Bu gülüş ve bu bakışa ne söylenebilir ki... MAŞAALLAH


Islak, sakin ve bereketli bir doğum günü kutlaması yaptık perşembe günü. Akşam yağmura aldırış etmeden Baba Tonguç'la buluştuk. Kendimizce minik bir kutlamadan ve yemekten sonra yağmur altında ıslana ıslana eve geldik. Yürümek de ıslanmak da iyi geldi :)
O çok sevdiğim fıstıklı-çikolatalı pastadan alınmıştı benim için. Eve gelince hep beraber yedik.

Perşembe günü okulda deprem tatbikatı vardı. Ben her zaman ki gibi 3. tenefüs koşturarak eve geldim, emzirme faslından sonra yine koşturarark okula gittim. Yetişme telaşesiyle terleyip, okula varıp bir de kabansız apar topar deprem tatbikatı yüzünden bahçeye çıkıp rüzgar alınca, olan oldu.. Ertesi gün grip oldum :)



Şu an daha iyiyim, çok şükür. Ama sanırım bu durum Tonguç'u etkiledi. Dün gece onunda burnu tıkandı ve sürekli uyandı, huzursuzlandı. Burun damlası koymama ve emzirmeme rağmen bir türlü rahata eremedi yavrum. O da iyi şu an, gece ne olur bilemiyorum.

Her şeye rağmen, Cumartesi günü okuldaki öğretmen arkadaşlarla kısa da olsa ilk "Çocuk Günü" buluşmamız için toplandık. Tonguç'un sabah uykusunu uyumadığı ve yatağını arayıp, tekrar uykusu geldiği için erken kalkmak zorunda kaldık. Yavrumun o kadar uykusu gelmiş ki arabasına biner binmez uyuyakaldı.Grubun en miniği Tonguç'duu arada.

Aceleden fotograf makinesi almamışım yanıma. İnşallah bir sonraki buluşmaya daha uzun süreli katılabilir ve fotograflarını çekebilirim.


Pazar günü ise, güneşin bana ve Tonguç'a iyi geleceğini umarak Taksim' e doğru yürüyüşe çıktık. Güneş yüzüne vurdukça rahatsız olup kafasını karanlığa gömmeye çalışıp durdu Tonguç. Resimdeki gibi :) Eliyle de sanki güneşe gelme der gibi engellemeye çalıştı gözüne gelen ışığı.



Onun dışında keyfi oldukça yerindeydi Tonguçbeyin. Bakındı durdu etrafa, insanlara. Kendince yorumlar yaptı yine gördüklerine. Yürüyüşün uzun sürmesine ve uyku saati gelmesine rağmen uyumadı. Gördükleri daha ilginç geldi sanırım.

Baba! Şurdan iki dondurma kap gel bakim.. :)

Tonguç pek kahvaltı sofrası görmüyor haftasonları hariç. O zaman hep beraber oturup kahvaltı yapıyoruz. O da hem sofrayı hem de kahvaltı yiyeceklerini tanıyor. Bu hafta sonu elimle verdiğim yumurta parçalarına bayıldı Tonguç. İlk defa bir parçadan çok verdim, ben verdikçe o da istedi. Ve sanırım yakında kahvaltıya geçmemiz gerekecek ve o kahvaltıyı çok sevecek :)

Artık sofraya her oturduğumuzda, ona zarar vereceğini düşünmüyorsam sofradaki her yemekten parmağıma bir parça alıp ağzına veriyorum. Çok az belki ama o tadını öğreniyor, ben de onun tepkisini öğreniyorum :) yumurtayı bu kadar severek yiyeceğini düşünmezdim mesela. Pilavı, tavuk suyu çorbasını sevdi tekrar istedi :) bunları öğrenmek meer ne mutlu edermiş anneleri :)

Ohhh dondurma da pek bi tatlıymış :) Öyle yan yan bakma anne vermem hiç birinize baştan söyliyim:)


Hihihihiiii Hepsini ben yedimmmmm :)

Güzel bir yürüyüştü. Ben yiyemesem de ailecek dondurma siftahı da yapılmış oldu.
Evde yatma- yuvarlanma çalışmaları devam ediyor. Görüldüğü üzere :)

Dünyayı olduğu kadar Kendini tanımaya çalışıyor Tonguç..




Bu tanıma sonucunda "Bu benim" diyor Tonguç, BEN :)



"Her yapılanın ve her verilenin bir nedeni nasıl ki varsa, her yapılanın ve her verilenin de bir karşılığı olacak." bunu anlamak ve her an hissetmek duasıyla....


22 yorum:

  1. muko Says:

    aminnnnnnn,maşalaaahhhhhhh maşalaahhhhhhhhhhhhhhhh süper bir çocuk ya Allahım nazarlardan saklasın inş..

  2. Adsız Says:

    Ayca,

    Gercekten de guzel otesi bir bebek bu Tonguc. Kirkbir bucuk kere masaallah (Neden kirkbir bucuk, kirkikiye tamamlasak olmaz mi, inan ki ben de bilmiyorum, kayinvalidem hep oyle der nedense:)

    Fotograflarin hem on plani hem de arka plani yine harika. Ozellikle yamali battaniyenize bayildim. Ali Kerem'in de bu tarz bir battaniyesi var ama itiraf etmeliyim ki sizinki daha bir albenili :) Kim yaptiysa ellerine zevkine saglik.

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  3. Seyhan Says:

    benim yeğenim ''nonni'' derdi dondurmaya bayıla baylada yerdi.aklıma o geldi şimdi fotoğraflar her zamanki gibi süper
    selamlar

  4. Ayça Says:

    Teşekkür ederiz Mukocum Allah razı olsun :)

    Sevgili Ayşe Şule, Güzel gören gözlerin için biz teşekkür ederiz. Rabbim hayırlı eylesin tüm bebekleri için de Tonguçumu da.
    Canım, battaniye dediğin aslında bir bohça. Annemin çeyizinden benim çeyizime geldi. Bende çok seviyorum. Tonguç renkleri ve dokunmayı farketsin diye şimdilik altına seriyorum :)

    Sağol Pıtırcığım :) her zamanki gibi çok tatlısın. yaz geldi yakında seninle de tanışacağız değil mi teyzesi :)

  5. Pınarın Kulubesi Says:

    evet koca bir Maşallah denir başka şey denmez, her fotoğrafı ayrı güzel.
    Biz de ek gıdaya başladık,çok keyifli:) Ben sevdim bu işi. Çok geşmiş olsun ikinize de. Ben yarın sabah ilk yumurta sarısı deneyimine başlamayı düşünüyorum. Bakalım nasıl tepki verecek.

  6. Seyhan Says:

    Yine ben,

    bu buluşma işine bir hız verelim mail atıyorum şimdi:)

  7. Adsız Says:

    allahım nazarlardan korusun inşallah ayça
    ve duana da amin hem de defalarca
    sağlıklı,mutlu günler görmeniz dileğiyle...
    bohçanın benzer türünden anneminde vardı ama ne oldu bilmiyorum,güle güle oynasın paşa...
    ayça bizde güneşe bakamıyoruz,ağlıyor resmen
    ne olacak bunlar böyle?
    kendinize iyi bakın,sağlık çok önemli
    yıldız

  8. Bir Hoş Seda imiş... Says:

    Maşallah maşallah maşallah Ayçacığım çok fotojenik sevimli bir çocuk bu resimlere baktıkça içim gidiyor sevmek için anlatamam kelimelerle:)Bağımlılık yapıyorsunuz.Ayrıca geçmiş olsun.Bu arada Bohçaya bende bayıldım:)

  9. Anne ve Bebisi Says:

    Hastayım ben bu çocuğa :))) Maşallah :)

    Bizimki de artık dışarda, arabasnda uyumuyor:) Etrafı seyretmek varken, uyumak da neymiş :P

  10. mummy Says:

    Maşallah ne güzel gözleri var bu oğlanın yahu..Blogları karıştırırken gördüm girdim bloğuna ben oğluna sık bakıyım ki benim de kızım maviş olsun:) Bu arada da meslektaşız galiba:)
    Sevgiler...

  11. siyap Says:

    maşallah yerim ben seni yaaa!beyaz yün şapkalı haline bayıldım.aynı ceren gibi güneşten yüzünü saklıyor :) dışarı çıkarınca güneş gelmesin diye bir o yana,bir bu yana çeviriyoruz.sevgileeer...

  12. Mısır Patlağı :) Says:

    Uyy benim şeker oğlanım :)

    Bembeyaz tenine nasılda nakış gibi işlenmiş o masmavi gözler Mevlam hüsn ile yaratmış bu güzellik bir harika gözlerine bak bak doyamıyorum gerçekten :)

    Yine gezmeler yine maceralar birbiinden gzl :)

    Çok doğal buluyorum seni aycacım sevgiler...

  13. Adsız Says:

    Merhabalar
    Ya oğlunuz çok tatlı maşallah nazar değmesin
    benim yerime öpermisiniz :)))
    maviş

  14. Adsız Says:

    ayça,
    sevgili pıtırcık haklı şu buluşma işine hız verelim bencede...
    yıldız

  15. Ayça Says:

    Pınarcım teşekkürler. Hayırlı uğurlu olsun yemeklerle tanışmanız. Cana yarasın sağlık olsun..

    Pıtırcık bende mailine cevap yazdım bu sefer cevabı senden bekliyoruz :)

    Sağol Yıldızcım.. Seninle de eğer uyarsa Pıtırcıkla buluşma günümüzde buluşalım, şu an ondan mail bekliyorum. kesinleşirse günü sana haber veririm. Eğer olmazsa yakınız zaten seninle buralarda bir yerlerde buluşuruz.

    Sevgili Seda Rabbim tez zamanda sana da nasip etsin tatlı bir bebek :) Allah razı olsun..

    Sağol Anne ve Bebişi :) Biz de MK ya hastayız her gün bir kaç defa açıp yeni bişeylerin eklenmediğini bilsek de eskilere bakıp bakıp gülümsüyoruz :)

    Hoşgeldin mummy :) her zaman bekleriz. Ben hamileyken aynaya fazla bakmışım galiba :) Oğlum da annesi gbi gökgözlü oldu.. Rabbim kolay doğum hayırlı sağlıklı bir evlat versin..

    Merhaba siyap, senin kızında az güzel değil maşallah.. Tonguç da kıyısından biraz benzemiş tatlılık da.. ahh o yanakları var ya kızının bulursam ısırıcam :)

    Sevgili Mısır Patlağı, güzel sözlerin için çok sağol.. Diyorum kiii, benim oğlan la senin kızı tanıştırsak :) anlaşırlarsa beşik kertmesi mi yapsak :)) şaka bir yana sizde anneli kızlı çok içten ve tatlısınız maşallah

    Hoşgeldin Maviş.. Öpmez miyim hem de kokusunu içime çekerek..

  16. Adsız Says:

    Bak bak, ev sahibi olmanin verdigi avantaji oglu icin nasil da kullaniyor Ayca Hanim !

    Muhterem kiz analari, bence hemen oyle karar vermeyin; bakin burada baska yakisiklilar da var degil mi ama? Ustelik ne demisler, sarisinin adi, esmerin tadi:))

    Haydi kalin saglicakla,
    Ayse Sule

  17. firdevs Says:

    masaallah :) su an bu yorumu dislerimi sikarak yaziyorum :p niyemi dislerimi sikiyorum :) Tonguc o kadar tatliki :) opmek minciklamak istiyorum :)

    annesi reca etsem BEN hareketini yaparken agzi ve tombik ellri cok hosuma gitti :) 2 minik opucuk kondururmusun yanaklarina :)

  18. Adsız Says:

    ayçacım mailini bekliyorum
    yıldız
    öptüm

  19. senem Says:

    Ben yerim bu çocuğun yanaklarını, bacaklarını, ayaklarını, bakışlarını... maşallahhhhh, muhteşem birşey bu Ayça ya.. en çok gözlerindeki ifadeye bayılıyorum...

    Bu aradane buluşması, nerde, ne zaman, kimler davetli? :))

  20. Adsız Says:

    ayçacım senin ve tatlı ailenin ve burada görüştüğümüz tüm dostların mevlit kandilini kutluyoruz
    yıldız

  21. Adsız Says:

    Sevgili Ayca ve Yildiz,

    Biz de sizin, ve bu ortamda sevinclerini, dertlerini paylastigimiz tum dostlarin Mevlid Kandili'ni tebrik ediyoruz. Rabbim hepimize, sevdiklerimizle birlikte nice kandilleri saglik ve huzur icinde idrak edebilmeyi nasip etsin insaallah. Ailelerimiz, milletimiz ve insanlik bizim dualarimizi bekliyor...

    Sevgiler,
    Ayse Sule

  22. Ayça Says:

    Ayşe Şulem çaktırmadan iş çeviriyoruz şurda foyamızı belli ediyosun olmaz ki ama :) Ahh ahh biz gelini beğensek de oğullarımız bizim beğendiklerimizi beğenirler mi ki ilerde :) ne dersin?
    Senin ve tüm İslam aleminin kandilinin hayırlara vesile olmasını dilerim canım. Sağol hatırladığın ve hatırlattığın için.

    Firdevs cim senin yerine de öperim ne demek zevk benim için. Isırmak yasak ama söyliyeyim..

    Yıldızcım senin de kandiin mübarek olsun canım. Pek yakında organizasyonu yapıcam bu iş büyüyecek galiba :) başka gelmekisteyen dostlar da var :) Blog partisi gerçek olacak galiba :)

    Çikolatalı pasta iltifalar için teşekkürler. Diliyoruz ki senin tatlı yavrun da aramıza sağsalim katılır biz de onu böyle severiz :)
    Gelmek istersen sana da bu konuda mail aatbilirim?