Oku Tonguç Oku!

Tonguç'un Babaannesi


Tonguç'un Dedesi


Baba Tonguç 1 haftadır şehir dışında. Bu gün de Tonguç'un babaannesi gitti. Evde Tonguç'la yalnız kaldık. Hüzünlü mü? zor mu? özledik mi? desem, ne desem bilemiyorum. Garip bir duyguyla Tonguç 'u uyutup oturuyorum öylece. Yarın ben okuldayken Tonguç'a bakması için kardeşim kadar sevdiğim arkadaşımı çağırdım o gelecek. İnşallah bir problem olmadan geçiririz haftanın son iş gününü.



Tonguç'um da bir kaç gündür müthiş bir kitap okuma merakı başladı. Durdurabilene aşkolsun :) Daim olur inşallah diye dualar ediyorum. İlk kitabı bebekler için resimli ve küçüktü. Her gün kitabımızı alır sayfalarını açar içerisindeki kedi köpek bebek yatak bisiklet gibi türlü canlı- cansız nesneleri seslendirirp dururduk, bir müddet sonra beyimiz sıkılır kitabı başlardı yemeğe :) Kitabın haşatı çıkınca ayırdık kullanmayı bıraktık. Çünkü kağıt yeme işini malesef engeleyemiyorduk.


2. kitabı sesli müzikli daha büyük çocuklar içindi. Onu da uzun süre okuduk içindekileri tanıdık ve müzikleriyle dansedip oynadık hatta yemek yemek için güzel bir oyalama aracı olarak kullandık. Ama onu da çok fazla olmasa da yemeğe çalıştık. Şu an onu da sadece okumak için çıkarıyor okuyor şarkılarını çalıyor ve hemen ortadan kaldırıyoruz.

Şu an ki kitap merakı ise benim hamileyken aldığım ve ara ara içinden bazı konuları seçip okuduğum ve sonra okumak üzere atmayıp ayırdığım anne-bebek dergileri. O dergilere Tonguç bayıldı içindeki bebekler, abi- ablalar, mamalar, havhavlar.... her şey çok güzel. Ben söyledikçe o da öğrendi artık bebek görünce bebek diyor. Dergiyi okumamı isteyince yanıma alıp getiriyor sonra dakikalarca sıkılmadan beni dinliyor. Uzun bir süre sıkılmadan sabırla dinlemesi beni çok şaşırttı gerçekten de. Günümüzün çoğunu artık dergi okumaya ayırıyoruz :)


Bir de Aç-Kapat ı öğrendik. Işıkları açıp kapatıyor sonra da parmağıyla lambayı gösteriyor "Aç" diyerek. Dünya da herkes konuşuyor ama bizim olan konuşunca dünya bambaşka oluyor :))


Rabbim! Yalnızlık Sana mahsus. Sen kimseyi yalnız bırakma. Hepimize ilim, irfan, ihlas ver..

3 yorum:

  1. siyap Says:

    maşallah tonguç'uma...gerçekten artık ceren de kitaplarla daha bir ilgili,ah bir de şu kağıt yeme alışkanlıkları bitse...

    inşallah baba tonguç da hemen döner ve bugününüz sorunsuz geçer.
    kocaman sevgiler bizden size...

  2. Esin Says:

    Maşallah tonguça.Ömer de kitaplara bayılıyor.Hadi kitap okuyalım diyorm gidip kitaplıktan alıp geliyor-ömerin kitaplarıda bizim kitaplığımızın içinde-Sonra uzun uzun okuyoruz.
    İlerde inşallah bol bol kitap okuyan akıllı zeki ve hayırlı insANLAR olurlar.

  3. senem Says:

    Heeey, Tonguc'a yeni yeni kitaplar almanin zamani geldi desene Ayca. :-) Biran once goruselimmmm...