Yeni bir Yıl

Yetemiyorum ne kendime ne çocuklarıma. İşlere de yetişemiyorum. Hangisinin ucundan tutsam yarım kalıyor ortada boşlukta duranlarsa biribirine girip daha beter oluyor. Okul yoğunluğu hala aynı. Okulda yapamıyorum eve getirsem getirdiğimle kalıp okula geri götürüyorum.
Evde ise paçalarımdan ayrılmayan bir Elif'im var. Bakmaya koklamaya kıyamadığım o güzeller güzeli Elif beni paramparça bölüyor her sabah okula gitmek için kapıya yanaştığımda. Ağlayan mavi gözleri bir denize dönüşüyor sanki ve ben o denizde boğuluyorum. Hayat eğer yanından hiç ayrılmazsam güzel ona göre. Oturalım diz dize göz göze oynayalım başka ne ister ki? Ahhh benim canım kızım elim de olsa keşke ama :((

dittiiii
bittii
çişş
bekle
anane
menne (su)
söylüyor her gün yeni bir kelime öğreniyor.
Duyduğu her müziğe karşılık verip melodiye göre bir dans uyduruyor.
Kumandayı gördüğü anda eline alıp dilediğince kanal değiştiriyor. Pencereden dışarı seyretmeye bayılıyor. Bulaşık makinesini karıştırmaksa favorisi.
Çamaşırları makineye o yerleştiriyor . Eline peçete alıp masayı siliyor :)
Akşam babası gelince ona öyle bir sarılıyor ki göreni çatlatırcasına :))
Gösterişi seviyor cici deyip deyip giydiriyor kendini ve herkese ay ay ayyy yaptırıyor yapan olmazsa kendi yapıyor.
Yatmadan önce herkesin elini öpüp illa herkese baybay yapıp yaptırıyor :))
Burnunu kulaklarını ayaklarını vs. elleriyle dokunarak gösteriyor.
Doydun mu deyince kafa sallıyor evet dercesine.
Cadı mısın deyince cadı diyor o da bize.
Abisinin bir eşyasını aldığımızda ya da o aldığında "abimin" diyor :)
Kalemi abisinden güzel tutuyor :)
Ekşi tatları ve tavuğu özellikle çok seviyor. Her gün bol miktarda meyve yiyor muz elma kivi portakal hepsine bayılıyor abisinin aksine.
Abisi ne yapsa aynısını taklit ediyor.

Tonguç ise hastalıktan yeni kalktı ayağa. Bu okul olayı bizi bu yıl perişan etti. Hem o kadar seviyoruz hem de o kadar çok hasta oluyoruz.

Geçtiğimiz Çarşamba ateş -halsizlik -iştahsızlıkla başladı herşey Müthiş bir geniz akıntısı ve balgam vardı bir de. Okula gitmedi bir kaç gün hafta sonu da yüzmeye götürmedim. Bol ilaç ,bol uykuyla atlattık neyse ki. 4 saat ara ile bir calpol bir dolven verdik ateş için. Ateş için yapılması gereken tek şey bu imiş. Eğer buna rağmen ateş düşmüyor ise mutlaka dr. un görmesi şartmış. Bunun bir kısırdöngü olduğunu söyledi dr. muz. Ateş olunca yemek yemiyor çocuk iyice güçten düşüyor vs. Bu kısırdöngüyü ilaçlarla kırdık toparlandı ve yemeğe başladı şükür oğlum antibiyotıkse vermedik.
Zaman ayıramadığım güzel oğlum son 15 gündür yemek olayları yüzünden tekrar beni üzmeye başladı. Bazen bağıra çağıra bazen güzellikle yedirmeye çalışıyoruz. Sofrada yemek yemeği de oyun haline getirdi oyuna çevirirsek bir güzel yiyor ama ben bunu istemiyorum.

Değişik resimler yapıyor ve ben onun yaptığı resimlere bayılıyorum :):) belki annesi olduğum için bana hoş geliyor bilmiyorum ama gerçekten çok seviyorum yaptığı resimleri.
Son derece duygusal bir oğlum var bazen bu da beni oldukça zorluyor.

Bu gün onun sınıfına indim okul çıkışında. Arkadaşlarıyla birkaç etkinlik yaptık sınıfımdan getirdiğim malzemelerle. Sanıyorum bu durumu kıskandı ve bolca ağladı :)) Okulda beni görünce şımarmaz, bana güvenmez ben de bundan hoşnut olurdum ama bu durumda beni oldukça üzdü. Getirdiğim araç gereçleri paylaşmam ona ayrıcalık tanımamam ve diğer çocuklarla ilgilenmemi kaldıramadı. Evde ise konuştuk anlaştık :) herşey yoluna girdi.

2 yaşından bu yana Gündüz uykusu olmadığını duyanlar hep şaşırır Tonguç'a.Hele bu denli hareketli olduğunu görünce inanamazlar. Bu hareketlilik hala devam ediyor ve yerinde duramıyor oğlum.

Gece terlemeleri yok mu? O ise apayrı. Gece kaç defa üstünü değiştiriyoruz sayamıyorum. En az 4 ya da 5. Sırılsıklam oluyor. Termal atlet aldık biraz içim rahat ama yine de terlemeyi engellemediği için mecburen kalkıp üstünü değiştiriyoruz. Böyle olunca yıkanan çamaşırların haddi hesabı yok :) Bu kış günü en lazım olan şey se kurutma makinesi. Allah icat edenden razı olsun :))

Tonguç'um ayrı bir deniz, ayrı bir dünya. O benim ilk göz ağrım, ilk gözyaşım. Bana sarılışı "seni çok seviyorum annecim" deyişi yok mu içimin bütün buz taraflarını eritiyor. O kadar kibar, o kadar romantik, o kadar merhametli.

Rabbim yeni yılda tüm dostlarımıza esenlik ve mutluluklar versin

1 yorum:

  1. gül Says:

    Elif tam bir cimcime kız olmuş anlattığına göre hiç yadırgama maşallah
    Tonguç'a da Allah şifa ismini hep tecelli ettirsin