Gecikmeli 15. Ay


Tonguç geçtiğimiz cuma günü 15 aylık oldu. Geçtiğimiz hafta hem benim ve ailemiz için oldukça yorucu bir hafta olduğu için yazamadım.

Tonguç'u Pazartesi ve Salı günü bakması için tanımadığım farklı 2 kişiye emanet ettim önce Allah'a emanet ederek. Pazartesi bir velim salı da öğretmen arkadaşın bakıcısına.Çok sıkıntılı bir durumdu gerçekten. Çalışan anne olmanın ne kadar zor olduğunu bir kere daha tecrübe etmiş oldum. Neyse ki Çarşamba gününe Tonguç'un babaannesi geldi bizim de içimiz rahat etti. Sıkıntım da bu yüzdendi. Tanımadığın birine canını bırakmak, sürekli onu düşünmek, onun arkandan ağladığını, akşama kadar yemeden uyumadan seni beklediğini bilmek ne acı :(


Tonguç bu günlerde yeniden Anne Bağımlısı oldu. Peşimden ayrılmıyor beni bırakmıyor. Okula giderken gitttiğimi gördüyse kıyamet kopuyor. Görmeden kaçabilirsem ne ala. O zaman yokluğumdan emin olmak için odaları teker teker dolaşıp sonra duruma ayak uydurup oyun oynuyormuş.
O kadar bilinçlendi ki, herşeyin farkında. Tam konuşamasa da her şeyi tanıyıp biliyor eli koluyla ifade ediyor dili yettiğince de konuşuyor.

Gıdgıdgıdaaakkk a taktı bu aralar sürekli tavuk görmek isteyip görünce de gıdaklıyor.

İlk defa bilinçli ve tekrarlı annee demeye başladı.

Etrafında dönerek ve sürekli dansederek oyunlar üretiyor. oyuncak kutusu, çamaşır sepeti ne bulsa basamak yapıp masaya ya da ulşmak istediği yerlere çıkıp kendince mutlu oluyor.

İstediğini alıncaya kadar bizi elimizden tutu sürüklüyor.

El kol bacak göz bütün vücudunu tam anlamıyla tanıyor.

Sadece öğlen ve 1-1,5 saat uyuyor.

Uykudan sonra ballı süt için akşama kadar ne yapacağını şaşırıyor o yüzden çok bal vermemek lazım :)

Dışarı çıkamayınca sıkılıp kapıyı gösteriyor.

Atti ya da gidiyoruz deyince hemen kapının önüne gidip ayakkabılarının giyinmesini bekliyor.

Çorbaları çok seviyor.

Sürekli üstüste dişi çıkıyor.

Espriden anlıyor ve o da yapıyor.

Gece bahçesini izlemeye bayılıyor.

Soda içmeyi seviyor.

Kitaplar resimler hayvanlar ve duyduğu her türlü müziği çok seviyor.

Her sese ritim tutuyor ve dansediyor.

Ezanı tanıyor e aa diye uzatıyor Allah demek için.

Boş ellerini yana doğru açıp bittiii diyor hayretle.

Düştüğü ya da şaşırdığında aaaaa diye büyük insan gibi tepki veriyor herkesi güldürerek.

Genetik bir yatkınlıkla malesef istediği olmayınca çok inatçı-çok sinirli ve çok sabırsız.

Ayak masajını çok seviyor ve uyumadan önce mutlaka ıhh ıhh şeklinde ayağını havaya kaldırarak hadi diyor.

Keki çok seviyor özellikle sütle.

Bu ay el becerileri de arttı. Çevirme- ittirme- döndürme gibi işleri daha kolaylıkla yapıyor.

Getir götür işlerinde de ustalaştı istenileni alıp getiriyor.


Edilen duaların hatrıyla sanıyorum Rabbim işlerimizi hep rastgetirdi. Her şey umduğumuzdan kolay ve hafif oldu. Allah dua eden etmeyen bütün dostlarımızdan Razı olsun. Bize verilen her lutüf ve güzelliğin bin katını onlara nasip etsin..

7 yorum:

  1. Talha ile Eymen'in annesi Says:

    evet seni çok iyi anlıyorum ayçacım. çocuğunu başkasına emanet etmekten zor birşey yok. şükür gelmiş babanne.
    maşaallah tonguç her geçen gün geliştiriyor kabiliyetlerini... rabbim nazarlardan saklasın.
    sıkıntıları sizden uzak etsin...

  2. YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) Says:

    Kek sevenler derneği kuralım şekerim.

    Ayrıca eşimden çok güzel haberlerinizi aldım.
    Çok çok sevindim.

    Bakalım bekleyelim güzel haberlerin detaylarını senden.

  3. Betül KAVAL Says:

    merhaba ayça cım. meraklanmaya başlamıştım artık tam yazmaya geliyordum nerelerdesin diye ki yazını gördüm.
    bende de aynı sıkıntı var seni çok iyi anlayabiliyorum o yüzden. hele birde anneanne ve babaanne uzaktan gelip bakıyorsa daha bir sıkıntı çünkü 1 - 2 gün geç geleceğini belirtseler yada hastalansalar onların hastalığınamı üzüleyim yoksa çocuğuma bakacak kimse bulma derdine mi düşeyim şaşırıyorum. herşey altüst oluyor. .

    Çocuğu farklı birine bıraktığımda yada yaşı biraz da küçükse çok endişeleniyorum.
    İnşallah bu sıkıntılı günleri de atlatıcaz.

    sevgiler..

  4. gül Says:

    geçici bakıcılarıyla gününü nasıl geçmiş acaba?
    Gerçekten çok zor bazen ben bile büyüdükleri halde 1 saat işim olsa bile düşünüyorum nereye bıraksam sen daha zor durumdasın. Allahtan kayınvalden gelmiş geçikmeden
    maşallah büyüyüp de maharetlenen Tonguç'a

  5. Esin Says:

    Ayça,maşallah tonguça kocaman adam olmuş yaaaa.
    Anne bağımılığı giderek artıyor,ayça.Ömer şimdi ben işe giderken arkamdan ağlamaya başladı.Eve dönüncede yapışık ikizler gibiyiz.

  6. Esin Says:

    Ayçacım seni sobeledim.Konu tonguçun en sevdiği yerler ..

  7. muko Says:

    merhaba,görmeyeli çok büyümüş maşallah tonguç maşlalah sunhanallah...sevgileirmle...