Gittik, Gezdik, Geldik..

Perşembe ve Cuma günü, Tonguç'la beraber yapacağımız ilk şehirlerarası yolculuk için hazırlıklar yaptım. Doğum sonrası, annede geçici hafıza kayıpları görüldüğü için bende önceden liste yaptım ama itiraf ediyorum yine de unuttuklarım olmuş :) Tonguç'un önlüğü, hırkası, bezi derken koca bir çantayı doldurduk. Bizim kıyafetlerde bir o kadar olunca, kocaman iki çanta ve bebek arabasıyla Cuma günü akşam yola çıktık.

Giderken Feribotta ilk dakikalar :)



Gezimizin sebebi: Tonguç'un Babaannesi, Tonguç'un aramıza teşrifi dolayısıyla bir davet düzenlemek istedi. Bizde hazırlanıp gittik. Tonguç da, Baba toprağını ilk defa görmüş oldu böylece :) Tabi babasının konu -komşu, akraba bütün tanıdıklarını da..

Yola çıkarken teredddütlerimiz vardı, Sıkılır mı? Yatağı olmadan uyur mu? Malum kış, üşütür hasta olur mu? bitmek bilmeyen iyi niyetli evhamlar :) Hem gitmek istiyoruz, hem de korkuyoruz :)


-----<--@


İlk feribot denemesi çığlıklarla başladı Tonguçbeyin. Neden korktu ya da ne rahatsız etti bilmiyoruz, feribot kalktıktan bir müddet sonra bastı çığlığı :) kucakta gezdir, dolaştır, emzir susturamadık beyefendiyi ağladı. Bir müddet sonra alışmış olmalı ki, babası arabayla gezdirince sustu.


2 saatlik yolculuğun ardından sağ salim geldik Babaannenin evine. Evde Dede, Babanne, Hala ve Hala kızı karşıladı bizi. Tonguç'u görünce çok şaşırdılar. Netten göründüğünden daha bir büyümüş, büyükmüş Tonguçbey. Onlar öyle söyleyince biz de pek bir mutlu olduk :) Dedemiz bir de demez mi "iyi bakmışsınız" diye, koltuklarımız kabardı doğrusu :)) Bakmaz mıyız ? O bizim gözbebeğimiz, canımız, yavru kuşumuz :)
Tek başımıza büyütüverdik oğlumuzu. Hem büyüttük, hem büyüdük :)

Dede Tonguç'la oynuyor :)


Uyku saati geçtiği ve yatağı da olmayınca korktuğumuz gibi uyumakta çok zorlandı Tonguçbey. Biz yorgun, o yorgun harap bitap uğraşıp durduk sırayla, bir babası bir ben. Sonunda zor da olsa uyuyunca koca bir ohhh çektik ama bu işin bir de yarını var bakalım ne olacak diye aklımızdan geçmedi de değil. Yatağı 2 gün için götürmeyelim dedik ama yanlış bir karar almışız. Bebek bile olsa yatağını aradı Tonguç Efendi..


Cumartesi sabah ufak bir gezinti yaptık Baba Tonguç, Yavru Tonguç ve ben. Hava, bahar havası gibi günlük güneşlik, çok güzeldi, İçimize sıcaklık veren, huzurlu ve sakindi. Bizim havamızda iyiydi, hepimizde keyifler tamtıkır :) Biraz gezinip eve döndük.

Halası korkup, pek izin vermese de birlikte oynamalarına, bence güzel bir abla -kardeş ikilisi oldular :) Nil 13 aylık, 9 ay büyük Tonguç'tan.

Tonguç ve Halasının Kızı Nil..


Öğle saatlerinde davetli bayanlar yavaş yavaş gelmeye başladı. Herkes gelince de Hoca Hanım uzunca dualar edip Kur'an-ı Kerim okudu. Biz de Amiiiiin diye eşlik ettik. Dua sırasında Tonguç pek bir şirindi. Hoca Hanım dua ederken, o da, onu gözleriyle seven ya da mimikleriyle kaş göz yapan teyzelere bakıp güldü, kendince bir şeyler söyleyip anlattı :) herkesi çok şaşırttı. Oldukça sıcakkanlıydı, hiç yabancılık çekmedi. Tonguç herkesin gönlünü fethetti şimdiden.. Rabbim inşallah edilen duaları boş çevirmez, hayırlı, sağlıklı bir ömrü olur Tonguç'umuzun.

Duanın sonunda Tonguç Hoca Hanımın elinde..

Kucaktan kucağa dolanırken.. Resimdeki Babasının Teyzesi


Kucaktan kucağa gezip sıkılan Tonguç :)

Adet gereği(bende yeni öğrendim), duanın sonunda Tonguç elden ele dolaştı, neye uğradığını anlamadı yavrucak :) İlk başta keyifle gülücükler dağıtan çocuk, davetin sonunda kalabalık ve aşırı sıcaktan bunaldı. Bu arada Menü: tavuklu pilav, ayran ve tulumba tatlısıydı. Çok güzel bir davetti, ailecek çok memnun ve mutlu olduk. Teşekkür ederiz Tonguç için bunca zahmete giren Babaanneye ve Dede'ye :)



Davetten sonra Tonguç'un büyük halası (Baba Tonguç'un halası) 'na gittik. Uyku saati geldiği için pek bir huysuzlandı, verimli bir görüşme olamadı inşallah bir sonraki sefere.

Akşam eve gelince yine çok zor uyuttuk Tonguç'u. Bu gezimizin diyebilirim ki en zor tarafı uyku mevzuuydu. Çünkü uykusuz olunca huysuzlanıyor kendini de bizi de yiyip bitiriyorTonguçbey.


------<--@

Öğrendim ki,

bebek bile olsalar, bebeklerde yataklarını ve düzenlerini ararlar,

düzensizlik anne-baba ve bebek için pek iyi olmuyor, evdeki düzen sağlanmalı, sağlanamıyorsa (mümkünse) bir yere gidilmemeli :)


Öğrendim ki,

bebek bile olsalar, bebekler, karşıdaki kim olursa olsun ilgi ve sevgiden anlar ve karşılık verirler,

Öğrendim ki,

bebek bile olsalar, bebekler saf ve masum yüzleriyle kendilerini sevdirmeyi bilirler ve çokca nazar alırlar.


Ayrıca öğrendim ki, kendi oğlum diye söylemiyorum :) Tonguç insanlarla kolay iletişim kuran sıcakkanlı, akıllı bir bebek.. Maşallah

Dönüşte, Feribotta..


-----<--@


Pazar günü akşam eve geldik ve bu gün de uzunca bir süre uyuyarak dinlendik. Tonguç birkaç gün önce yapmayı keşfettiği ve zevk aldığı tükürük saçma :) hobisine devam etti. Ben yerken ucundan yalattığım muzun tadına bayılıp daha çok istiyorum krizine girdi :) Akşam babası gelince keyfine keyif ekleyip gözlerini babasından alamadı. Erkek çocuklar kim demiş anneye hayran olurlar diye sanırım Tonguç babaya hayran :) en azından şimdilik.

4 yorum:

  1. Pınarın Kulubesi Says:

    Bravo size ne güzel gezmişsiniz. Biz son bronşit olayından sonra Can'ı evden çıkarmaz olduk. 2 haftadan fazla oldu sanırım evinden ayrılmıyor Can. Yakında bahar gelecek ve biz bu korkuları atıp parklara çıkacağız inşallah. Can'da keşfetti tükürük olayını:) Bunların içinde bir saat var galiba, zamanı gelince yapıveriyorlar. Dualar kabul olsun inşallah...
    sevgiler

  2. Seyhan Says:

    Selam Ayça ,

    Çok güzel uzak gezmeklere gidilmiş, güzel mamalar yenmiş , Tonguç'u gezmeye alıştırmak güzel bence yoksa anne baba içinde evde kapanıp kalmak sıkıcı olabilir ,Sevgiler

  3. Adsız Says:

    hoşgeldiniz
    bizde bunlar nerde diyorduk kızımla
    öncelikle Allah kabul etsin ve sağlıkla büyüsün inş.
    ben isimsiz
    şaka tabiki bir ismim var ama bloğum yok,olmayınca isimsiz oluyosun böyle,ben yıldız ayça
    hani şu isimsiz hanım dediğin
    yolculuk onlarla çile galiba,bizimde katılmamız gereken bir etkinlik var ama iç düşünmüyorum artık inan
    çünkü ağlamaya başlayınca herşey değişiyor
    neyse geçmiş olsun önümüz yaz bizde tontişlerle o zaman gezeriz di mi
    bizde yoğurda başladık
    dün ilk kez yaptım ve tuttu
    bakalım hayırlısı umarım herşeyi severek yerlerde bizi üzmezler
    senin iş başına az kaldı dimi
    ananemi bakacak tonguça
    görüşmek üzere
    öptük

  4. Ayça Says:

    Pınarcım kim bilir belki bahada Canla tonguç gezerken birden karşılaşıverirler :) neden olmasın..

    pıtırcık, kendimi bildim bileli geziyorum ben. seyahat etmeyi,gezmeyi çok seviyorum.. cadde sokak pazar şehir :) farketmiyor. Sanırım oğlumda bana benzeyecek :)

    Holbulduk Yıldız :) adını yazmadığın için öyle hitap ettim umarım alınmadın. blogun olmasa da adını yazabilirsin yorumlara.. doğrusu yokluğumuzun farkedilmesi çok hoşumuza gitti, teşekkür ederiz ziyaretiniz ve ilginiz için, ayrıca samimiyetiniz için :) bu yolculuk her nekadar uyku da problem yaşasak da iyi geldi hepimize. yolculuğun yazı kışı aynı bence. bizim tek sıkıntımız uykuydu. yatağı götürsek sorun olmıyacaktı ama götürmedik :) hiç belli olmaz belki senin prensesin hoşuna gider gezmek dene bence.. yinede sen bilirsin.
    ya ben yoğurt işini pek beceremedim :( utanarak söylüyorum ama sebze ve meyve olayına devaö ediyoruz maşallah iştahımızda yerinde..
    haftaya okula başlayacağım. tonguça babaannesi gelecek, kısmetse o bakacak. sevgiler ikinize de