HaftasonuTonguç :)



Güzel bir haftasonuydu.. Baba Tonguç, Tonguç ve Ayça üçlüsü yine uydurdukları oyunlar ve eğlencelerle başbaşa ama keyifli bir hafta sonu geçirdi. Yeni bir pasta denemesi yapıldı farklı olarak :) pastaya ilave ya da eksikler kendi aramızda belirtilse de, yine de 8 kişilik pastayı bir oturuşta mideye indirdik :)) bu da bizim farkımız galiba :)

Tonguç Cumartesi- Pazar babasına resmen doydu. Havaya doğru kaldırılıp uçtu uçtular, karnına dokunup ham ham yapmalar, bacaklarından ve gıdısından gıdıklanmalar.. daha türlü türlü oyunlarla gülmekten katıldı Yavru kuş.. Tabi yoğurt yerken hapşırıp ağzındakileri etrafa püskürtmesinden sonraki komik ve yalaşık pozisyonlar ise muhteşemdi, unutamam :)

O kadar alıştı ve sevdi ki oyunları, emerken bile kafayı çevirip, babaya bakıp gülmekten kendini alamadı.

----<--@ Unutmadan, çok şükür artık kaka problemimiz kalmadı. Nasıl şükretsem bilemiyorum. 11 gün hiç yapmadığı günleri düşününce ve şu an kendiliğinden yapınca demek ki bazı şeyleri zamana bırakmak gerekiyormuş ya da zamanla düzeliyormuş diyorum. 3. ayın kerametlerinden biri de bu olmuştu, yazmayı unutmuştum onun için yazıyorum.. Tonguç hiç uyumadığı kadar gündüz uyumaya başladı MAŞALLAH :) İnanamıyorum gerçekten, doğduğundan beri hiç böyle uzun uyumamıştı. Belki gören olsa, sen buna mı uyku diyorsun diye güler bana, ama bana göre müthiş bir durum :) Eğer bu bir düzene girme durumuysa ve devam edecekse bunun için de ayrıca çok mutlu olduğumu söylemeliyim. Tonguç son bir haftadır huysuzlanarak uykusunu belli ediyor, ve genelde de aynı saatlerde uyuyor. Bunun devam etmesi için dua ediyorum. Uykudan uyanınca Tonguç daha bir tatlı huzurlu oluyor çünkü. Bu gündüz uyuma durumu 4. ay başlangıcından mı yoksa ek gıdalara başladığımdan mıdır? diye düşünmüyor da değilim. Çünkü bir ihtimal, ek gıdalardan dolayı karnı tam doyduğu için de uyuyor olabilir. Mesela bu gün, babasının yaptığı yoğurdu ve sebzeli et yemeğini şapırdata şapırdata yedi :) Et yemeğinin içinde patates, havuç, bezelye, soğan, sarımsak ve et vardı. Biz de biraz patates, biraz havuç ve biraz da yemeğin suyundan koyup, püre yapıp verdik. Etle ilk tanışması oldu ve sanırım sevdi :)
-----<--@
Hafta sonu (Cumartesi) ayrıca ilk defa Bomonti (Feriköy) deki organik pazara gittim. İsmi organik olsa da China malı ürünler bile satılıyordu :) İlginç bir pazardı pek umduğum gibi olmasa da. Ben pazardayken Tonguç babasıyla evde kaldı.

8 yorum:

  1. firdevs Says:

    cok sevindim tonguc'un kakasini kendi kendine yapmasina:)

    Gercekten bebekler 3 aylikken gece ve gunduz uykulari duzene giriyor ;) Benim buyuk oglum tam tamina 3 aylik oldugu gun gece uyanmadan uyumustu :)) Allah'im o ne mutluluktu :) cunku geceleri hic uyumuyordu ! darisi tum uyumayan bebeklerin basina :))

  2. pinar Says:

    ayçacım, canım, güzel yorumların ve bloğumu ziyaretlerin için çok teşekkür ederim.işine karışmak gibi olmasın ama et yemeği yedirdiğini yazmışsın.henüz 4. ayda değilmi tonguç.daha çok minik.emir 7.aynı bitiriyor ama biz henüz bu saydığın birçok şeyi vermiyoruz.hele ki evde kendimiz için yaptığımız yemek sularından et ya da bezelye vs...bu et yemegi muhtemelen salça kullanarak yapılmıştır.şalça yasaklılar listesinde bezelyenin mevsimi değil kaldı ki mevsimi olsa bu sebzeyi yemek için o daha çok ufak.soğanı ve kıymayı ise emir 6 aylıkken kullanmaya başladık ama bir tane arpacık soğan o da sebze çorbasına ilave edildi.sarımsak hiç kullanmıyorum.
    lütfen beni yalnış anlama ben sadece kendi deneyimlerimi doktorun bana dediklerini paylaşıyorum seninle.tabikı bu güzel bebeğin annesi sensin ve en iyi şekilde büyütüyorsun onu..
    tonguçun yanaklarından öpüyoruz...

  3. Ayça Says:

    Merhaba Pınar :) yemek olayına yeni girdik ve 6. aya kadar yavaş yavaş her şeyden az da olsa tatmasını ve 6. aydan sonra da bizimle aynı sofraya oturması ve yemesini planlıyoruz. Baba Tonguç dr. ile konuşmuş, zaten sürekli de okuyor bu konuda, biraz da geleneksel bir tutumu var, Tonguç'unda bundan rahatsız olmadığını gördüğüm için müsade ediyorum. Yediklerini çok abartarak vermiyoruz zaten tadımlık yiyor elmayı da yoğurdu da çorbayı da. Alerjiden korkuyordum olmadı çok şükür öyle ki kabızlığı da gitti. Şimdilik herkes memnun :) Ne diyeyim sen de haklısın ama biraz korkmamak gerekiyor sanıyorum biraz da çocuğu tanımak.. Sağol canım yanımda olman bizi düşünmen ne güzel :) çok mutlu oldum

  4. Ayça Says:

    Bu arada soğan tam kavrulmuştu, salça kesinlikle içinde yoktu. bezelye taze bahçeden toplanıp dolaba konulmuştu ki bezelyenin kendisini vermedik. et de iyi pişmişti onu da yedirmedik. :) ya o öyle nım nım nım yerken daha fazlasını vermemek için kendimizi zor tuttuk zaten.. Yazan Baba Tonguç (yemeği yapan olarak )

  5. Anne ve Bebisi Says:

    Bu yemek isi sanirim yeni anne babalari (genelde anneleri:)) cok dusunduren bir konu. Ne zaman baslamali, ne vermeli, su doktor ne dedi, bu doktor ne diyor..? Benim bu konudaki gorusum Nasreddin Hoca misali:) "Sen de haklisin:)"

    Eskiler bir kuru ekmek, bir tarhana ile buyurmus koy yerinde:)

    Benim yemek konusundaki tek SIKINTIM, organik olmamalari. Organik olmayan seyleri ogluma yedirmek istemiyorum. Fikren beni rahatsiz eden bir konu bu. Ancak bazen, insanogunun her seye uyum sagladigi gibi bu hormonlara da bir gun uyum saglayacagini dusunuyorum:))

    Umarim tum bebisler-cocuklar gayet istahli ve saglikli olurlar:)

    Afiyet Olsun!

  6. AYSUN Says:

    Tonguç'a afiyet bal şeker olsun:) Biz de Berk'e 4 aylıkken ek gıdaları vermeye başlamıştık. Şükür ki artık herşeyi yiyor. Tabii ki doyuracak şekilde vermedik ama tadını bilsin diye yediriyorduk:)

  7. Seyhan Says:

    Selam Ayça ,

    yemek olayı hakkında çok fazla fikrim yok,anne ve Bebişinin dediği gibi anneye göre değişiyor,bazı enneler erken verir bazıları istesede yediremez.benim kuzenlerim 3 yaşına kadar tüm gıdaları blendırdan geçirerek püre halinde yediler ,en ufak bir katı şey ağızlarına girdiğinde kusmaya öğürmeye başlarlardı ,anneleri bu konuda biraz garipti gerçekten,ona göre yemeleri kolay olsun diye iyi niyetinden yapıyordu ama:( çoçuklara göre tüm gıdalar aynıydı yani,bana çok saçma geliyor onun için her şeyi olduğu gibi yedirerek alıştırmak gerekiyor.tabi baharatı salçayı abartmadan yiyebildiği ve sorun çıkmadığı sürece problem yok...Her anne çocuğu için en iyisini ister zaten

  8. Ayça Says:

    Haklısın Anne ve Bebişi bende herkesin kendince haklı oluğunu düşünüyorum sonuçta her bebek farklı ve her bebek bir şekilde nasıl doyarsa doysun büyüyor :)

    aysun Teşekkür ederiz güzel dileklerin için :)

    Pıtırcık blender olayını bende arkadaşımın tecrübesi sayesinde kullanmamaya karar vermiştim. hem vitamini de ölüyormuş :)

    Gerçeği ayrı güzel fotografları ayrıo güzel oğlumun o uyurken resimlerine bakıyorum :)