Okulda İlk Günler


Okulda zaman nerdeyse hiç ilerlemiyor. Geçip gitsin diye baktığım dakikalar benimle inatlaşırcasına yerinde sayıyor. Aklım hep oğlumda kalıyor..
Okulun ilk ve son günlerini, öğrenciliğimden öğretmenliğime hiç sevmedim. Bu günlerde öğrenciler, kendilerinden, okuldan bi haber, akıl beş karış havada, tatil modunda, dersi kaynatma peşinde olurlar. Hem "Öğretmenim ilk günden ders mi işlenir? " diye veryansın ederler hem de " Ne yapmak istersiniz, söyleyin o konuda konuşalım" sorusuna asla yanıt bulamaz, aralarında gülüşmeyi fısıldaşmayı seçerler. Ne ders anlatablirsin onların bu hallerinden dolayı ne de adam gibi muhabbet edebilirsin.

Girdiğim yeni sınıflara ilk ders özgeçmişlerini yazdırdım. Biri Matematik özgeçmişi, diğeri de hayatlarının özgeçmişi.. İlginç yazılar, kurnaz fikirler, yağ damlayan şirin sözler çıktı ortaya. Aslında vakit olsa bir kaçının resmini çekip isimsiz burda orjinalini yayınlamak isterdim ama vakit ve imkan yok şu an buna.
Öğrencilerden birisi birinci dönem karne notu için demiş ki " pek çalışmadım, karneme matematiğim 1 geldi, zaten öğretmen de de iş yoktu öğretmenim".
Bir başkası " derste sıkılıyorum, matematik ne işimize yarar ki, bence gereksiz bir ders"
bir diğeri, " hocam sadece toplama çıkarma yapsa derste diğer konuları işlemesek"
Bir dğeri, " ben okumayı 4. sınıfta söktüm, babam beni kitap okuyamıyorum dye dövüyordu o yüzden bende aptal oldum anlamıyorum hiç birşey".
...... daha uzayıp giden, unuttuğum neler neler..

Yazının içeriğinde pop yıldızlarından, yan komşunun kına gecesine, futbol takımının yenilgisinden, çatıda yapılmsı istenilen mangala kadar bir çok şey yazılmış. Yorumları size bırakıyorum.

Bunlar dışında başlamam gereken konulara bir türlü geçemiyorum, çünkü sınıfların yarılarından fazlası hala Tam sayılarda Dört İşlemi bile bilmiyor. Geçmişe döndüm ama yenilere nasıl geçeceğim? eskileri bıraksam yeni konulardan ne öğreteceğim bilemiyorum :(
Okul ve öğrenciler anlat anlat bitmez. Bu yıl ki öğrencilerim sanıyorum şimdiye kadar olanların içinde en durumu zayıf olanları. Gözlerinde büyüttükleri ve etraflarını boylarınca çevreleyen o duvarı yıkmak zor olacak. Yine de her zaman olduğu gibi hep bir daha bir daha bir daha deneyeceğim..

------<---<@ Tonguç' a gelince uyku ve yemek düzeni doğal olarak değişti, düzensizleşti. Bazen biz çıkarken uyuyor oluyor bazende uyanıveriyor. Dzensizlikten, uzun uykuları saatten dakikaya düşüyor ve uyku zamanları kayıyor. Ama yine de çok şükür iyi. Yeni bir düzene alışacağız inşallah her birimiz için zor olsa da. 3. dersin sonundaki 15 dakikalık tenefüste mutlaka eve gelip emziriyorum. Acıkmış oluyor ki cuk cuk emiyor :) gülümsemesi yorgunluğumu alıyor koşa koşa okula geri dönüyorum. Dün çok yorucu bir gündü. 2 gece üstüste uyumamanın gündüzde yorulmanın, git- gel lerin etkisiyle sızdım resmen. Dün, İlk 3 saat derse girip eve geldim. Emzirip tekrar okula döndüm. 5. saatim boş olduğu için, 1 derse girip tekrar eve geldim yarım saat oturup tekrar son ders için okula gittim, sonra son saat dersten çıkıp, koş Ayça koş deyip eve geldim. Aaa "Tonguç uyumuş Elması bitmiş" koş koş manava git gel derken derman kalmadı :) Tonguç özellikle son bir haftadır yerinde durmuyor. Yatmaktan sıkıldı yavrum, artık oturmak istiyor.Önce kendini öne doğru kaldırmaya çalışıyor deken ıkındığı için yüzü kıpkırmızı oluyor, göbeğini oynatıp ayaklarıyle direniyor. Kısacası minicik bedeniyle o bile uğraşıyor ve istediğini elde edene kadar uğraşmaktan yılmıyor. İnsanoğlunun yavrusu bile dediğim dedik diyor :)

Uzun uzun anlatmak istediğim çok şey var ama bu gün de yine çok yorgunum. Alışana kadar bu cümle ağzımdaki nakarat şarkı olacak :)
Sen Ey Rahmeti bol Rabbim! Ne olur tüm hastalara acil şifalar ver! Kimseyi zorda koyma! Dün gibi geleceğimizi de aydınlık eyle! Helal, hayırlı bol rızık ver tüm kardeşlerimize!. Her türlü kötülükten bizleri uzak tut! Yolundan ve sevginden ayırma.. Amin

4 yorum:

  1. Pınarın Kulubesi Says:

    Ah Ayça
    sen anlatırken yoruldum ben:( Yazık sana, ev-okul arasında git gel, Okulda sağsan sütünü, ertesi gün verse biberondan babannesi. Çok yoruluyorsun böyle, sütünün yerinde olması için bu kadar yorulman da iyi değil. Ben de uykusuz kalıyordum 1 ay 5 gün nasıl geçti şaşıyorum. Can'la birlikte ben de yatıyorum artık alıştım, yine birlikte kalkıyoruz sabahları- gece süt emmeye-emzirmeye kalkıyoruz kaç kere o ayrı tabi. Allah güç kuvvet versin sana. Öğrencilerin durumunu anlattın ya bir kere daha üzüldüm sana. Öğretmenlik çok zor iş hakikaten. Nasıl sabreder insan 4 işlemi bilmeyene daha.. Allah'ım ne olur sen çocuklarımızı bizden az akıllı yapma:)İmtihan etme bizi.

  2. Adsız Says:

    hakikaten koş ayça koş olmuşsun...
    öğrencilerin hali hep böyle sanırım yani hep muzurca ama zekicede galiba e bide sen yeni olunca bu hal normal galiba
    e bide matematik hocasısın
    kolay bir ders değil bide herkesin sevdiği bir ders değil
    işin zor ama unutmaki bi de annesin ve stres sütün düşmanı...
    bizzat yaşadım ve hiç önermem
    bence bu dönem sadece dinlen ve evet sağabilirsin Tonguçun buna hayır diyceğini sanmam
    ama genede sen bilirsin kalbin ne diyorsa odur...
    benim hanfendide yatmaktan baydı
    poposunu atarak anakucağından kalkma çabaları varki görme.
    yalnız bırakamıyoruz artık
    bide 2 gündür hiç olmayan sesler,gülmeler,bağırmalar...
    ve evet bizimde düzenimiz çabuk bozuluyor biraz evci,rahatçı ve düzeni seven bi hatun
    bunlardan biri bi gün aksayınca anında tepkisini veriyor
    e ama hep onların dediğide olmazki canım...
    Allah acılarını göstermesin hiçbirinin
    görüşmek üzere...
    yıldız

  3. Adsız Says:

    Öğretmenlik zor meslek gerçekten sabır,sevgi şart ben yapamazdım herhalde,çabuk sinirlenen bir yapım var.komşu çocukları dersleri için gelirdi bize,anlatırdım anlamayınca ve ben kızmaya başlayınca ablam dayanamaz alırdı elimden onları,o anlatmaya başlardı.
    Okulda süt sağma konusunda Pınar'a katılıyorum.Kendini bu kadar yormamalısın bence koştur koştur bi yere kadar. Hastalanabilirsin. Bizim şirkette arkadaşlar var evlerine gitmiyor hergün sağıyorlar.Tonguç'u görememiş olacaksın ama senin için daha rahat olur bence kendine iyi bak

  4. muko Says:

    öncee aminnnnnnnnnnnn diyelim duana..
    Allah yardımcın olsunn öğretmenlik çok zorrr öğretmenleirmizinn hakkı ödenmezz boşuna söylenmemeiş bu sözzz