gıda konusunda bende sana katılıyorum demeden geçemedim..
    her bebek farklı sonuçta,her bebek için ansıl 6 ay beklenmiyorsa ek gıda için ve buna doktor karar verebiliyorsa başlayın yada başlamayın diye bizde anne baba olarak pek de güzel karar verebiliriz..
    bende Efe'nin hazır olduğunu hissediyorum..
    şu anda 5 buçuk aylık ben azcık da olsa başladım..doktora kalsa ayda 500 gram gibi aldığı için gerek yokmuş..
    ama ben öyle hissetmiyorum..
    çocuklar zaten istediklerini belli ediyorlar..
    anne sütünü kesmiyoruz ki sonuçta asıl gıda anne sütü..